Stabilitetsproblem - spänningar

Permalänk
Medlem

Stabilitetsproblem - spänningar

Jag har hiper type-r 480W och i BIOS ser allt ok ut. Men i everest ser man helkosntiga siffror som 13V vid 12-voltlinan!

Finns det något program som visar spänningar förutom everest som är ganska pålitlig?

Permalänk
Medlem

Enda säkra sättet att få ut exakta värden på +12V är att använda en multimeter.

Som exempel, så visar mitt nätagg 0.12V för lite när jag kollar på diverse program.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem

Men jag har ingen (kan låna iofs) Dessutom är jag lite säker på hur man gör? Var är det man ska kontakta? Kan man paja grejer ?

Men vet någon program ändå?

Permalänk
Medlem

Ser allt OK ut i BIOS så skulle jag litat på den informationen framför Everest.

Datorn belastas en del i BIOS, troligen mer än om du bara kollade i Everest utan att köra något annat tungt i bakgrunden.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Ser allt OK ut i BIOS så skulle jag litat på den informationen framför Everest.

Datorn belastas en del i BIOS, troligen mer än om du bara kollade i Everest utan att köra något annat tungt i bakgrunden.

Jaså? Jag tänkte att den belastades mer med everest och windows på och det kanske var det som förklarade dom katastrofala spänningarna ...

Men finns det inga fler program?