Permalänk
Medlem

WoW: TBC och servrar?

Jag och en polare sitter och disskuterar kommande expansionen och servrar till detta.
Vad tror ni, kommer det bli att man ska flytta sin char till en ny server eller vad tror ni?
Jag hävdar att det kommer gå åt helvete om man har kvar så non-expansion lirare spelar med oss som har den, kul att vara level 60 och bli påhoppad av level 70's i gear du inte ens kan drömma om förens du själv pungar ut med 200-350kr. Tror många dessutom köper wow, och tänker "Jag spelar en till 60 och ser om detta är något för mig", tror ju inte många går och lägger närmare 700kr på spelet + expansion direkt.

Vad tror ni om detta kanske uppkommande problem?

EDIT: Löste inte blizzard Diablo2 att man fick flytta sina gubbar till "expansions servrar", kan vi isf kankse få se en liknanade lösning?

EDIT2: http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=36443834&sid...
En tråd jag kasta upp där jag förklara mer utförligt mina tankar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Blizzard har redan sagt att det inte blir några speciella servrar. Utan allt kommer att rulla på som vanligt.
Dom utan expansion stannar på lvl 60 medans resten fortsätter till 70. Konstigare än så blir det inte.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte problemet, visst kan en lvl 70 döda en mer eller mindre försvarslös lvl 60 men den striden är ändå mycket jämnare än om du skulle ta en lvl 60 med epicmount och slakta lvl 15's i redridge.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Utan expansionen får man inte tillgång till draenor vad jag förstått, men kan fortfarande levla till 70, men kommer vara fast på 60-gear

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

så vi som köper expansionen betalar för nya items och två raser jag inte kommer spela?...bra dyrt för så lite imo efter så mycket man redan gett dem

Visa signatur

Permalänk

Nja, du får ju en hel kontinent som jag har hört ska vara lika stor som Kalimdor och Eastern Kingdoms tillsammans. Du får också flera stycken nya instanser. Både 5-manna instanser och 25-manna instanser. Mycket nya items på lvl 70, utökning av loren ex. Illidan, Ashbringer, princess Vashj och mycket mer.

Kanske låter som nåt reklambrev från blizzard men jag vill bara säga att i mina ögon blir det väldigt mycket för 250-300 spänn som jag gladeligen kommer lägga ut.

Permalänk
Medlem

Jag vet vad man får mera...men om det är som Raz säger att de ska kunna levla till 70, betyder det att de kommer få tillgång till Outlands också. För det finns inget ställe atm där du kan levla 60-70 på.
Så stor som du säger är den nog inte, tror den kan mättas med Kalimdor, inte mycket mera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

7 nya omrpden blir det i outland, kan ju bara gissa hur fult det kommer vara där när TBC släpps, specielt i "låg level" områdena : /

Permalänk
Medlem

http://www.wow-europe.com/en/burningcrusade/index.html

För er stackare som nu inte kan engelska så får ni la bli lurade av dessa trådar som skapas överallt.

Permalänk
Medlem

För er som inte orkar leta efter fakta och hellre sprider falsk info så har jag letat upp en tråd där det bekräftas att man inte kan bli lvl 70 utan TBC.

Varsågoda:

http://blue.cardplace.com/cache/wow-general/9240796.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Jag vet vad man får mera...men om det är som Raz säger att de ska kunna levla till 70, betyder det att de kommer få tillgång till Outlands också. För det finns inget ställe atm där du kan levla 60-70 på.
Så stor som du säger är den nog inte, tror den kan mättas med Kalimdor, inte mycket mera.

Mobsen som finns nu duger till att grinda för att bli 70, kommer bara ha det svårare vid 65+ än de som kommer åt Outland...

Med Outland kommer världen bara bli 25% större, player capen kommer också höjas 25% för att det inte ska bli så dött överallt...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Inaktiv

Tycker detta är sånt borde ingå i månadskostnaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Tycker detta är sånt borde ingå i månadskostnaden.

du får nya saker helatiden och detta får du för att du betalar månadskostnaded, vill du ha mer så får du betala mer i måndaden eller köpe expansion, vilket det sista alternativet är det som blizzard använder.

