SweClockers drop!

Att bli fäst vid datorprodukter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darek
mm samma här, jag skulle alldrig nånsin tänka mig att byta ut min mx518 mot något annat. logitech äger

WORD!

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Haft en del 3.0 möss i mina dar, sista åren har jag köpt 2 st 3.0:or för 1500:- bara så jag skulle ha i reserv, visste inte om att de skulle släppa en upphottad variant av musen då. Kul nyhet för oss 3.0 älskare och självklart håller jag med om att mus/tangentbord/musmatta är precis lika viktigt som hårdvaran i datorn.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

tror jag är inne på min 3 eller 4 MX510 just nu, före de var det någon mx500 o före det var det bara microsoft möss jag använde.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

är det ingen som använder logitech mx310?
den är ju störtskön

orkade iofs inte läsa alla sidor

förövrigt så ultra flat 4ever

Visa signatur

SB 2500k 3.3ghz @ 4.3ghz med stockkylare | ASRock P67 PRO3 | A-Data 1600mhz | Gigabyte Geforce GTX 460 @ stock | R3 chassi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToPPe
är det ingen som använder logitech mx310?
den är ju störtskön

orkade iofs inte läsa alla sidor

förövrigt så ultra flat 4ever

mx310 här + ultra flat, tar lång tid innan man byter detta

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Hehe. Min 3.0a har börjat scrolla av sig själv lite då och då nu. Alltså om jag scrollar nerför en sida och sen släpper musen så kan den hoppa ett steg till bara ändå.

Och självklart har man ett tummärke.

Permalänk
Medlem

jar nyss köpt en ny 3.0:a från maxfps precis samma som den man köpte 2002 Älskar verkligen den musen .

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Själv har jag ett gammalt PS2 tangentbord UTAN windows tangenter eller lullull som jag använder o spela med :P..

tillverkningsåret är 1992 på det o det har varit i min ägo sen 1993.. funkar klockrent fortfarande... :D.. plasten är utnött.. massa fjortisklotter över hela kittet..

men what the hell.. det har ju blivit en del av familjen ;D

/W

Permalänk
Medlem

Random-Person:

Jag har aldrig haft problem med ergonomin när det gäller 310.
Kanske för att jag som sagt har mindre modell av händer som passar bra.
Störskön optiskenhet i den (samma som 5-serien om jag inte missminner)

Visa signatur

Intel 486 DX-66 4 MB RAM , 0.5 MB VGA , 270 MB HD, 14" CRT, 2x CDROM - Så började mitt beroende!!

Permalänk
Medlem

ja, det är så rätt..
jag behöver en ny mus och jag ligger på Logitech linjen..

min MX700 är väldigt sliten nu.. har bytt både vänster och höger knapps komponenten.. den som sitter på kretskortet.. här gäller det återanvändning av gamla skitmöss till en riktigt bra mus

älskar min gamla MX700, köpte den precis när den kom och har inte
velat byta än.. ska nog dock köpa en ny mus i slutet på månaden..
men då blir det antingen den nyaste logitech laser eller så blir det
en MX700 om jag kan hitta någonstans..

tack för artikeln för övrigt!

Permalänk
Medlem

Min 3.0a börjar sjunga på sista versen, den dubbelklickar allt för ofta av sig själv :/
Men det går icke finna bättre råtta!
Vad heter den nya utgåvan av 3.0 då? Funderade på att köpa en razor, men om denna finns med samma sköna grepp blir det nog en sån jag investerar i.

Visa signatur

AMD FX 8120 @ 4,5GHz, ASUS Sabertooth 990FX 2.0, 16gb Corsair XMS3, Sapphire Radeon 7950@1100/1575, 120+500gb SSD

Permalänk
Medlem

SJälv älskar jag min MX700 som jag har haft i ca 3år och min Ultra Flat som jag har haft i typ 2 år... bättre mus/tangentbords kombo finns inte... men jag kan hålla med om att både Keytronic och IBM tb:na är väldigt sköna att andvända...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pojo82
SJälv älskar jag min MX700 som jag har haft i ca 3år och min Ultra Flat som jag har haft i typ 2 år... bättre mus/tangentbords kombo finns inte... men jag kan hålla med om att både Keytronic och IBM tb:na är väldigt sköna att andvända...

haha när du säger IBM tänker jag på de gamla ljudliga tangentborden
men jag älskar mitt ljusa internet tangentbord från logitech..
det är otroligt mysigt att använda

Permalänk
Medlem

MOHAHA jag har hittat en nätaffär som fortfarande säljer och har några 3.0 kvar i lager!!
kostade inte så mycke heller 495:- (maxfps i väsby)

Permalänk
Medlem

Kanske att man skulle ta o prova en 3.0:a, behöver ju en mus till

Permalänk

MX500 snart 5 år gammal, hoppas de tar lång tid innan den får lämna min hand. Den är sliten men men bara på ovansidan.

Mitt nu 2 åriga logitech x flat är bland de skönaste ja nånsin haft, trots att äldre keytronic stått en varmt om hjärtat.

Däremot har ja haft svårt att se mx310 som skön. På tok för kantig i handen. (Billig)

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Logitech Mx510 sitter som gjuten i handsken. Känns lite svettig ibland annars tycker jag form och storlek är lagom. De allra värsta mössen blir lite för stora ibland.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

jag ör också otroligt fäst vid min intellimouse. Kommer aldrig att byta ut den.

