K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk

Nån som vet hur man tar bort skyddade filer i telefonen? Har den där flygfilmen och några bilder som inte går att ta bort. SE´s egna prylar...

Visa signatur

Matte!

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga exakt hur pass bra/dålig Image Stabilizer funktionen är på den här luren? Jag har småskakningar på mina händer så att jag inte kan ta vettiga bilder utan rätt bra IS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Tänkte fråga exakt hur pass bra/dålig Image Stabilizer funktionen är på den här luren? Jag har småskakningar på mina händer så att jag inte kan ta vettiga bilder utan rätt bra IS.

Mig veterligen gäller funktionen video och inte stillbild.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jo det fungerar på stillbilder också, jag har bara testat den funktionen i video och därfungerar den bra.

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna ta och testa funktionen lite på stillbilder och skriva här sen då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Eh va, vad är det operatören behöver stödja, det borde väl funka så länge det finns en gprs-anslutning?

Vad hade du för problem?

jag kan inte använda blogg funktionen alls.. Alltså "skicka till blogg". Stannar på allt ifrån 20% till 70% när jag tryckt på publicera.

En kille på mobil.se forumet fick också detta svar fast ifrån Tele2Comviqs support.

edit: Fick det just bekräftat av tele2comviqs support själv. iof så verkade dom tro att det är något det behövs inställningar till..

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatteSwede
Nån som vet hur man tar bort skyddade filer i telefonen? Har den där flygfilmen och några bilder som inte går att ta bort. SE´s egna prylar...

Jag raderade dem i telefonen har jag för mig via "c-knappen", har iaf slängt dem för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Flasha k800i-3g till vanlig k800i, hur gör man?
När kommer 2gb kort till k800i?

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har alldeles nyligen gjort om från 3´s (Tre) mjukvara till oginal och hittills upplever jag en prestandaförsämring, menyer är lite segare och så.
Det ska bli spännande att se om SEUS kommer att fungera.

Som jag ser i nu i slutet av den här tråden säger sej en del ha en nyare firmware, är det någon firmware som är officiell och som ska gå att få genom SEUS?

Jag gjorde min omflashning via www.davinciteam.com och det var enkelt och smidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Jag har alldeles nyligen gjort om från 3´s (Tre) mjukvara till oginal och hittills upplever jag en prestandaförsämring, menyer är lite segare och så.
Det ska bli spännande att se om SEUS kommer att fungera.

Som jag ser i nu i slutet av den här tråden säger sej en del ha en nyare firmware, är det någon firmware som är officiell och som ska gå att få genom SEUS?

Jag gjorde min omflashning via www.davinciteam.com och det var enkelt och smidigt.

Det innebär alltså att det finns hopp beträffande segheten. Min K800i är en aning segare än min K700i vilket är något störande. Men det borde kunna bli bättre i kommande fw.

Permalänk
Medlem

Ja, jag tycker defenetivt att det är ryckigare och segare nu. MEN det är inte så att det är något jag stör mej på. Det är främst animeringarna som inte går lika mjukt och när jag trycker på joysticken för att få upp huvudmenyn tar det ett litet tag extra mot tidigare, jag pratar om tiondelar av sekunden.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för inställningar på kameran?
Dom flesta kanske vet att man kan byta mellan motiv snabbt och enkelt med knapparna ovanför högtalaren på framsidan

Permalänk
Medlem

Nix, tack för tipset.

Jag har väl Auto på det mesta om jag inte ska leka med makro.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YoGgIII
Vad har ni för inställningar på kameran?
Dom flesta kanske vet att man kan byta mellan motiv snabbt och enkelt med knapparna ovanför högtalaren på framsidan

Jag märkte att det var knappar där för någon dag sen Smidigt när man lär sig vad dom gör....och i vänteläge kan man gå snabbt till kamera bilder osv...
Dom kanske går att mappa om om man inte har 3 ?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Jag märkte att det var knappar där för någon dag sen Smidigt när man lär sig vad dom gör....och i vänteläge kan man gå snabbt till kamera bilder osv...
Dom kanske går att mappa om om man inte har 3 ?

Nackdelen är dock att när man trycker på en av knapparna så ändras valet direkt vilket gör att man inte kan kolla vilken inställning man har. Så fort man trycker (även om inställningsmenyn är släckt) så ändrar man val. Har man då tryckt en gång för mycket måste man trycka på knappen så många gånger som behövs för att åter hamna på det val man vill. Onödigt krångligt.

Permalänk
Medlem

Ja, det är sant. Man ska inte använda dom knapparna om man måste ta ett hastigt kort med andra ord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
Själv så har man en K790i här

Vart köpte du den? Hittar den inte någon stans juh.... inte ens på SonyEricssons hemsida.

