Starcraft 2 möjligen på g!

Permalänk

Uppföljare till klassiska gamla strategispel har en tendens av att gå helt åt pipsvängen idag. Men nog kan man hålla tummarna för Starcraft 2 alltid.

Diablo har jag däremot aldrig gillat, så det skiter jag i.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men nog kan man hålla tummarna för Starcraft 2 alltid.
Diablo har jag däremot aldrig gillat, så det skiter jag i.

Säger precis tvärtom

"we'll have a major product announcement in 2007," and that Blizzard was currently working on at least three other unannounced titles at the moment

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Uppföljare till klassiska gamla strategispel har en tendens av att gå helt åt pipsvängen idag. Men nog kan man hålla tummarna för Starcraft 2 alltid.

Diablo har jag däremot aldrig gillat, så det skiter jag i.

Det beror helt på vad företaget som gjorde första vad de gör med uppföljare. Jag gillade när Deus Ex kom ut, men Deus Ex 2 sög. de la mycket på att bara uppdatera grafiken och nya skills och sånt, medans de borde ha lagt mer tid för en bra story.

Så för att uppföljare ska vara lika bra eller bättre än originalet så måste de ha en bra story.

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

längtar både till sc2 och diablo 3!!!

men d som var så bra med sc och bw e ju att raserna är sjukt bra BALANSERADE.. så att allt e jämnt o fint.. vilket ofta många andra strategi spel misslyckas med...

själva gameplay kommer ju alltid vara detsamma med A som attack o massa musklickande.. o d har redan blizzard en klockren konfiguration på alla deras strategispels serier (Starcraft o warcraft)

D3 däremot e jag lite orolig över... då original skaparna lämnade blizzard för ett par år sen och startade sitt eget lilla företag.. man hoppas ju att de lämnade kvar några original arbetare.. men det kommer nog krävas mkt för att leva upp till samma story som diablo 2 tror jag! särskilt då diablo 3 kommer inrikta sig på total världskaos (om de följer upp efter 2an)

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Uppföljare till klassiska gamla strategispel har en tendens av att gå helt åt pipsvängen idag. Men nog kan man hålla tummarna för Starcraft 2 alltid.

Diablo har jag däremot aldrig gillat, så det skiter jag i.

Tror inte att blizzard skulle släppa ett skitspel.
(wow är ur en objektivsynvikel ett bra spel)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
Lite skumt att skriva:

"As you probably already know, there is no doubt that we will continue the StarCraft and Diablo franchise..."

Blizzard har väl inte sagt ett dyft tidigare om att de ska de ska fortsätta Diablo serien?

Det gör de inte här heller. Vad de säger är att de ska fortsätta använda spelvärldarna. StarCraft: Ghost är ett spel inom "StarCraft franshise" t.ex. De säger ingenting om att de ska skapa uppföljare till Diablo eller StarCraft nånstans i den där artikeln.

Jag kommer inte ha några förhoppningar alls förrän jag ser ett officiellt uttalande att de håller på med SC2.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
http://www.blizzard.com/jobopp/cinematic-story-artist.shtml ?

Soft jobb! hehe.. nog lagom välbetalt med.

Tror ni att den som får det här jobbet kommer att jobba med en story till SC2 eller D3?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Soft jobb! hehe.. nog lagom välbetalt med.

Tror ni att den som får det här jobbet kommer att jobba med en story till SC2 eller D3?

Eller en ny serie.
Inget mer wow lär det väl bli, förutom patchar.

Edit: "Please send [...] and salary history"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Det beror helt på vad företaget som gjorde första vad de gör med uppföljare. Jag gillade när Deus Ex kom ut, men Deus Ex 2 sög. de la mycket på att bara uppdatera grafiken och nya skills och sånt, medans de borde ha lagt mer tid för en bra story.

Så för att uppföljare ska vara lika bra eller bättre än originalet så måste de ha en bra story.

Men Deus Ex är ett FPS, jag syftade på strategi spel. Strategi spelen hade sin guldålder i mitten och mot slutet av 90 talet. Idag är det nästan ingen som spelar det. Alla nya spel känns tråkiga, och alla uppföljare till de klassiska strategi spelen som C&C/Redalert, Age of Empire, etc, känns inte som värdiga uppföljare. Det är något som fattas i dessa moderna strategi spel, men ingen har lyckats lista ut vad än.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men Deus Ex är ett FPS, jag syftade på strategi spel. Strategi spelen hade sin guldålder i mitten och mot slutet av 90 talet. Idag är det nästan ingen som spelar det. Alla nya spel känns tråkiga, och alla uppföljare till de klassiska strategi spelen som C&C/Redalert, Age of Empire, etc, känns inte som värdiga uppföljare. Det är något som fattas i dessa moderna strategi spel, men ingen har lyckats lista ut vad än.

Jag håller med. Men WC3 var skoj imo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men Deus Ex är ett FPS, jag syftade på strategi spel. Strategi spelen hade sin guldålder i mitten och mot slutet av 90 talet. Idag är det nästan ingen som spelar det. Alla nya spel känns tråkiga, och alla uppföljare till de klassiska strategi spelen som C&C/Redalert, Age of Empire, etc, känns inte som värdiga uppföljare. Det är något som fattas i dessa moderna strategi spel, men ingen har lyckats lista ut vad än.

Tog Deus Ex som ett exempel bara.

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Nej det kan inte bli bra...
Kommer bli så besviken på det...
säker som det gamla med ny grafik
samma sak hände med civ och red alert/c&c(ok gernerals undantag)

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av electro
Nej det kan inte bli bra...
Kommer bli så besviken på det...
säker som det gamla med ny grafik
samma sak hände med civ och red alert/c&c(ok gernerals undantag)

Tror du verkligen Blizzard sumpar sitt mästerverk?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Tror du verkligen Blizzard sumpar sitt mästerverk?

exakt. Blizzard ställer nog högst krav av alla på hur spelet blir

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
MMORPG är ju en ganska mättad marknad tycker jag.

Blir att inflörskaffa både Starcraft 2 och Diablo 3 när dessa släpps

När en av ibm´s executiver tog i från tårna när han på 70 talet skulle uppskatta hur många datorer hela världen skulle behöva så spådde han antalet 6.

ang starcraft 2 så funderar jag på varför man försöker laga något som inte är trasigt. Hoppas verkligen inte de gör emperor battle of dune misstaget och gör det så 3d att det inte längre är ett mysigt strategispel utan ett jävligt virrigt 3d spel. Men en 1280x1024 upplösning med fina animationer när siegetanken går ner i spagat hade varit gött..

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machine
Hoppas verkligen inte de gör emperor battle of dune misstaget och gör det så 3d att det inte längre är ett mysigt strategispel utan ett jävligt virrigt 3d spel.

*Suck.* Varför forstsätta försöka simulera 3d i 2d? Tycker du verkligehet är virrig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När Blizzard (p.g.a. alla Blizzfans) skapar StarCraft 2 så blir jag glad, bara dom gör bra stories för raserna så bryr jag mig inte om den är i 2D eller i 3D bara det är en succe uppföljare

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
*Suck.* Varför forstsätta försöka simulera 3d i 2d? Tycker du verkligehet är virrig?

Nej men tredimensionella strategispel har en tendens att bli det. Hellre ett bra Starcraft 2 som är överskådligt och med "effektiv" grafik med två dimensioner än ett med tre som är jätte häftigt och att man kan snurra vinkeln men inte samma sköna gameplay. Visst, det kan bli jätte bra med 3d men känns som att 2d passar strategispel bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Nej men tredimensionella strategispel har en tendens att bli det. Hellre ett bra Starcraft 2 som är överskådligt och med "effektiv" grafik med två dimensioner än ett med tre som är jätte häftigt och att man kan snurra vinkeln men inte samma sköna gameplay. Visst, det kan bli jätte bra med 3d men känns som att 2d passar strategispel bättre.

Vissa ja, men ibland så lyckas de riktigt bra. Titta bara på Ground Control-serien och HomeWorld-serien. Där har man verkligen lyckats utnyttja 3D i spelet utan att det blir virrigt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Det bästa strategispelet genom tiderna får en uppföljare... Ifall starcraft 2 blir en lika stor succe i mitt huvud som starcraft 1 blev så säger jag upp mig från jobbet, köper ett årsförbrukning av Coca Cola 33cl, brygger 391 kubikkilometer kaffe och kastar förlovningsringen i sjön. Här ska spelas!

Känner man Blizzard rätt, så är deras snack om "Work in progress, will arrive soon" absolut inget man ska ta bokstavligt (visserligen har de inte sagt det än, men det kommer väl eventuellt). Blizzards produkter tar tid, men väl värda att vänta på.

Hoppas att de behåller SC 1 och C&C 1's spelkänsla och inte överlåter allt till grafiken.

Permalänk
Medlem

Dom får gärna släppa ett StarCraft 2 ifall dom gör det bra. Tyckte Warcraft III var en aning utvattnat.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Väntan är snart över

Visa signatur

..old Fart

Permalänk

Finns det någon demo att ladda hem på Starcraft 2?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

Finns det någon demo att ladda hem på Starcraft 2?

De som köpt SC2 får med guest passes till det som man kan dela ut, dom gäller 14 dagar eller 7 timmar spel tid, beroende på vilket som kommer först.