Att sälja på blocket.
I vanlig ordning skulle jag fasa ut lite dataprycklar som mina känslor svalnat för. Kommer nu utrycka mina känslor och erfarenheter.
Men till min stora fasa, gjorde jag 3 annonser, där jag va nog klantig att lämna ut mitt telefon nr. Nu blir ringd av killar som bryter kraftigt och säger "sista priset kompiz" Där ja säljer en dator, till ett redan lågt pris om du frågar mig, att jag personligen själv bara skulle helt enkelt köpa den, utan att pruta röven av mig , för att priset redan är vettigt.
Dessa pojkarna som ringer, ger 50 % av de ja begär, och är inte ens trevliga.
Fadäs 1. Att tro att folk var villiga att betala rimliga priser för en dator, det är en helt felaktig tro, folk utgår från att det är stulet om de är för billigt, och helt plötsligt strömmar skamförslag in med avslut som "snabb affär". För dyrt ringer inte en enda kotte. Jag skulle tittat runt lite mer och satt de lite dyrare.
Fadäs 2. Inget telefon nr i annonsen, någonsin igen.
Fadäs 3. Om du ringer dom, ha hemligt telefon nr.
Låter bli att dra exempel , då detta lätt måhända skulle bli en säljs annons.
När jag hade annons här på Sweclockers, va de en dröm jämnfört me blocket , lika snåla, men dock en betydlig större prismedvetenhet vilket gjorde att dom som svara på sweklockers annonsen inte börjar på 50 % på priset när dom bjuder, dock var de halvdant intresse , vilket gjorde att jag beslöt mig för o testa blocket.
Never again blocket!
Mvh
Svenne.