Permalänk
Inaktiv

Jomen man får inte mycket i de där patcharna, mesta av det var saker som annonserades ut innan launch. En som har spelat sen spelet släpptes har nu hårt räknat betalat 2000:- för World Of Warcraft, förmodligen lite mer. I de pengarna borde det lilla som finns i expansionen ingå. Det är väl en subjektiv fråga, men jag tycker i alla fall att det är snålt av dem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jomen man får inte mycket i de där patcharna, mesta av det var saker som annonserades ut innan launch. En som har spelat sen spelet släpptes har nu hårt räknat betalat 2000:- för World Of Warcraft, förmodligen lite mer. I de pengarna borde det lilla som finns i expansionen ingå. Det är väl en subjektiv fråga, men jag tycker i alla fall att det är snålt av dem!

Först MMOG du har spelat?
Blizzard har varigt väldigt generösa med innehållet i WoW tycker jag, i gämförelse med te.x. SOE & deras MMOG.

Permalänk
Medlem

Småpojkarna börjar grina när blizzard ska ta betalt för en expansion

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Småpojkarna börjar grina när blizzard ska ta betalt för en expansion

Spelar ju inte ens! :>

Det jag säger är att de saker som de lagt till i efterhand, det mesta av det utannonserades när man först köpte spelet. Alltså borde man inte betala för det, eftersom när man började var spelet i stort sett en beta. Och jag vet att där finns företag som e värre, SOE är väl ett av dom värsta dock!

Detta skulle kunna diskutteras i evigheter, men med de miljarder blizzard drar in på wow så borde de kunna vara lite schyssta. Fast det är ju ett företag, så är folk dumma nog att betala är det ju inte Blizzards fel! Företag går trots allt ut på att tjäna stålar.

Permalänk
Medlem

Spelar man spelet är väl inte 200-300 kr speciellt mycket begärt för vad man får? Jag är jävligt glad över att en expansion kommer så man får lite nytt att göra, speciellt dom nya 5-manna instancerna som kommer. Dom allra flesta stora MMO's har haft expansioner som kostat pengar, sen finns det givetvis alternativ där man fått dom gratis också. Tycker man det inte är värt det, skit i att köpa det då och sluta gnäll, går ändå att spela spelet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelar ju inte ens! :>

Det jag säger är att de saker som de lagt till i efterhand, det mesta av det utannonserades när man först köpte spelet. Alltså borde man inte betala för det, eftersom när man började var spelet i stort sett en beta. Och jag vet att där finns företag som e värre, SOE är väl ett av dom värsta dock!

Detta skulle kunna diskutteras i evigheter, men med de miljarder blizzard drar in på wow så borde de kunna vara lite schyssta. Fast det är ju ett företag, så är folk dumma nog att betala är det ju inte Blizzards fel! Företag går trots allt ut på att tjäna stålar.

Tror du spelet är gratis att driva ? Du verka inte förstå hur mycket personal dom verkligen ha. Tänk att det är ingång 24/7 med Game masters nästan dygnet runt, telefonsupport m.m...

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad blizzard drar in i månaden på sina ca 7 miljoner spelare. Så kan dom nog låta tbc vara gratis.
Vet inte om ni lirat eve-online någon gång. Men alla expansions dom har gjort har varit gratis. Och dom har väll ca 130000 spelare.
Liksom blizzard har råd med det.
Om man antar att alla 7 miljoner spelare betalar 120 i månaden.
Så tjänar blizzard 840 miljoner kr per månad eller ca 10 miljarder per år... sure lite avgifter å server kostnader blir det ju. Okej dom får nog inte ut så mycket av det men endå. Så att dom ska ta betalt för en expansion är lite löjligt igentligen.

Lite tröt så lär väll ha skrivit en massa fel ;P

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem

Dock så har du ju en bra hög med folk som jobbar på varje server-site, div utvecklare, gm:s, folk som läser papper och 100 andra saker. Lönerna där blir en hel del. Drift av hw är ju inte direkt gratis heller, handlar ju om lite mer än 2 burkar här. Bara linan de hyrt till de europeiska servrarna kostar nog sin del med. De har inte direkt någon dålig lina från Telia om man säger så.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Så företag som tjämar mycket pengar på en produkt borde ge ifrån sig gratis grejer menar du?
Blizzard funkar precis som alla andra vinstdrivade företag och självklart så tara dom betalt på första expantionen till deras mest framgångsrika spel.

Permalänk
Medlem

Men sluuuuta whina om hur mycket det kostar!
fan i helvete.. 140 spänn månaden e inte farligt för ett mmo.

Har ni inte råd, spela fan inte.. har ni inte råd med expen.. ge fan i att köpa i den.
Sluta gnälla över detta pris hela jävla tiden. Blir så jävla less.
typ "buäähhh! jag har spelat wow i ett år och de kostar 2000kronor! blizzard borde ge mig expen gratis! snåla e vad dem är!"

Har ni ens funderat på hur mycket ny content som blizzard har lagt in i wow sen det kom?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ang. att det skulle vara dyrt att spela...

Jag har spelat sen starten;

400kr för spelet
100kr i månaden (eller vad det nu är)

= 2200:-

Speltid: 70 dagar = 24x70 = 1680 timmar

1680/2200 = 1.30 kr/timme.

Det är i princip ingenting...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Men sluuuuta whina om hur mycket det kostar!
fan i helvete.. 140 spänn månaden e inte farligt för ett mmo.

Har ni inte råd, spela fan inte.. har ni inte råd med expen.. ge fan i att köpa i den.
Sluta gnälla över detta pris hela jävla tiden. Blir så jävla less.
typ "buäähhh! jag har spelat wow i ett år och de kostar 2000kronor! blizzard borde ge mig expen gratis! snåla e vad dem är!"

Har ni ens funderat på hur mycket ny content som blizzard har lagt in i wow sen det kom?

Japp och vi har inga fattiga människor här i världen, alla lever i lycka och välfärd. Efter jag värderade din mentala nivå bestämde jag mig för att berätta att detta inlägg faktiskt innehåller ironi.

Med tanke på att de tjänar 400(mer?) kronor på spelet, sen en månadskostnad på 120 kronor. Att sen ta betalt för expansionen kan jag inte tycka är något annat än girigt. Jag menar hur många spelar har de, som betalar en fast månadskostnad, någon miljon?

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuck
Japp och vi har inga fattiga människor här i världen, alla lever i lycka och välfärd. Efter jag värderade din mentala nivå bestämde jag mig för att berätta att detta inlägg faktiskt innehåller ironi.

Med tanke på att de tjänar 400(mer?) kronor på spelet, sen en månadskostnad på 120 kronor. Att sen ta betalt för expansionen kan jag inte tycka är något annat än girigt. Jag menar hur många spelar har de, som betalar en fast månadskostnad, någon miljon?

Jävligt girigt, de har ju inga utgifter alls, alla programera, designers osv arbetar helt gratis för att göra BC och alla patcher, sen så har de fått alla sina servrar skänkta av FN plus att de för gratis bandbredd också av internetleverantörerna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Jävligt girigt, de har ju inga utgifter alls, alla programera, designers osv arbetar helt gratis för att göra BC och alla patcher, sen så har de fått alla sina servrar skänkta av FN plus att de för gratis bandbredd också av internetleverantörerna...

Å detta har du käller på? Nej jag tror knappast de driver detta med "små" utgifter.. Men inkomsterna får väll utgifterna att framstår som några få sandkorn på en strand ^^

Permalänk
Medlem

Kanske borde lagt ditt några :rolleyes:...
Även övertydlig ironi verkar visst vara svårt att fatta på nätet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Å detta har du käller på? Nej jag tror knappast de driver detta med "små" utgifter.. Men inkomsterna får väll utgifterna att framstår som några få sandkorn på en strand ^^

Ledsen grabben men..... hahahahahahahahahaha

Sorry för OT.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra