Krävande spel 2006-2007?

Permalänk

Krävande spel 2006-2007?

Om man går i köpestankar idag, vilka spel tror ni kommer gälla i slutet på detta år 2006 och under 2007? Vilka spel tror ni kommer vara bäst och vad uppskattar ni att man behöver hårdvarumässigt för att kunna lira dom utan problem på det stora hela?

Permalänk
Avstängd

burning crusade

Permalänk

Finns bara ett spel under 06-07 och det är PES 6
Behöver väl inte allt för tung hårdvara.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

unreal 2007

Permalänk
Medlem

Crysis
Enemy Territory:Quake Wars
Unreal Tournament 2007
Spore

Permalänk
Medlem

Crysis kommer att bli ett sådant spel som folk köper nya grafikkort för att kunna spela.

Men populärast under 2007 kommer Burning Crusade att vara såklart, ingen speciell hårdavara behövs

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Crysis, UT2007, Quake Wars...

Permalänk
Medlem

Hoppas Crysis kommer vara spelbart på ett 7800gtx i dx9-läge...

Han ovan mig sa precis det jag tänkte säga.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Inaktiv

Team Fortress 2 är klart det intressantaste spelet vi har att vänta, ser så sjukt kul ut! 1000% spelglädje! Ska bli världens bästa scout!

Rent grafikmässigt ligger det + HL2 Episode 2 på topplistan med.

Permalänk
Medlem

Vill ge en känga för Age of Conan. Jag tror visserligen inte det kommer vara det mest krävande. Inte mer än något annat åtminstone. Tror det kan bli riktigt poplärt om folk får upp ögonen för det. Och WoW-spelare får ju sin dos av glädje, så förhoppningsvis får spelet uppmärksamhet av "rätt publik".

(Fy fan vad jag kommer få skit för det här, men min personliga åsikt är att det stämmer till viss del )

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Medieval Total war 2 kommer nog kräva sin dator, Mark of Chaos likaså.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Vill ge en känga för Age of Conan. Jag tror visserligen inte det kommer vara det mest krävande. Inte mer än något annat åtminstone. Tror det kan bli riktigt poplärt om folk får upp ögonen för det. Och WoW-spelare får ju sin dos av glädje, så förhoppningsvis får spelet uppmärksamhet av "rätt publik".

(Fy fan vad jag kommer få skit för det här, men min personliga åsikt är att det stämmer till viss del )

Jag stödjer dig!!!

Tror också Age of Conan kan bli något. Och ännu mer så om wow-spelarna inte tröttnar på wow. Finns många dryga wowspelare, men trevliga också. Hoppas bara de dryga stannar. KIDSEN!

Permalänk
Medlem

Splinter Cell: Double Agent & Rainbow 6: Las Vegas är ganska snygga så de lär väl kräva en del. Alan Wake likaså.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Splinter Cell: Double Agent & Rainbow 6: Las Vegas är ganska snygga så de lär väl kräva en del. Alan Wake likaså.

Vegas kommer inte till pc. så system kraven där e inte precis svåra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vegas kommer inte till pc. så system kraven där e inte precis svåra.

?

http://www.fz.se/spel/?id=2223

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
?

http://www.fz.se/spel/?id=2223

hm, senast jag läste om det så skulle det bara komma till 360 och ps3. Men den kanske var fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
hm, senast jag läste om det så skulle det bara komma till 360 och ps3. Men den kanske var fel.

Om jag inte minns helst fel så visades PC och XBOX360 versionen på E3.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Om jag inte minns helst fel så visades PC och XBOX360 versionen på E3.

Möjligt, inte nått vidare innsatt i Vegas. Minns bara att jag läste det på nån sida.

Permalänk
Avstängd

Störst? Warhammer Online utan tvekan, följt utav Burning Crusade
Krävande? Crysis antagligen

Permalänk
Medlem

jag tror på cysis. Men att man behöver den mest extrema hårdvaran till detta är kanske inte så sant. DX10 "jobbar" på ett annat sätt än DX9 och därför ska det bli mer "lättdrivna" spel om man nu har ett DX10 kompitabelt graffe kort då. Har jag läst, sg juut som om det skulle fungera i teorin men praktiken är ju aldrig det samma:D

Visa signatur

Intel i7 3770k @ 4,5ghz , gigabyte ga-z77x-d3h, radeon hd 6970*2 cf, 16 gb ddr3 1600Mhz, 7 terabyte sata 2, 256 Gb ocz vector ssd disk, 120 hz 23" samsung skärm, logitech 5,1 + roccat kave lurar

Permalänk
Medlem

Assassins Creed!
Grymt snyggt och verkar grymt bra. och det lär ju gå att kunna dra på grafiken ganska bra med bra hårdvara.
S.T.A.L.K.E.R. Är också skitsnyggt men hur mycket det kräver vet jag inte

Visa signatur

ubuntu 16.04