K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av MrJiM
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Mr_Jim

Vad e detta för piratkopia på mitt nick?

[/QUOTE]

Smart där! Han: jan 2003, du: apr 2004;).

Permalänk
Medlem

min k800 har blivit helt senil. Det har, tills för några dagar sen, inte varit några som helst problem me den men nu startar den inga spel, inte msn och inga program heller utan det står bara åtgärden misslyckades. jag har testat att starta om och har också testat att nollställa hela skiten. är det någon som vet råd?

sen undrar jag om det är nån som vet nåt bra program för att kontrollera itunes med via bluetooth.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyyx
Nej tvärtom....Jag upplever den som snabbare. Men då har jag den senaste FW.
Men det kan ju också bara vara något jag innbildar mig. MEN segare är den då absolut inte.

Hur får man ner den orginalfilen från 3:s msn? SÅ att det blir grattis.

EN annan sak när man unbrandar telefonen är att man nu kan välja endast GSM, och vips blev min batteritid från knappt 2 dagar nu till 4-5 dagar. Då snackar jag mycket i telefonen!

Och du har 3 eller? För nu när jag testar stoppa på gms läge så går det att ha så en liten stund sen så hoppar den tillbaks till 3g.

Då är det ju lätt värt det att låsa upp ifall det går!! Jag klarar ju mig knappt en dag, får ofta ladda lite under dagen . . . =/

Fast jag tror inte det går att få gratis msn ifall man har unbandat...

EDIT: Ingen som har problem med joysticken? Min går inte så ofta att gå till höger med....liiiiiiiiite jobbigt....

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Någon som vet när en ny firmware kommer till k800/k790:n?

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exZLime
Någon som vet när en ny firmware kommer till k800/k790:n?

Ska komma den här veckan är det sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Ska komma den här veckan är det sagt.

Enligt vad? Officiella källor? Är det något som har sagts nyligen eller är det ett datum som har skjutits fram i flera månader? Jag har haft min sedan dagen efter releasen. Lite småbuggar finns det ju men inget enormt egentligen. Min kompis har en N93 och något buggigare har jag nog inte sett.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Nä det var väl det gamla vanliga, nån på nåt forum sa det.

Men eftersom Wotanserver har releasat den för ett par veckor sen borde SEUS komma med den snart tycker man ju.

Permalänk
Hedersmedlem

*rensat senaste OT*
daVani och pumas Läs igenom våra regler.

Inga fler off topic inlägg nu, här diskuterar vi "K800i, minirecension"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
*rensat senaste OT*
daVani och pumas Läs igenom våra regler.

Inga fler off topic inlägg nu, här diskuterar vi "K800i, minirecension"

Kan man inte omforma den här tråden till att vara nån form av officiell K800-tråd istället. Den är ju det nu, inoffciellt. Man diskuterar inte längre rescentionen och har inte gjort det de senaste 30 sidorna eller nåt.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet kan man inte ändra namn på en tråd som redan är postad, inte namnet som visas i forumet iaf?

Skulle det vara en FAQ krävs nog mer svar på vanliga frågor. Jag är inte längre så aktiv här då jag inte längre bor i Sverige och har mindre tid att spendera på Swec.

Jag är dock väldigt intresserad av en ny firmware-update. Finns det några nyheter om detta? Vore trevligt att få bort lite buggar!

Dessutom undrar jag lite om det här med kameradrivrutiner som tydligen finns till K750i, som förbättrar bilderna. Om det fanns till K800i vore det grymt.

Nåon som vet? Kanske blev lite off topic men jag tycker att de frågorna är relativt viktiga ang. telefonen.

Finns det svar kan jag lägga in dem på trådens förstasida.

Tack på förhand!

Visa signatur

Permalänk

Ok, har problem med att få fjärrkontrollfunktionen att fungera över bluetooth. Ja g kan överföra filer och så vidare med blåtand men det verkar som att det är någon inställning på min dator som gör att jag inte kan styra datorn med mobilen. Detta meddelande får mobilen när jag försöker koppla till datorn med fjärrstyrning (Desktop):

Anslutningen via Bluetooth misslyckades. Kontrollera inställningarna för bluetooth på den andra enheten: Bluetooth på, enheten synlig och enheten inom räckhåll.

Någon som har någon ide om vad jag ska ställa in på datorn för att det ska fungera? Förresten så fungerade allt som det skulle med min gamla k750i.

EDIT: Har löst problemet, var tvungen att kryssa i lite saker i inställningarna (HID) för bluetooth på datorn.

Permalänk

Nu har jag fått tillbaka min telefon från lagning, som jag skrev tidigare i tråden så dog den plötsligt. Fick faktiskt en helt ny, med plast på och allting. Den har den nyare firmwaren också, som verkar lovande. Är inte så mycket nytt egentligen. Det jag märkt än så länge är att man under inställningar->display->bakgrund kan välja "program", förutom "från tema", "bild" och "ingen".

