Mer prisvärd bärbar än Toshiba M70? 8995:-

Permalänk
Medlem

Gha, måste ta tag i mig själv och beställa M70 nu Måste bara få iväg min stationära, någon som är sugen ;)?

EDIT : Intel Celeron D, 3Ghz
NVIDIA GeForce 6600 GT (256 MB)
120 Gig + 80
768 MB (DDR SDRAM)

jag vet att ni vill ha den;)

Visa signatur

You couldn´t come on time even if you jerked off in front of clocks

Permalänk
Medlem

Skulle köpa en M70 idag, men det blidde en annan Toshiba istället, en Equium M50-244 för 4990kr ^^ Köpte också en Xbox360 att sköta spelandet på i framtiden

Så nu har man två Toshibor, snart blir man väll kallad fanboy

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Det gick utmärkt på min! Tryck F12 i bootscreenen för att välja bootdevice. Eller tryck F2 och gör det i bios.

Jo jag har ändrat det. Kommer upp att jag ska trycka på valfri tagent och allt sånt men sen mitt under installationen så slutar cdn att snurra. (se mitt tidigare inlägg) Jävligt irriterande då jag vill installera PRO...någon som har en aning om varför?

Permalänk
Medlem

hm... nu vart det svårt... jag har länge önskat en laptop och har nu börjat söka lite på ebay och it-auktion... men... denna var ju ganska billig
är dessa typ NYA eller går dom att hitta begagnade?
kanske köpa (beg.) via tyskland?
min budget stödjer inte 8k så jag måste antagliten spara ett tag eller köpa beg.

laptopen verkar ju annars helt underbar

EDIT: nu är jag ju helt sold på dessa laptops
jag ska försöka få tag på en via tyskland el. begagnad efter eller i slutet av sommarn

MVH//Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiga
Jo jag har ändrat det. Kommer upp att jag ska trycka på valfri tagent och allt sånt men sen mitt under installationen så slutar cdn att snurra. (se mitt tidigare inlägg) Jävligt irriterande då jag vill installera PRO...någon som har en aning om varför?

Be microsoft om en ny XP-skiva. Kan vara den som strular!

Permalänk
Medlem

Först hade jag bara asus i tankarna, men efter att ha läst denna tråden, och insett att jag egentligen inte gillar att spela på datorer utan hellre på konsoler, insåg jag att dem pengarna kan jag köpa ps3 när den kommer ut för istället.

Beställde m70an på inet och fick betala 8000 plus några tior för frakten, får hoppas den duger ett tag. Men det borde den göra, ska nog inte spela ett skit på den men om jag skulle vilja det en någon dag verkar det i alla fall som det skulle vara möjligt.

Tack för tråden grabbar, jag sparade i alla fall 5 papp nu=).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimpa_84
Först hade jag bara asus i tankarna, men efter att ha läst denna tråden, och insett att jag egentligen inte gillar att spela på datorer utan hellre på konsoler, insåg jag att dem pengarna kan jag köpa ps3 när den kommer ut för istället.

Beställde m70an på inet och fick betala 8000 plus några tior för frakten, får hoppas den duger ett tag. Men det borde den göra, ska nog inte spela ett skit på den men om jag skulle vilja det en någon dag verkar det i alla fall som det skulle vara möjligt.

Tack för tråden grabbar, jag sparade i alla fall 5 papp nu=).

Köp till lite minne så håller den nog länge.

Permalänk
Medlem

Aah, ska göra det, men det dröjer nog ett par veckor i alla fall, tack för tipset förresten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Be microsoft om en ny XP-skiva. Kan vara den som strular!

Funkar som sagt på min andra dator och har prövat en annan XP skiva.

Annars är jag riktigt nöjd med datorn!

Permalänk
Medlem

En liten fråga hur är det med Acer Aspire 5102WLMi Turion X2 bra dator? Beställde en sån för 2 dagar sen, Jag tycker att den verkar rätt prisvärd.

http://www.inet.se/artikel/1967781

Permalänk
Medlem

Fick min M70 igår. Funkar fint, åsså är den riktigt snygg dessutom.

Det var dock en sak som jag tyckte var lite synd,
Windows-knappen som vanligtvis brukar sitta nere i vänstra hörnet var ersatt med §-knappen, och satt istället uppe vid siffrorna. Alla rutin-snabbkommandon som man brukar använda blir ju lite jobbiga.
Men men, är väl sånt man får räkna med på en bärbar dator antar jag.

Permalänk
Medlem

Har oxå lite problem men när jag startar och avslutar spel att skärmen kan få fnatt, men jag tror de beror på Omegas rivrutiner för det är bara med dem som jag får det. När jag installerade SP2 dock så har de slutat, ingen aning om varför. Annars är ju ett tips att testa NGO drivers som nån annan tipsade om.

Visa signatur

Whatever!

Permalänk

M70

Har blivit rekomenderad M40:n av en kompis och har förstått att man bör uppgradera minnet till 1024 om man köper en sådan. Sen vill jag gärna ha bluetooth så då är man redan uppe i 1000kr extra...

Hittade den här http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322902
som skulle kunna vara ett alternativ, den har större hårddisk och vad jag tror så har den bättre processor och grafikkort. Den har även bluetooth med från början.

Så nu frågar jag om ni tror den är värd dom extra slantarna och hur mycket bättre den är? och om ni har några andra tips?

Tack på förhand!