Visa signatur
Permalänk

Jag har en creative mus för vänsterhänta, använde den i nästan 2 års tid, grymt oskönt då jag är högerhänt.
Kan tillägga att jag fortfarande använder denna mus.

Permalänk
Avstängd

Jag hade första Intellimouse och den var kanon. Jag bytte sen till en intellimouse 4.0 och den sög extremt. Skön fast lite för lätt. Vänsterknappen började bli lurig. Så jag bytte in den och fick en ny. Efter ett par månader blev vänsterknappen skev igen. Jag som gillade Microsoft pga deras första mus. Gick över till en MX518 och den har inte strulat för fem öre. Tycker det är lite svårt att veta vart man ska ha lillfingret. Den känns som den är gjord för en fyrfingershand. Sen kan den bli rätt hal om man är lite flottig.

Mitt t-bord är dett Logitech UltraX och om det går sönder köper jag direkt ett nytt. Surt bara att dom nya är mycket fulare än första utgåvan men men.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

ja skulle inte vilja byta min mx510 och mitt ultraX mot något annat <3:)
ja håller med om att dom nya ultraX ser inte lika snygga ut..:(

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Avstängd

Man kan ju dock ta sitt gamla skal och sätta på nya

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Man kan ju dock ta sitt gamla skal och sätta på nya

jag trodde min post var bra med att byta ut komponenter innuti
men det här slår ju allt.. tänk er med intellimouse 3 som köper den nya versionen och sen kanske skalet inte känns likadant.. bara byta ut skalet

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle väl vara mitt nuvarande tangentbord, inte stött på något tangentbord som slår Kinesiset.
Ergonomi äger.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Den största orsaken till att jag använder Logitech MX500 är storleken, den passar perfekt. Använde Razors Diamonblack innan, och den var verkligen inte gjord för människor med stora händer.

Permalänk

Microsoft Intellimouse 3.0 är min högra hand
Det är lite tragiskt när man tänker på det, vad skulle man göra om den plötsligt haverera en dag? det finns inte med på världsbilden.
Tre punkt nollan kommer alltid vara min mus.

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eNthernet
Microsoft Intellimouse 3.0 är min högra hand
Det är lite tragiskt när man tänker på det, vad skulle man göra om den plötsligt haverera en dag? det finns inte med på världsbilden.
Tre punkt nollan kommer alltid vara min mus.

Det låter lika skräckinjagande som om du skulle åka ut på en evig resa ute i rymden med endast begränsade medel. De är bäst att du införskaffar några 3.0 för den resan innan MS åter igen slutar tillverka några?

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Man får väl sälla sig till flocken och berätta en snyftare om sitt tgb-mus combo. Tangentbordet är ett cirka 7 år gammalt IBM-tgb som följde med familjens första dator, en gammal 233 som införskaffades för dyra pengar. Har alltid älskat det och många gånger plågat IBMs tekniker om att jag vill ha ett eller flera till i reserv men tydligen har dom slutat med dessa :/

På musfronten är jag en riktig bakåtsträvare och kör fortfarande med kulmus (!). En uråldrig Fujistu nånting som funkar hur bra som helst, har till och med en till liggandes i en låda här bredvid utifall den här någonsin får för sig att dö. Tankar har funnits på att kanske skaffa en MX518 när den här musen dör men har den fungerat de senaste 5 åren så kommer den säkert funka ett bra tag till

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

fan detta va ju precis vad jag behövde...
Igår kväll gjick min intelli mouse 3.0 isönder. Jag har haft den ända sedan release året! 2001 va? 5 år!
Sidoknapparna fungerade fortf utmärkt och scrollen har inte förändrats alls, fortf som ny. Haft haft igång min dator 24/7 i minst 3 år och musen har inte ens en enda gång strulat.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Hedersmedlem

Jag känner igen mig i nästan varenda ord. Dock är jag själv med beronde av att ha rätt tangentbord. I mitt fall är det ett gammal Facit (cherry är tillverkaren) som jag nog aldrig kommer att byta ut. Det har hängt med i 15 år nu, jag har haft det ensam sedan 1996 om jag minns rätt. Visserligen är det lite slitet med ett par glappande knappar sommartid men i övrigt så funkar det oförskämt bra. Lite rengörning och omlödning av ett par knappar skulle antagligen göra det som nytt igen.

Till andradatorn har jag ett nästan likadant, dock är det inte pc-layout på det utan nån specielvariant för nån ordbehandlare som Facit sålde i början på 90-talet. Hittade det i skroten för några somrar sen och det är nog bästa fyndet någonsin. Tillverkningsår: 1989

För säkerhets skull så har jag ett par extra tangentbord och en låda med nya knappar ifall det skulle gå sönder allt för många.

Annars så är IBMs "pansartangentbord" sköna att skriva på, dock är de lite väl högljudda men känslan i tangenterna är svårslagen. Har dock inget sådant men jag ska försöka få tag i ett till samlingen.

Möss då?
Lite lättare att vänja sig vid andra möss men jag har verkligen fäst mig vid min mx1000 som jag haft ett tag nu. Min gamla ms intellimouse optical 1.0 känns också svårt att göra sig av med, men den börjar se mer än lovligt sunkig ut med vissa gulbruna toner på både knappar och resten av skalet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||