Hej!
Mina föräldrar vill köpa en ny tv. Idag har vi en vanlig 32" ws tv. Jag tycker den funkar hur bra som helst, men det tycker inte mina föräldrar. De vill ha en plattskärm. Fast redan här är vi väl överens om att det ska vara LCD och inte plasma. Problemet är att vi ej behöver HD (just nu), men vi kommer inte köpa en ny TV på kanske 5 år. HD är alltså ett måste, även om vi inte behöver det just nu. Min far har ej satt ut något pris, han vill väl ha det mest prisvärda. Vilka är de mest prisvärda, vill minnas att det var mycket snack om samsungs skärmar när x360 släpptes, är de fortfarande lika heta?
Mina föräldrar köpte en lg, väldigt bra bild och helt ok pris. 11995 på elgiganten. En LG RZ32LZ55. Den är hd-ready.
Det är svårt att rekommendera lcd-tv eftersom det handlar mycket om smak. Gå till butiken och kolla på bilden, ställ dig gärna lite från sidan och kolla så bilden inte blir allt för mycket förändrad. På många skärmar så skiftar färgen lite mot blått från sidan.
En annan sak som du kan göra är att be att få se en vanlig analog sändning. Det är ju det som de flesta har hemma. Kolla även inställningarna på bilden, var på elgiganten igår och det var många tv-apparater osm färgen och sånt va nästan maxat vilket gav lite för mycket kontraster. Men det är smaksak.
Jag tycker LG, Samsung, Sharp gör väldigt bra lcd, men som sagt...smaksak!
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.