/ en som inte kan allt för mycket om datorer, speciellt inte bärbara.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man binder media-knappen, (den andra uppifrån om man inte räknar power-knappen) till något annat an windows media player?

Sen blir min skärm också sådär konstig ibland oxå... har både testat med Omega-drivarna och NGO-drivarna... om nån kommer på vad som är felet så säg gärna till.

Permalänk
Medlem

rejniz: 5102WLMi:s grafikkort är väl ingen höjdare, och Turionprocessorn lär väl inte vara lika strömsnål som Pentium M eller bra som Core Duo. Är inte helt säker på det sista dock.

Permalänk

angående problemen med spel, är det någon som kör med de gpu drivrutiner som låg med från början och som har dessa problem?

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Njaee ja vet inte om de va nå strul me orig drivrutiner men dem sög ju fethårt, klara ju inte ens o hålla ett så gammalt dyngspel com CS i 100 fps.
Så de sög stenhårt.

Visa signatur

Whatever!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1W-G
Njaee ja vet inte om de va nå strul me orig drivrutiner men dem sög ju fethårt, klara ju inte ens o hålla ett så gammalt dyngspel com CS i 100 fps.
Så de sög stenhårt.

Konstigt, jag ligger ständigt på 100fps i cs med orginal drivisarna.
Vilket jag förövrigt gjorde även på mitt gf3, snabb prolle räcker långt....

OFF:
Du bör tänka på vad du skriver, ser väldigt illa ut.

Permalänk
Medlem

Beställde min m70 i onsdags vid 15.30, dagen efter kunde jag hämta ut den. Bra gjort av inet. Inga döda pixlar heller, vilket var mitt största orosmoment. Är nöjd med datorn, har dock inte fått mitt internet så man har ju knappt någon användning av den. Har inte hunnit prova några speciella spel, men både harpan, och hjärter flöt på bra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimpa_84
Beställde min m70 i onsdags vid 15.30, dagen efter kunde jag hämta ut den. Bra gjort av inet.

Samma sak för mig.
Riktigt snabba var dom med leveransen.

Nån som har nåt test på hur mycket toshiba-drivarna skiljer sig gentemot NGO-/Omega-drivarna? Skulle vara lite intressant att veta, är det så att det inte skiljer så mkt så kan det ju vara värt att köra med toshibas, med tanke på att skärmen fungerar som den ska. :E

Permalänk
Medlem

http://www.netshop.se/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprd...
Denna länk som du la upp som tips till minneskort man kunde köpa är ju iaf 4-4-4-8 och inte 4-4-4-12, men spelar det ngn roll ? Kan säga att jag inte har en suck därför jag frågar

Permalänk
Medlem

Bra fråga, det vill jag med veta!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuda
http://www.netshop.se/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprd...
Denna länk som du la upp som tips till minneskort man kunde köpa är ju iaf 4-4-4-8 och inte 4-4-4-12, men spelar det ngn roll ? Kan säga att jag inte har en suck därför jag frågar

Är också helt förvirrad, på vissa minnen skriver dom ju inte ut alla dom där siffrorna... Ibland står det bara CL4.

Permalänk
Medlem

Enligt minnesFAQen som jag läste så ska inte tRAS vara lägre än tRCD + CAS Latency + 2 cykler. I detta fallet så borde ju alltså tRAS vara minst 10. Är detta minnet inget att ha eller ställer det in sig på 11 automatiskt och klarar det?

Permalänk
Medlem

yeah

jo de funkar, när man snackar latency inom minnen är lägst alltid snabbare. och orig minnet i datorn kör på 4-4-4-12 och om ett annat minne har lägre layency så kommer det minnet ändå köra på 4-4-4-12.
hade det nya minnet haft högre latency dock så hade det kunnat bli problem.

Visa signatur

Whatever!

Permalänk
Medlem

Se upp med mussladdar och sånt nära gångjärnen. Satte laptopen på en kompis datorbord och märkte inte att hans mussladd smög sig in i hålrummet mellan skärmens bakre nedre del och dators bakre del precis tll vänster om det vänstra gånggärnet. Gnisslade till en del när jag öppnade datorn, lyckligtvis verkar inget ha gått sönder, det knäpper bara till lite när jag stänger locket.

Om man tittar på datorns bakre kanter med locket nedfällt syns det att det lätt leds in sladdar och sånt där, som sedan kläms när man öppnar locket. Det är nästan så att tillverkaren borde tänkt på det (speciellt eftersom man måste leda en mus med sladd just från USB-portarna bakom eller på datorns vänstra sida till dess högra sida... om man är högerhänt), men det är nog för mycket begärt.

Permalänk
Medlem

...du skulle ha kostat på dig en trådlös...skojar, bra att du varnar.

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

*har en trådlös*

Permalänk
Medlem

Någon som använder drivrutiner och som är helt utan problem med att skärmen blir alldeles blå/vit så det inte går att göra ngt. Händer så nästan varje gång jag ploppas ut ur et spel, när jag avbryter en film i spelet m.m. Jag vill jättegärna kunna spela Starcraft Broodwar oxå så jag använder NGO drivers nu. Någon som har andra drivrutiner som det funkar utmärkt med och som kan lira Starcraft dessutom?

Permalänk
Medlem

har själv aldrig märkt av det där skärmproblemet. Använder själv NGO 164 Ultra baserade på 6.14.10.6606-drivisarna.