Var ar alla 4.1 hogtalarsystem?

Permalänk
Medlem

Var ar alla 4.1 hogtalarsystem?

Tjena, haller pa och kollar pa ett nytt hogtalarsystem. Det verkar som om det antingen finns massa 2.1- eller massa 5.1-system att valja mellan. Ar det nagon som har tips pa ett 4.1-system? Jag kan namligen inte satta hogtalare bakom mig (av rent praktiska skal) utan bara framfor mig och vid sidan... jag hittade ett par gamla Creative och Philipsgrejer pa Pricerunner, men det verkar som om det ar ganska gamla hogtalare och priset var ju inte sadar superbra. Hur gor man om man vill ha surroundsound men bara har ett vanligt skrivbord?

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

Med 5.1 system så har man normat inga högtalare bakom sig, det kommer först med 6.1 och 7.1 system.
Den enda skillnaden mellan 4.1 och 5.1 är centerhögtalaren som placeras rakt framför en.
http://www.thx.com/mod/products/speakermodes.html

Permalänk
Medlem

Tack for infon och lanken!

Visa signatur

"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill

Permalänk
Medlem

Det går ju även att köpa ett 5.1 system och helt enkelt strunta i att sätta upp center. Varav man får 4.1!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag trodde 5.1 var ett 4.1 med en hogtalare dar bak... men da far det bli ett 5.1 da! Wohoo!

Visa signatur