Permalänk
Medlem

Hyffsad HDTV?

Hej!

Skulle vilja ha ett tips på en bra tv som klarar HDTV.
Ska främst ha tv'n att lira Xbox-360 på.
Prisklass: Runt 10-15 k.

Är det bäst med Plasma eller LCD tv?

Funderar lite på den här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=59036

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317098&cks=ASS&assoc=9AC1...

Samma panel, bättre backlight.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

LCD är bäst och billigast

Eftersom inga LCD finns i den prisklassen som klarar 1080i/p så får det ju bli en som kör 720p.
Då har du jättemånga att välja på. Just Samsung som rekommenderas har ett problem med deras bildförbättringsteknik som gör att de har sämre bild än motsvarande konkurrenter med bildförbättringen påslagen. Det finns jättemånga fina LCD i den prisklassen 32" eller 37". Det som skiljer dem åt är mest finesser och om de ha digitaltv-mottagare, HDMI och liknande.
Jag har rätt svårt att rekommendera någon speciell då det finns många bra.
Många rekommenderar just den apparaten de själva har.

Generellt hade jag valt en 37" av märke t.ex. Mirai/Acer/Sharp då de ligger bra i pris och är i övrigt bra märken.

Permalänk
Medlem

Okej Tack!
Men när man tex. kollar på Prisjakt.se under LCD-tv så är dom 4 populäraste Samsung..

Jag behöver inte ha någon med massa finesser bara den stöder HD och och flyter bra ihop med xbox360!

Permalänk
Medlem

Titta på modeller ur Sharps GA8 och GA9-serie.

Bra anslutningsmöjligheter, snygg design och riktigt härlig bildkvalitet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Okej Tack!
Men när man tex. kollar på Prisjakt.se under LCD-tv så är dom 4 populäraste Samsung..

Jag behöver inte ha någon med massa finesser bara den stöder HD och och flyter bra ihop med xbox360!

Det är ju långtifrån alltid som det populäraste på Prisjakt är de bästa grejerna.

Permalänk
Medlem