Chassi som får rum med fet kylfläns?.

Permalänk

Chassi som får rum med fet kylfläns?.

Hej hopp. Kommer införskaffa ett conroe system inom ett par dagar och undrar därmed om det någon som vet ett chassi där nätagget sitter en bit högre upp än kanten på moderkortet så ma kan knöla dit en stor zalman fläns eller liknande. I min nuvarande låda är det totalt omöjligt då flänsen skulle täcka både minnen och dessutom inte gå att montera pga att nätagget ligger så pass nära.

Hur är det på moderkorten till conroe? kanske dum fråga men om någon vet vore jag tacksam.

Förslag på bra lådor är också ett plus om ni kunde slänga med.

Lådor som inte rymmer 120 mm fläktar är uteslutet.
hällst så vill ja ha en svart låda som ser clean ut. Dock fönster skulle inte skada enligt mig. Men massa blinkande lampor och sånt är inte att föredra enligt mig.

Budget runt 1000 MAX hemskt gärna under det priset.

Tack å hej l3v3rpastej

Permalänk
Medlem

hmm jag kör antec super lanboy och en big TT men inget sticker utanför mobot så att säga så jag undrar lite hur du menar, visst har äldre brädor problem med det för att det inte var vanligt eller ens fanns super jumbo flänsar men nuvarande...tveksamt...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

menar tex zalmans runda 120 mm fläns. om jag skulle ha den på mitt nuvarande socket A mobo så skulle inte jag kunna ha nätagget på nuvarande position. alltså precis ovanför moderkortet. För då skulle nätagget inte gå att trycka in pga att flänsen sticker upp ovanför moderkortet alltså på Y xeln om du förstår?:D

Permalänk
Medlem

Det är nästan bara socket-A som har det problemet då socketen sitter väldigt långt uppe och ofta tar i mot nätagget. Andra moderkort brukar inte ha det problemet, väldigt få kylare går över kanten på moderkortet mer än ett par mm. De går snarare uppåt och tar i andra sidan om det är snävt.

Vill du ha ett svalt system och så, köp ett P180 med en Scythe Ninja. Ninjan hammar precis mellan två fläktar i det chassit, som gjort för varandra!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Okej ja det låter ju bra. Dock så tycker jag P180 är för dyr.

Ett supertyst system är inget måste.

Har alltid velat ha en antec superlanboy. Dock så är det lite litet kan jag tycka så något som är ganska likt det vore ju nice.