Permalänk

spelvärsting under 10, går det?

vilken bärbar är bäst under 10? ska bara användas till spel och ja, en stationär hade nog vart bättre men jag ska inte köpa den till mig själv.

vilka alternativ finns det just nu som verkar bäst? vad ska man titta efter? hur pass mkt spelar t ex processorn in, vilka grafikkort "gäller" ?

en hp för 7800:- kör med ati x200m 128mb delat minne, duger det? var ju ett bra pris annars. (dv5213 amd sempron 3100+, 1024mb minne, 80gb hd) eller är det bara skräp?

deras dyrare variant ligger på 9990:- (dv6054, amd turion 65 x2, 1024mb, 80gb hd) och den kör med nvidia geforce go 7200 128mb.

är det stor faktist skillnad mellan dessa 2, dvs är det en jävligt stor MÄRKBAR skillnad i spelen så pass stor att det är värt 2200kr extra? om inte, finns det nån annan modell som kan vara värd å kolla in? eller duger hp'n för 7800 till typ 95% av alla spel? (den har ju bättre prestanda såklart men frågan är om det är värt det, för 2200kr får man ju en xbox 360...)

Permalänk
Medlem

Dessa kort duger utmärkt om man vill spela harpan. Vill man däremot spela spel som utgetts de senaste 2-3 åren får man gräva djupare i plånboken.

En som du säger dedikerad "spelvärsting" finns inte för de pengarna.

ati x200m är indelad i klass 5, där 1 är de bästa, dvs odugligt

Du måste nog upp till go7600 eller x1600 åtminstone för att börja i det lägre segmentet i epitetet "spelvärsting".

Skriv inte spelvärsting om du inte menar det, duglig att spela på med de lägsta inställningarna borde du ändra rubriken till för de pengarna.

Eftersom du inte orkade söka gjorde jag det:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...
http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Grafic-Cards.130.0...

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

ta en titt på toshuba M7-tråden vettja min kommer imorn:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agh39
Dessa kort duger utmärkt om man vill spela harpan. Vill man däremot spela spel som utgetts de senaste 2-3 åren får man gräva djupare i plånboken.

En som du säger dedikerad "spelvärsting" finns inte för de pengarna.

ati x200m är indelad i klass 5, där 1 är de bästa, dvs odugligt

Du måste nog upp till go7600 eller x1600 åtminstone för att börja i det lägre segmentet i epitetet "spelvärsting".

Skriv inte spelvärsting om du inte menar det, duglig att spela på med de lägsta inställningarna borde du ändra rubriken till för de pengarna.

Eftersom du inte orkade söka gjorde jag det:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...
http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Grafic-Cards.130.0...

Så ska jag tolka det som att 99 procent av alla som har bärbar inte kan spela spel efter 2003 ? låter inte särskilt troligt.

Den där siten ger jag inte mkt för heller, han tar ju till och med med kort som inte släppts ännu i sin iver att lista heta grafikkort som han är så kåt på.

Nej en mer nyanserad och realistisk lista vore på plats, gärna med konkreta exempel på - säg 20 spel och hur dom funkar under olika kort istället för nån 14-is som gör en website där han pejstar in dom senaste korten det "ryktas" om.

Permalänk
Medlem

Ska du vara realist så inser du att en ny dator under 10k aldrig kommer bli en riktig spelmaskin. Grafikkorten suger helt enkelt på dem, om de ens har separat sådant.

Just laptops är ingen sak som man kan komma undan med när man vill vara snål men ändå ha grym speldator.

Så antingen får du vänta tills du får mer budget så att du kommer upp i klass eller så får du helt enkelt nöja dig med det faktum att man inte kan spela många nya spel på integrerade kort.

Och första länken var faktiskt riktigt bra, du kan direkt avläsa prestandan (någorlunda rätt) på de olika korten.

Edit: Om de 99%en varit snåla när de köpte sina laptops så kan det mycket väl vara så att de inte kan spela de nyare spelen.

Edit 2: Släng upp en lista på de spel som du tror datorn kommer användas till så kommer du få bättre förslag på laptops, det kanske visar sig att spelen du syftar på inte är så krävande som många är.

Permalänk

Nu var ju inte datorn till mig. Men dåså, inga spel från 2003 och framåt går att spela tillfredställande på några av dom laptops som 99 procent av alla har.

Det var som fan. Trist.

Permalänk
Medlem

yoshisthlm: Visst finns det spel som går att spela, det skiljer oerhört mycket ifråga vad spelet kräver av grafikkortet.

Men en "spelmaskin" bör man kunna ha höga inställningar på, men en del nöjer sig med de lägsta inställningarna och försvarar sitt inköp eftersom ingen vill medge att de gjort ett dåligt köp.

För 10000 kan man få en laptop som man kan spela de flesta spel på men i mycket låga upplösningar, det är inte njutbart.

Så på din direkta fråga:spelvärsting under 10, går det? är svaret nej.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Men herregud...

Finns mängder med spel som går att spela på datorer med dåliga kort, därför frågade jag vilka spel du TROR kommer spelas (tex genom att fråga personen datorn är för).

Men du kan direkt glömma att kunna spela nya, "tyngre" spel på en laptop med dedikerat minne eller dåligt grafikkort (precis som stationära).

Ju mer du betalar = desto fler spel du kan spela (förutsatt att pengarna går till rätt delar)

Permalänk
Avstängd

Min konfig i siggen funkar hyggligt i nyare spel, och till en billig penning.
Fast någon värsting är det ju inte direkt.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd

ett ord ======================== BLOCKET

Visa signatur

livet ä gött