Visa signatur

4400+ @ 2.5GHz, DFI Ultra-D, OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC, XFX 7900GT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
jag kan inte använda blogg funktionen alls.. Alltså "skicka till blogg". Stannar på allt ifrån 20% till 70% när jag tryckt på publicera.

En kille på mobil.se forumet fick också detta svar fast ifrån Tele2Comviqs support.

edit: Fick det just bekräftat av tele2comviqs support själv. iof så verkade dom tro att det är något det behövs inställningar till..

Hittade en lösning.

Citat:

Ursprungligen skrivet av K_A på minhembio.com forumet.
Jag fick inte heller igång Bloggfunktionen med Comviq/Tele2. Comviq säger att dom bara stödjer vissa Blogg-klienter dock inte den i K800i. Tyckte det lät konstigt - kan inte förstå varför dom behöver ha något stöd för den Blogg-klient som finns i K800i, dom behöver ju bara "släppa igenom trafiken". Så jag testade att ändra lite inställningar och fick det att fungera!

Ändra "Använd proxy" till "Nej" i den aktiva internetprofilen så bör det fungera - det gjorde det iaf. för mig. Vet inte om det finns någon hake med att ta bort proxyn - enligt Comviq så är den enda funktionen för deras proxy att cache:a web-sidor.

Kalle

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

NU fungerar tres msn klient

Permalänk

Fann 2 intressanta program för K800/K790

http://torch.advanta.se/ inte hunnit testa ännu dock.
Fann det via: http://www.howardforums.com/showthread.php?t=977282

Ingen som vet om man kan få Opera Mini att läsa pdf-filer?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Hittade en lösning.

Det var då för väl, annars hade jag nog idiotförklarat comviq helt och hållet.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Jag har inte kollat igenom alla 26 sidor i tråden, men har någon lagt upp en film inspelad från telefonen? Har hört att det skall vara ganska kass kvalité men i förstainlägget fanns enbart bilder och ingen film vad jag kunde se.

Någon som kan slänga upp en liten filmsnutt inspelad med kameran?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Jag har inte kollat igenom alla 26 sidor i tråden, men har någon lagt upp en film inspelad från telefonen? Har hört att det skall vara ganska kass kvalité men i förstainlägget fanns enbart bilder och ingen film vad jag kunde se.

Någon som kan slänga upp en liten filmsnutt inspelad med kameran?

Precis som tidigare modeller kan den inte spela in video, utan bara en slags bildspels-mosaik som vagt påminner om kamerans synfält när den skapades. http://www.fs-newmobile.com/images/news/aug_2006/cam_comparis...

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

gahh! Precis som min 2 år gamla K700

men tack iaf Aphex!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
gahh! Precis som min 2 år gamla K700

men tack iaf Aphex!

Nu har jag inte skrivit i tråden på hur länge som heltst, men jag är trådskaparen

Jepp, kvalitén är usel. Vill du filma med en mobil ska du ha Nokia N93. Min kompis har en sån. Dock är den väldigt buggig vad gäller programvara och operativsystem. Som nån betaversion nästan.

K800i tar hyffsade bilder men att filma är inte att tänka på, tyvärr.

Skrev på förstasidan att videokvaliteten var ett minus om jag inte minns fel.

Ha det bra!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Hedersmedlem

Här är en fotoblogg full med bilder från k800.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
http://photos1.blogger.com/blogger/7455/3601/300/image-upload...Här är en fotoblogg full med bilder från k800.

Kan alla bilderna verkligen vara tagna med K800i? Min K800i kan inte leverera den bildkvaliteten knappt på en enda bild. I synnerhet inte om det är lite svagt ljus. Fattar inte hur de gör?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Skrev på förstasidan att videokvaliteten var ett minus om jag inte minns fel.

Ha det bra!

Jo det gjorde du, men en video på det säger så mycket mer än lite text

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta är ju helt suveränt!

"Vad gäller befintliga kunder som har en av era MSN Messenger-telefoner?
- Alla som börjar använda MSN Messenger-tjänsten fram till sista september med någon av våra MSN Messenger-telefoner LG U890, LGU300, Sony Ericsson K800 och K610 kommer att omfattas av gratis-erbjudandet, säger Erik Hörnfeldt på Tre."

Me like.

Permalänk
Medlem

Jag är knäpp, men det känns lite luddigt, är det helt gratis. eller slipper man bara månadsbetalningen på 49 kr/månaden. Men man får fortfarande betala för den data man skickar?