SweClockers drop!

Logitech återuppfinner hjulet

Permalänk
Melding Plague

Logitech återuppfinner hjulet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har inte den här nyheten redan varit uppe? Oo

Permalänk

Haha, logitec owns!:D

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk

Fin fin logitech den såg faktiskt väldigt skön ut

Permalänk
Medlem

Kommer den med blåtand så kommer jag införskaffa mig en direkt!

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk

Superscroll?

Permalänk
Medlem

såg skön ut och funkar säkert mycket bra men därav priset lite för dyrt för mig!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
såg skön ut och funkar säkert mycket bra men därav priset lite för dyrt för mig!

Självklart tar de några extra hundralappar när det lyckas göra nått som faktiskt fungerar

Permalänk

HAHA lägg ner!!! Hörtalas om att det går att trycka på dom flästa skrollhjulen och sen bara dra ner eller up musen?! Två steg fram och ett tillbaka...

Permalänk

liknar mer ett aprilskämt än en mus...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheShaman™
HAHA lägg ner!!! Hörtalas om att det går att trycka på dom flästa skrollhjulen och sen bara dra ner eller up musen?! Två steg fram och ett tillbaka...

http://www.tomshardware.se/kringutrustning/mus/20060825/
Detta kan mycket väl vara smidigare

Permalänk
Medlem

För den som vill läsa så står det lite mer här:

Edit: Såg nu att nån var före.. Aja..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abexy
För den som vill läsa så står det lite mer här:

Permalänk
Citat:

"En annan ny funktion är One-Touch Search som funkar så att man markerar ett ord och trycker på en knapp på musen så söker den efter ordet via antingen Yahoo Live Words eller Google."

Halleluja!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Halleluja!

Instämmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Halleluja!

Har du inte saknat den funktionen? =D

Verkar lite väl mycket pengar för en mus, för min smak.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Jag hade en gammal mus där fjädern eller vad det var som stoppade scrollhjulet gick sönder. Resultatet blev en mus helt utan "hack" när man scrollade samt att man kunde sätta fart på hjulet så att det snurrade ett tag. Scrolla sisodär 40 sidor eller nåt bara genom att sätta fart på scrollhjulet lite (tror mitt personliga rekord ligger på 120 sidor, men det beror också på många faktorer samt hur snabb datorn är då det är ganska krävande att scrolla så fort).

Lite halvsmidigt när man har ett dokument och vill komma längst ner men är för slö för att trycka på end knappen
Men seriöst, scrolla är främst något (anser jag) som man gör medans man arbetar. Inte något man gör för att hoppa långa steg. Då tar man tag i scroll-listen till höger och drar - oändligt mycket bättre precision (oavsett vad logitech hittat på) och snabbare.

Det sagt så är det säkert en feature som man kanske fastnar lite för. Jag fastnade lite för den där musen utan "scrollfjäder" men det är inte så att jag baserar nästa musval på det direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt en undersökning Logitech har gjort skrollar en genomsnittlig användare nästan åtta meter per dag.

Personligen tror jag att jag skrollar mer än åtta meter per dag.

Så det kan behövas!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Haha, snacka om onödigt...
Är man prylbög så är det där den perfekta musen, motoriserad scroll med super duper turbo plus sökfunktion.
Om man vänder musen uppochner och sen sätter på motorscrollen, kommer musen då åka iväg? Isf är det rätt coolt.

Vill man spara ett par hundralappar så kan man ju alltid lära sig KLICKA på scrollhjulet och sen dra musen upp eller ner. Eller varför inte använda den fina scrollbaren som uppfanns för ett sekel sen typ.

Permalänk
Medlem

Jag ser detta som en enda sak... Ytterligare en grej som kan gå sönder. Helt och håller meningslös enligt min mening.

Finns något att säga för simplicitet.

Permalänk
Medlem

Usch så dyr den var dessutom, det är ju bara en mus och ändå kostar den mer än min processor!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Discokungen

Varför är de tvugna att göra en trådlös? Orka ladda den hela tiden! =/

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

In me blåtand, 2000 dpi laser, vanliga scrollhjul och kalla den för G8 så slår jag till! Annars var den attans snygg. Ska prova i en butk eller nåt innan jag ger hjulen bu eller bä.

Annars vet jag en målgrupp som blev glad. Författare kommer nog att älska detta.

Ackelind: Du har antingen en celeron eller sempron va? Enda prollarna jag kan tänka mig för runt 1000 spänn.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
In me blåtand, 2000 dpi laser, vanliga scrollhjul och kalla den för G8 så slår jag till! Annars var den attans snygg. Ska prova i en butk eller nåt innan jag ger hjulen bu eller bä.

Blåtand? Varför? Blåtand tar helvetes mycket ström. Får ladda min blåtandsmus tio gånger oftare än min vanliga trådlösa (de är med på bilderna i Toms artikel).

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Usch så dyr den var dessutom, det är ju bara en mus och ändå kostar den mer än min processor!

Då kanske inte msuen är menad för dig

Kan ju även vara bra med ett extra scrolljul för gejmers. Kan använda den för massa trevliga funktioner. Själv ser jag musen som en väldigt viktig del av datorn. Det är ju den och tangentbordet man stöter i mest under sitt datorbrukande.

Permalänk
Medlem

alltså jag förstod inte riktigt varför ska man ha ett scrollhjul som scrollar själv?

finns ju snabbknappar på MX1000 som scrollar nedåt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tusen spänn för en vanlig mus känns lite saftigt tycker jag, och teknologin MicroGear Precision Scroll Wheel verkar ganska onödig.

Permalänk
Medlem
Citat:

En annan ny funktion är One-Touch Search som funkar så att man markerar ett ord och trycker på en knapp på musen så söker den efter ordet via antingen Yahoo Live Words eller Google.

aha, dvs samma funktion som kräver hela 2 klick i Firefox och Opera har nu effektiviserats och rationaliserats ned till endast ett klick! en tidsvinst som motsvarar nära 42% av proceduren vanligtvis, översatt i snittklick och sökningar kommer detta att bespara mig 18 sekunder per dag. o, ve. vad ska jag nu göra med all tid som denna inovation sparar in åt mig?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Låter bra.. Med tanke på att scrollhjulet på min MX1000 dog ganska fort efter att jag började använda den är det ju bra att dom ger det lite uppmärksamhet..

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Ser ut som en värdig ersättare till min MX1000 som börjar bli alldeles för sliten. Dock kunde dom skippat scroll hjulet på sidan av musen.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |