K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk

När man drar ur laddaren ur telefonen så trycker man väl först uppåt och sen ut? Min K750i började glappa där man sätter in laddaren, headset osv i mobilen. Igår blev det likadant med min k800, vad gör jag för fel!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Munksockan
Hallojs!
Såg det dära om att fixa MSN i mobilen via Yamigo. Har en Sony Ericsson K610i och gjorde vad som stod här i forumet. Gjorde ett konto på Yamigos hemsida, sen tröck på på "Your Details" och skrev in min msn och lösenord för den och kryssade i rutan Fetch Contacts. Sen tröck på på update och drog fram mobilen och skrev in alla inställningar och tröck log in. Det gick att logga in men mina MSN kontaker dycker inte upp vid flkien "kontaker" utan det är helt tomt.

Vad är problemet? Går det inte att fixa Yamigo till SE K610i?
Min programvaruversion är:
CXC1250374
R1CB001
060608

Har jag för gammal programvaruversion?

Snälla hjälp mig! Tack på förhand!

MVH Alexander

Igår så loggade jag in på min MSN på datorn och sen så loggade jag in på Mina vänner på mobilen och då kom det upp på datorn att jag hade loggats in på en annat ställe. Då kollade jag på mobilen och helt plötsligt så hade 30 av min MSN kontaker kommit upp vid kontakt listan i mobilen. Fast alla var offline fast en del egentligen inte var det. Min bror loggade in på sin MSN på daorn och jag var inne på MSNn och det stod via Mobil. Testade att skriva till honom och det funkade! Men när han skrev tillbaka så kom det inget till min mobil, jag unde bara skriva till honom. Sen testade jag att starta om mobilen och efter det när jag hade loggat in så kom det inte upp attt jag hade loggats in på min broders MSN. testade och testade och efter ett tag så kom jag upp igen men när jag skulle skriva så kom det ej fram något till honom. verkar vara mycket buggar och överbelastningar som du säger. Ska nog ta och testa det dära du skrev, Mig33, det kanske är något att hänga i grannen eller så är det väl bara att avänta och se vad som händer med yamigo om de fixar detta.
Är det någon som har testat Mig33? Kom i såna fall md synpunkter så att man vet att det är något att hänga i grannen eller inte

Visa signatur

yeah! ;D

Permalänk
Medlem

Surfa på sweclockers via mobilen är inte att rekommendera...

632KB för att öppna förstasidan.. Med trebomben friends (10kr/MB) blir det dyyyrt...

Någon som har en vettig lösning på problemet?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av libertyaa
När man drar ur laddaren ur telefonen så trycker man väl först uppåt och sen ut? Min K750i började glappa där man sätter in laddaren, headset osv i mobilen. Igår blev det likadant med min k800, vad gör jag för fel!?

<

är det inte bara att dra ut?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av libertyaa

Enligt instruktionsboken ska man bara dra rakt ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Surfa på sweclockers via mobilen är inte att rekommendera...

632KB för att öppna förstasidan.. Med trebomben friends (10kr/MB) blir det dyyyrt...

Någon som har en vettig lösning på problemet?

Opera Mini, Operas mobila webläsare komprimerar och anpassar innehållet innan det skickas till mobilen. 36KB väger Sweclockers förstasida med denna läsare. Gratis och rekommenderas!

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Opera Mini, Operas mobila webläsare komprimerar och anpassar innehållet innan det skickas till mobilen. 36KB väger Sweclockers förstasida med denna läsare. Gratis och rekommenderas!

Det tipset tackar vi för. Den läsare som finns integrerad är med andra ord inget att ha?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nån som har en sida där man kan få gratis bakgrunder,teman osv. till telefonen?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Nån som har en sida där man kan få gratis bakgrunder,teman osv. till telefonen?

Zedge Lasyk k800 mobile9

På ZEGDE måste du registrera dig (gratis) för att kunna ladda ner teman osv.
Om du inte är registrerad (gratis) på Mobile9 måste du vänta i 30 sek innan nedladdningen startar, galet drygt.

----------------------

Någon som vet hur man binder Opera mini till webbläsarknappen på framsidan av telefonen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
Enligt instruktionsboken ska man bara dra rakt ut.