Sedan, när man ansluter den till datorn med kabel så kommer tre alternativ upp, det tredje är "skriv ut".

Någon som märkt mer skillnader?

Man kan fortfarande inte tvinga blixten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narlith
Sure, kan tom skicka presets. Fast här kommer dom.

Audio:
Source: Mplayer
Encoder: Nero Encoder
AAC Profile: Auto
Encoding mode: Target bitrate (52)

Video:
Xvid, fixed bitrate. (128)

Container: MP4

Picture: Resize video: 320x240
Frame rate: 15

Sen kör jag bara. Hoppas att det kan hjälpa lite. Oh storleken blir ungefär 1mb per min och kvaliten skitbra.

Det är just AAC profile som är viktig tror jag, när jag inte hade den på auto så knasade mencoder upp sig hårt =/

Kan du ladda upp presetsen.

btw, vilken av versionerna på MediaCoder använder du? Fanns ju flera olika

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Smart där! Han: jan 2003, du: apr 2004;).

Piratkopiorna brukar ju komma ut innan retail..

Permalänk
Medlem

Följer det med Memory stick till den?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Förlåt om jag låter lite newbish nu men det står "M2" på minneskort luckan.
Vad är M2?

Jag sökte på pricerunner för att leta minneskort till den eftersom man inte fick något till den och då poppade det upp olika sorters av minneskort bland annat M2.
Är det nån som kan rekomendera nå billigt kort med 1gb minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blind_lie_
Förlåt om jag låter lite newbish nu men det står "M2" på minneskort luckan.
Vad är M2?

Jag sökte på pricerunner för att leta minneskort till den eftersom man inte fick något till den och då poppade det upp olika sorters av minneskort bland annat M2.
Är det nån som kan rekomendera nå billigt kort med 1gb minne?

Sony Memory Stick Micro eller M2 som de också kallas.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=88119

Permalänk

Vad menas med Macroläge?

Permalänk
Medlem

Makro är väl ett ord för litet eller något liknade,Alltså närbilder.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk

Äntligen fick jag tag på ett 1 GB kort. Känns najs. Men jag vet själv hur det funkar det kommer väl 5000000 GB i mon eller så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Som jag tidigare har upplyst om i den här tråden: använd tejp!!!!
Sätt en bit tejp på luckan och dra i tejpen mot dig och den går upp.
Hur enkelt som helst och fungerar lysande!

Du gjorde min dag!

Visa signatur

+++++++[>+++++++<-]>-[>++>+>++>++>++>++>++<<<<<<<-]
+++++++++++++++[>+>>+>>>+>+<<<<<<<-]>+.>++++.>+++.>+.>++++.>.>+++++++++.

Permalänk
Medlem

Slog till på en K800i idag bunden till 3. Nu väntar jag bara på nummerporteringen som skulle ta tio dagar.

Tänkte börja med att lägga in senaste mjukvaran i telefon, men är det så dåligt att jag inte kan göra det när jag har en 3-brandad telefon? Det vore ju riktigt kasst att behöva gå in till en 3-affär en gång i månaden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Slog till på en K800i idag bunden till 3. Nu väntar jag bara på nummerporteringen som skulle ta tio dagar.

Tänkte börja med att lägga in senaste mjukvaran i telefon, men är det så dåligt att jag inte kan göra det när jag har en 3-brandad telefon? Det vore ju riktigt kasst att behöva gå in till en 3-affär en gång i månaden.

Jo tyvärr är Tre's kunder utestängda från SEUS, samt Gsm. Du kan lämna in den varje gång alternativt besöka ngn servicepartner om du vill ha ny mjukvara.

Permalänk

Va. är det sant de? Att vi som har 3 inte kan uppdatera våra K800i själa eller?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Va. är det sant de? Att vi som har 3 inte kan uppdatera våra K800i själa eller?

nej det kan ni inte =/

Permalänk
Medlem

Någon som vet när senaste firmware släpptes och vilka uppdateringar som gjordes från originalfirmware?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Någon som vet när senaste firmware släpptes och vilka uppdateringar som gjordes från originalfirmware?

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=124349

Springer in på 3 idag och kollar vad de kan göra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
nej det kan ni inte =/

Men va F**. vilket skit!

Men va i . Sony Ericsson har ju inte släppt någon ny uppdatering än ju!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Ingen som vet när tre har tänkt att släppa sin firmware. Brukar dem vara mycket senare än SE?

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, när jag använder SEs uppdateringsprogram säger den att jag redan har senaste programvaran. Länken du skickade tyder ju på något annat.

När man uppdaterar firmware, försvinner alla kontakter osv. då?

Visa signatur