X-Fi Platinum och FPS2000 Digital

Permalänk

X-Fi Platinum och FPS2000 Digital

Finns det något sätt jag digitalt kan koppla ihop mitt X-Fi Platinum och mina gamla högtalare FPS2000 Digital? FPSen har digital din kontakt eller surround via 3.5MM FRONT och 3.5MM BACK. Kör man med dom så blir det dock analogt =P..

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem

Nej, X-Fi ljudkorten har inte stöd för digital DIN kontakt. Du måste ha Audigy 4 eller tidigare ljudkort för det.
Men å andra sidan lär du få bättre ljud via de analoga utgångarna på X-Fi än att koppla digitalt. DAC:arna hos X-Fi är långt överlägsna de som FPS2000 har.

Permalänk
Medlem

Du har digital ut genom flexijacket (vita 3.5mm), du ändrar utgången till digital i X-FI´s volume panel/Main Display/Digital I/O...

Edit: hehe.. missuppfattade det som om att det blev sagt att X-Fi inte har digital utgång.. sorry m8s.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Nej, X-Fi ljudkorten har inte stöd för digital DIN kontakt. Du måste ha Audigy 4 eller tidigare ljudkort för det.
Men å andra sidan lär du få bättre ljud via de analoga utgångarna på X-Fi än att koppla digitalt. DAC:arna hos X-Fi är långt överlägsna de som FPS2000 har.

tackar fogel70!, hehe såg att jag tidigare hade skrivit en tråd om detta
blir att dra till inet och fixa 2 st 3.5mm kablar då

Visa signatur

"Your ad here"