Permalänk
Medlem

Trådlösa hörlurar?

Finns det några trådlösa hörlurar för en vettig slant som har bra ljud? Gärna någon bra lösning på hur man kan koppla till både TV och dator, och växla mellan dessa eller liknande. Har fått en idiot till granne som bussar bostadsbolagets säkerhetsvakt på mig varje gång jag har ens normalvolym på lördagkvällarna..

Priset är mindre viktigt, men helst under tusingen. Finns det något vettigt?

Permalänk
Medlem

jag letade nyligen också, och blev kär i dessa
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=13280&nav_genr...
http://img155.imageshack.us/img155/9279/2608mo9.jpg

Provlyssnade och blev kär. Vilken skillnad mot mina budgetlurar.
Dessa kostar 1295:- på hifi-klubben.

Jag har ju ställt precis samma fråga en tråd, bara någon halvsida ner. Låter nästan som du fick din idé från mig

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Var det så bra ljud? Hur är viktfördelningen i lurarna? Tunga? Glappar de något?

899kr var ju ingenting faktiskt! Är det samma som på HiFi klubben?

Permalänk
Medlem

jepp, det är samma lurar.
Provlyssnade på hifi-klubben på söder. Hittade dom tack vare prisjakt på cdon.

Dom jag har idag är så usla, så det går inte att jämföra med. Jag upplevda kvalitet och fin känsla i lurarna. Du bor ju i stockholm, åk in och provlyssna, de brukar ha några ex uppe för provlyssning.

Enligt en användare här på forumet, så skrev i min tråd, så är auto-off lite störande. Dvs stänger du av musiken men ej luren går dom ner på stand-by efter ett tag, och skapar högt brus. Detta gör dock alla trådlösa lurar jag provat, så det är nog svårt att komma undan

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Kan försöka hinna provlyssna, problemet är att min lägenhet ligger i Linköping och jag flyttar dit permanent i helgen =/ Vart på söder ligger HiFi?

Det kan jag nog leva med Finns något sätt att koppla dessa så att de både fungerar till teven och datorn? Inte samtidigt så klart, men något tips om en smart lösning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Finns något sätt att koppla dessa så att de både fungerar till teven och datorn? Inte samtidigt så klart, men något tips om en smart lösning?

Du kan ju köpa två stycken och välja en frekvens för tv:n och en för datorn. Lite dyrt kanske men borde funka fint. Annars blir det nog bäst att byta manuellt då hörlurar i tv:n brukar bryta ljudet i tv-högtalarna vilket inte är kul när du inte använder hörlurarna.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Kan försöka hinna provlyssna, problemet är att min lägenhet ligger i Linköping och jag flyttar dit permanent i helgen =/ Vart på söder ligger HiFi?

Det kan jag nog leva med Finns något sätt att koppla dessa så att de både fungerar till teven och datorn? Inte samtidigt så klart, men något tips om en smart lösning?

jag bor också i linköping

Hifiklubben ligger på storgatan (åhlens, clas ohlson). Tyvärr är personalen ganska boooring där. Leffler´s på St. Lars-gatan precis brevid är ruskigt trevliga.

Visa signatur

| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Hehe okej Tack! Har inte hunnit se så mycket mer än Valla, och runtomkring där hittar jag i stort sett bara till Konsum och universitetet..

Jag ska försöka hitta innan jag åker ned till Linköping, tack

Permalänk
Medlem

det på söder låg i närheten av reference audio och på en känd gata som ja ginte minns namnet på

lycka till! även med studierna *gissar vilt*

Visa signatur

| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Japp, studier blir det!=) Tack så mycket. Pluggar du själv i Linköping?

Ska försöka hinna dit imorgon om jag hinner, ska nog inte åka ned förän på kvällen!

Har hört en del som snackar om mycket störningar och kasst ljud i allt med trådlöst, är det bara fördomar?

Tack för informationen!

Permalänk
Medlem

Jag har pluggat i 2år bara, KY. Sambon går M.

Dom gamla lurarna vi har här hemma, riktigta budget från sambons yngre tonår brusar en del, och är svårinställda.
Det är ju svårt att säga hur det kommer låta i just ens eget hem, men på Hifi-klubben lät det ruskigt bra iaf. Dom justerade sig själva blixtsnabbt och sen var det bara att njuta. Dock kommer säkert den dagen då någon störning inträffar, kanske vid grannens micro-pizza eller liknande.

För övrigt så rekommenderas http://www.lefflershifi.se/ i Linköping. Det är gamla hifiklubben, fast uppgraderad med mer prisvärda grejor och väldigt trevlig personal. ligger central, på st.larsgatan, mot stationen till. Finns en mac-store där med. Har köpt min hembio där

Visa signatur

| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Okej Jag har ingen aning om vad varken KY eller M är för någonting.. Lust att utveckla? Själv så ska jag plugga på Hälsouniversitetet, så det ska bli ruskigt kul!

Jag har ju inga större avstånd hemma, det är max 5 meter som jag kommer röra mig på, och då borde ju inte det vara några större störningar, det är ju gipsväggar också.

Tack! Jag ska försöka kila ned dit nu innan skolan börjar och se mig för, hann inte förbi affären på söder, tyvärr. Men det är som det är

Permalänk
Medlem

Kvalificerad Yrkesutbildning (80p, två år)
M= Maskinteknik, civilingengör( 180p, 4½år)

Du kommer att trivas bra! Du har wlan över hela skolan och biblioteket, kan vara bra att veta.

Bäst att gå ONTOPIC igen

Visa signatur

| GB HD2600 512mb |