Hej! Jag tror jag behöver formatera och installera om min C:-partition nu, men är lite orolig. När jag installerade Windows första gången, så ville min SATA-disk inte ge mig så mycket utrymme som den skulle. Efter lite sökande här förstod jag att jag skulle installera SP2 för att få det att fungera, vilket jag gjorde.
Då var jag tvungen att partitionera om disken för att få tillgång till resten av utrymmet, och därmed formatera den nya partitionen.
Nu är jag orolig att alla de viktiga filer jag tänkt spara på den andra partitionen kommer gå förlorade om jag installerar Win XP igen, eftersom skivan bara har Service Pack 1.
Kan såklart lösa genom att fixa SP2, men det blir ju efter installationen och då måste jag ju partitionera om och formatera, och då ryker filerna.
Ursprungligen inskrivet av Burkskinka Finns program så att du kan slipstreama in SP2 på en Xp skiva.
Tanka ner nLite och följ bara instruktionerna, det är inte svårt
Funkar till viss del. Skivan vill inte bli bootbar. Jag startar installationen i Windows istället, men även om jag kryssar i "Kopiera alla installationsfiler från CD-skivan" så kör den något från hårddisken, för jag kan inte formatera C:-partitionen under installationen sen. Jag får den helt enkelt inte att läsa alla filer från skivan i installationsprogrammet.