Permalänk
Medlem

Lcd Tv

Tjo

En kompis bad mig att fråga några kunninga folk om vilken LCD TV han ska köpa.
Den ska vara köpt på Netonnet och inte över 11k.

//Fredrik

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Jag lånar tråden lite. Vill höra vad ni säger om http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321738&view=detailed , är fattig student så priset är givetvis underbart. Frågan är, någon som äger en? Någon som har något att säga om den?

Permalänk
Medlem

Kan du inte skriva lite mer utförligt vad han vill ha, är så tröttsamt när folk kommer in och skriver jag vill ha en tv, vilken ska jag ha? och inte skriver vad man ska ha den till och inte vilken storlek det ska vara på den eller något, hur ska vi kunna hjälpa dig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Jag lånar tråden lite. Vill höra vad ni säger om http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321738&view=detailed , är fattig student så priset är givetvis underbart. Frågan är, någon som äger en? Någon som har något att säga om den?

Kan rekommendera en SWEDX lcd-tv, kostar bara 7990 kr för en 32". Har själv en sådan och är väldigt nöjd, bilden är ju underbar. Finns en tråd på minhembio.com på runt 40 sidor om du vill läsa..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
Kan du inte skriva lite mer utförligt vad han vill ha, är så tröttsamt när folk kommer in och skriver jag vill ha en tv, vilken ska jag ha? och inte skriver vad man ska ha den till och inte vilken storlek det ska vara på den eller något, hur ska vi kunna hjälpa dig?

Okej han vill ha en 32tums LCD TV ifrån netonnet för max 11k. Sen HDReady är ju ett plus. Vi har hittat 2 st intressanta iaf.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=66219

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=81021

Vilken av dessa? Vi är inne lite på LGn eftersom den har högre kontrast men kan inget om detta så jag överlåter det till någon som kan.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

LGns panel är bättre, helt klart.
Ska TVn användas till en dator så tycker jag absolut LGn är det givna valet, den har DVI vilket är det lättaste viset att få digital bild från datorn.

Samsungen kopplar du in datorn via VGA(tror inte den stöder dator via HDMI) och VGA är analog signal.

Men jag säger som alltid vid TV-köp, man måste nästan kolla på TVn live för alla upplever olika saker bra alt. störande.

Jag har själv en LG RZ-37LP1 och är jekligt nöjd med den, kör den via datorn hela tiden och den är suverän.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck
Kan rekommendera en SWEDX lcd-tv, kostar bara 7990 kr för en 32". Har själv en sådan och är väldigt nöjd, bilden är ju underbar. Finns en tråd på minhembio.com på runt 40 sidor om du vill läsa..

Mjo har faktiskt tittat lite på dem, men det där med trä är inte riktigt funktionellt. Ser ju direkt hemskt ut ifall övriga rummet är av annat träslag
Gärna någon med en kommentar angående funaien jag länkade till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
LGns panel är bättre, helt klart.
Ska TVn användas till en dator så tycker jag absolut LGn är det givna valet, den har DVI vilket är det lättaste viset att få digital bild från datorn.

Samsungen kopplar du in datorn via VGA(tror inte den stöder dator via HDMI) och VGA är analog signal.

Men jag säger som alltid vid TV-köp, man måste nästan kolla på TVn live för alla upplever olika saker bra alt. störande.

Jag har själv en LG RZ-37LP1 och är jekligt nöjd med den, kör den via datorn hela tiden och den är suverän.

Okej ska meddela polaren, tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo har faktiskt tittat lite på dem, men det där med trä är inte riktigt funktionellt. Ser ju direkt hemskt ut ifall övriga rummet är av annat träslag

Precis, om man ska inreda sin båt så skulle det ju vara snyggt.
Lika snyggt med träteve som träinlägg i bilen. Ojoj, vilken båtkänsla man får.

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera Samsung LE-32R51B (http://www.netonnet.se/item.asp?iid=64327&sid=1003766&SpaceCo... ).

Min käraste ägodel, och snacka om kvalle på bilden. Samsung har släppt en ny version också som heter Samsung LE-32R72B men den har jag inte kollat upp närmare.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad menar du med att trä inte är funktionellt?
Min är helt i mahogny, passar perfekt till mitt svarta tv-bort och golvarna iaf
Har svårt att tro att en SWEDX inte skulle passa till ett rum.. hah..

Hmm.. jag får tyvärr ingen båtkänsla, mer lyx-tv
är nog för jag är tv-människa.. hah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rphaza
Kan starkt rekommendera Samsung LE-32R51B (http://www.netonnet.se/item.asp?iid=64327&sid=1003766&SpaceCo... ).

Min käraste ägodel, och snacka om kvalle på bilden. Samsung har släppt en ny version också som heter Samsung LE-32R72B men den har jag inte kollat upp närmare.

Det är väl de här Samsung maskinerna som fått kritik för just sin bristfälliga bildkvalitet? De har väl en bildförbättringsteknik som är långt ifrån lyckad.

Eller vilka Samsung apparater var det?

Permalänk
Medlem

Samsung har alltid haft många anslutnings altenativ o sånt bra men inte haft jätte bra kvalle. Men denna modellen bröt trenden och har både mycket anslutnings altenativ och kvalle. När jag köpte den var den högst rankad på just kvalle i tester.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Avstängd

Varför just Netonnet? Gäller det via avbetalning så använder även DustinHome Handelsbanken Finans plus att DustinHome har bra mycket bättre service/kännedom om området. Netonnet är inte heller vidare billig nu för tiden.

Jag har själv en Sony Bravia 32"lcd inköpt 11juli i år. Grym sak som kan rekommenderas men jag funderar ändå på att sälja den då jag saknar lite ingångar. Bildkvaliteten är annars grym och den kostar 12 000kr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Varför just Netonnet? Gäller det via avbetalning så använder även DustinHome Handelsbanken Finans plus att DustinHome har bra mycket bättre service/kännedom om området. Netonnet är inte heller vidare billig nu för tiden.

Jag har själv en Sony Bravia 32"lcd inköpt 11juli i år. Grym sak som kan rekommenderas men jag funderar ändå på att sälja den då jag saknar lite ingångar. Bildkvaliteten är annars grym och den kostar 12 000kr!

Vilken modell är det på den? Jag funderar på att inhandla en KDL-V2000 men fan vad de kostar, har inte så mycket pengar att slösa på en TV.. Men å andra sidan så är det ju värt det. ;<

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Avstängd