Allround hörlurar för < 1000kr

Permalänk
Medlem

Allround hörlurar för < 1000kr

Jag tänkte köpa ett par hörlurar som jag dels ska använda till min Mp3-spelare (en Iriver E10) men även när jag ser på film och spelar spel på datorn. Det får gärna vara surround, men huvudskaken är att dom låter grymt bra.

Dom ska helst inte kosta över 1000 kr som rubriken antyder..

Jag har kollat runt lite och tycker att Sennheiser HD555 verkar vara ett bra alternativ. Enda nackdelen med dem verkar vara att dom har 6,5 kontakt, vilket inte är så smidigt när man ksa använda dem till mp3:n..

Synpunkter på dem eller andra förslag är välkomna.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Avstängd

AKG K81 DJ, get 'em, love 'em

du hittar inte en bättre sluten lur för dom pengarna

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

sennheiser HD200, slutna lurar som är lättdrivna och rockar otroligt fett. Dessutom kan du byta ut i stort sätt alla delar vid slitage.

Permalänk
Medlem

AKG K81 DJ, sennheiser hd555 eller sennheisser, stöder någon av dem surround?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
AKG K81 DJ, sennheiser hd555 eller sennheisser, stöder någon av dem surround?

Nej, hörlurar med sourround (m.h.a. fler element) låter inte lika bra. Det är dyrare att producera fem element än två. Detta gör att kvaliteten blir lidande.

Permalänk
Medlem

Så om man vill ha hörlurar med surround, så kostar det betydligt mer om man inte vill att ljudet ska vara dåligt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett par Grado SR60 som jag är nöjd med. De ligger på ungefär 800kr. Du skulle även kunna testa den dyrare modellen SR80. De tror jag kostar runt 1000kr.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
Så om man vill ha hörlurar med surround, så kostar det betydligt mer om man inte vill att ljudet ska vara dåligt?

Nja, jag har inte sett några riktigt bra lurar med surround. Det är mest ett marknadsföringsknep. Vi har ju trots allt bara två öron. Om ljudkällan är så nära som med hörlurar gör två eller fem element inte så stor skillnad.

Permalänk
Medlem

ge fan i SH555! jag har ett par, och visst de låter oerhört bra, sitter fint och håller en hög kvalite. men de låter lika mycket utåt som innåt! du kan t.ex inte sitta på tåget/bussen och spela för då kommer någon färr eller senare att klaga på dej oavsett avd du har för volymnivå.. tråkigt men sant

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockos
ge fan i SH555! jag har ett par, och visst de låter oerhört bra, sitter fint och håller en hög kvalite. men de låter lika mycket utåt som innåt! du kan t.ex inte sitta på tåget/bussen och spela för då kommer någon färr eller senare att klaga på dej oavsett avd du har för volymnivå.. tråkigt men sant

Vad hade du väntat dig av en öppen lur? Skaffa ett par slutna eller in-ear lurar om du vill lyssna bland folk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Vad hade du väntat dig av en öppen lur? Skaffa ett par slutna eller in-ear lurar om du vill lyssna bland folk.

jomen läs första inlägget för fan. killen har tänkt ha dem till sin mp3spelare!

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Jag var i en Hi-Fi butik i Linköping idag för att testa hur Sennheiser HD555 låter, och jag lyssnade via en förstärkare där ljudet var mycket bra...dock när jag testade dem i Mp3:n så fick man vrida upp volymen till max och det var ändå inte speciellt högt...antyder att Mp3:n inte orkar driva dem riktigt, fick jag en känsla av. Har för mig att Iriver E10 har en uteffekt på 2x18 mW.

Jag har ett par koss porta pro som lite billigare öppen lur och ett par shure e2c som in-ear lur, men tänkte se om det fanns någon dyrare lur med mer tryck i, som även passar bra till datorn...

Visa signatur