Jaha ja där ser man. Var nästan hundra på att det stod i k750i's instruktionsbok att man skulle dra upp o sen ut. Antog att det var likadant med k800i, men jag kanske har missuppfattat det där. Äh, jag vet inte

Edit: Från k750i's intruktionsbok "Ta loss laddaren genom att vinkla kontakten uppåt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Zedge Lasyk k800 mobile9

På ZEGDE måste du registrera dig (gratis) för att kunna ladda ner teman osv.
Om du inte är registrerad (gratis) på Mobile9 måste du vänta i 30 sek innan nedladdningen startar, galet drygt.

----------------------

Någon som vet hur man binder Opera mini till webbläsarknappen på framsidan av telefonen?

Tackar!!

Visa signatur

Permalänk

Jag blir så irriterad!!!
När man kopplar in K800 via USB:n
Så måste man välja om man ska ha tel eller om den ska vara i ett standby läge.
Så var det inte med W800 finns det verkligen inget sätt att komma runt det hela????

Permalänk
Medlem

Bra recention, såhär skulle allaa göra

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Hejsan K800-vänner,

Tack för alla tips å trixs... Har dock inte hittat svar på några av mina frågor:

- Finns det något program som gör att man kan läsa text-filer i K800?
(Har sett den frågan förut i tråden, men inget svar)

- Hur gör man för att få Opera Mini att fungera som webläsare när man har tre´s abonnemang?

Tacksam för svar,

Mvh Patrick

Visa signatur

Windows 7 64, Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHz Box, Gigabyte GA-P35-DS4, Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 4x1GB, Antec Sonata III 500 (Svart), Zalman ZM600-HP 600W, Asus GeForce EN8600GT Silent/HTDP 512MB

Permalänk
Medlem

surfar in på mini.opera.com tror jag det är och sen installerar, skitlätt

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
surfar in på mini.opera.com tror jag det är och sen installerar, skitlätt

Hade tankat hem programmet å fört över via usb´n till telefonen...och då gick det inte att koppla upp... avinstallerade,wappade in på mini.opera.com och tankade hem programmet och då funkade det direkt... märkligt..:)

Visa signatur

Windows 7 64, Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHz Box, Gigabyte GA-P35-DS4, Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 4x1GB, Antec Sonata III 500 (Svart), Zalman ZM600-HP 600W, Asus GeForce EN8600GT Silent/HTDP 512MB

Permalänk

Tjena allihopa!!!

Har en Sony Ericsson K610i och undrar några frågor.

1. Vet någon t.ex. hur man binder Opera mini till webbläsarknappen på framsidan av telefonen och till internet ikonen i menyn? Så att man slipper att gå till mappen program eller vart man har den och öppna Opera därifirån.

2. Sen undrar jag om någon vet vad kostnaderna är för Mig33. Är det någon kostnad för när man loggar in och ut?
Någon kostad samtidigt som man är inloggad fast man ej skriver och hur mycket kostar det att skriva till någon och kostar det att ta emot meddelanden också?

3. Undrar bara en till liten sak och det är, har tänkt att skaffa E-mail på mobilen men till Hotmail så måste man betala för att få med POP3 server och har funderat på att fixa ett G-mail konto för det är gratis med POP3 och undrar om någon här på forumet andvänder G-mail och om det funkar bra och så?

Hade Bäst Allesammans!

Tack på förhand!

Visa signatur

yeah! ;D

Permalänk
Avstängd

Jag har köpt min k800 på tre.

Unbrandade den idag och är MYCKET nöjd. Fick även ner den senaste mjukvaran

Nu undrar jag om man kan installera eMSN och fortfarande köra gratis.
Det är ingen viktig funktion för mig MEN om jag vill använda den någon gång...

Jag hade nämligen den tjänsten gratis via 3

Någon som vet?

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyyx
Jag har köpt min k800 på tre.

Unbrandade den idag och är MYCKET nöjd. Fick även ner den senaste mjukvaran

Nu undrar jag om man kan installera eMSN och fortfarande köra gratis.
Det är ingen viktig funktion för mig MEN om jag vill använda den någon gång...

Jag hade nämligen den tjänsten gratis via 3

Någon som vet?

Du kan köra eMsn men inte gratis.Du betalar för mängden överförda/mottagna data.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Avstängd

Okej...

Så det där med gratis msn via tres portal e kört då alltså....

Visa signatur

Skryter inte gärna, och spelar inte känd. Men föddes till en stjärna och kommer dö som en legend!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pace4ever
- Finns det något program som gör att man kan läsa text-filer i K800?
(Har sett den frågan förut i tråden, men inget svar)

Bara att lägga .txt under "Annat". Skickar man med BT så sköts det automagiskt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Bara att lägga .txt under "Annat". Skickar man med BT så sköts det automagiskt.

Funkar det med alla typer av textdokument?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en liten kommentar till vad som står som fördelar på förstainlägget

Citat:

* Har man ljudlös är det inget kameraklick när man tar bilder

Jag vet inte om det bara är för mig, eller om det är speciellt för tre-brandade telefoner, men när jag har ljudlöst så hörs det då minsan fokuseringspip och knäppljud.

Sen har jag en liten fråga till (vet inte om den redan har besvarats) men går det att ändra standardwebläsare? Använder för det mesta opera mini, och har väl inte störsts så mycket på att man kommer till SE's egna när man trycker på högerknappen (under skärmen)... men när man är inne och kollar sina RSS-flöden och man vill läsa en nyhet så öppas den ju i standardläsaren, vilket inte alltid är så roligt.

Edit: jag bryr mig alltså inte riktigt om huruvida det går att ändra så att opera startas på nån viss knapp eller så, utan vill bara att opera mini ska startas som standardläsere när man vill komma åt någon websida på något sätt (exempelvis via RSS)

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber
Jag har en liten kommentar till vad som står som fördelar på förstainlägget

Jag vet inte om det bara är för mig, eller om det är speciellt för tre-brandade telefoner, men när jag har ljudlöst så hörs det då minsan fokuseringspip och knäppljud.

Vad jag läst är det precis som hos k700, att det beror på vilken firmware-release man har. Bli inte förvånade om kameran börjar tvångsskrika efter en uppdatering alltså.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Vad jag läst är det precis som hos k700, att det beror på vilken firmware-release man har. Bli inte förvånade om kameran börjar tvångsskrika efter en uppdatering alltså.

Skulle detta eventuellt gå att lösa med en fw-uppdatering då tror du? Eller är det så att tre kan ha bestämt sig för att de vill att det ska låta om kameran alltid?

Vet att det inte lät om min w800 när man hade ljudlös.. men den var visserligen helt unbranded eller vad man ska kalla det...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber
Skulle detta eventuellt gå att lösa med en fw-uppdatering då tror du? Eller är det så att tre kan ha bestämt sig för att de vill att det ska låta om kameran alltid?

Vet att det inte lät om min w800 när man hade ljudlös.. men den var visserligen helt unbranded eller vad man ska kalla det...

Det är bara en inställning i en xml-fil.. men den ligger i telefonens interna filsystem. det finns väl ett par betala-per-uppgradering tjänster där man kan välja att få sånt ändrat, och så finns en plugin till FAR manager, men den stöder inte k800 än.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyyx
Okej...

Så det där med gratis msn via tres portal e kört då alltså....

Japp. Märkte du mkt skillnad när du unbrandade? Vissa har upplevt telefonen segare osv . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Om jag har originaltelefonen, ett treabonnemang med MSN, och originalchatprogrammet som telefonen tankar för MSN, så är väl allt man skriver och tar emot via msn gratis?? :S

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Japp. Märkte du mkt skillnad när du unbrandade? Vissa har upplevt telefonen segare osv . . .

Nej tvärtom....Jag upplever den som snabbare. Men då har jag den senaste FW.
Men det kan ju också bara vara något jag innbildar mig. MEN segare är den då absolut inte.

Hur får man ner den orginalfilen från 3:s msn? SÅ att det blir grattis.

EN annan sak när man unbrandar telefonen är att man nu kan välja endast GSM, och vips blev min batteritid från knappt 2 dagar nu till 4-5 dagar. Då snackar jag mycket i telefonen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En sak som jag har tänkt på. När man tömmer mobilens minne (har inte fått mitt minnekort än) på bilder via filöverföringsläget då nollställs räknaren. Men det gör den inte om man tar bort bilderna från telefonen...
Ska det vara så? Jag vet att det inte var så på w800. Då nollställdes inte räknaren om man inte själv gick in och sa till den att nollställa...

Visa signatur