Permalänk
Medlem

Hur mkt vågar jag klocka? c2d 6300

Får min dator imorron efter lite väntetid på vissa grejjer!

Min setup är som följer:

http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=378455&...

Inte säker på att jag ska börja direkt med att klocka, men knäcker jag inte brorsans rigg så blire klocka lite smått

Och hur gör jag? Kanske inte kan klocka så mkt mer org. kylningen, men lite hoppas jag på iaf!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jahapp, då antar jag att det bara är att hålla koll på tempen och öka FSB i bios till nästa steg? Öka så mkt man vågar utan att tempen blir för hög.

Permalänk
Medlem

Klocka tills det tar stopp? Skulle dock inte rekomedera temp över 65grader. Allt under det är helt okey enligt mig.

Visa signatur

-

Permalänk

Denna fråga har uppkommit så många ggr och den är fortfarande lika rådum...

Hur snabbt kan jag köra min bil????

Jo tills den inte går fortare!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjölkgubbe
Denna fråga har uppkommit så många ggr och den är fortfarande lika rådum...

Hur snabbt kan jag köra min bil????

Jo tills den inte går fortare!!!

varför finns dessa spydiga användare?

är man helt ny inom ämnet och vill ha lite hjälp så borde det va helt okej att fråga hur dumma frågor somhellst utan att någon ska klaga på det.

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Medlem

håller med föregående talare och jag tycker inte frågan är dumm...
dock kan ju en titt i faq och sökfunktionen användas lite mer, men man behöver ju inte vara otrevlig

men som sagt så läs igenom guiderna några gånger och öka inte volten så mycket om du är okunnig, så är även risken för att något ska gå sönger relativt liten

lycka till och ta det lungt så lär du dig eftersom

dessutom så skulle jag isf vilja omformulera mjölkgubbes fråga... den borde lyda:

-hur högt vågar jag varva min bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
håller med föregående talare och jag tycker inte frågan är dumm...
dock kan ju en titt i faq och sökfunktionen användas lite mer, men man behöver ju inte vara otrevlig

tack för att jag har en med mig i varje fall.

att klocka en dator utan kunskap är som att kolla maxa en bil på en välldigt kort raksträcka!
punkt slut

hoppas du slor bror din de är alltid viktigt sånt där

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |