Permalänk
Medlem

Problem med 4300

Tja
Köpte mig nu en Dlink DGL-4300 eftersom min DI-624 bootar om hela tiden. Men nu när jag bytte router så har följande fel uppstått

När jag försöker komma åt min stationäras hårddisksshare via Wireless på laptopen så går det inte 95% av gångerna (får ett felmeddelande att jag inte skulle ha kontakt med servern). Responstiden är också löjlig.

Men problemet är endast det att surfa nätverk går sjukt segt, eller inte alls. Jag kan remote desktopa utan några som helst problem. Jag laddar tom ned grejjer ifrån sunet medans jag försöker ansluta till till sharet från laptopen. nerladdningen funkar men inte lokala nätverksutdelningen så att säga.

Nån som har någon idé?

Edit: Måste tillägga att jag gjort så att alla inställningar för wireless är exakt samma som med di 624:an. men titta på shares funkar inte.

Permalänk

Hmm.. Låter tämligen skumt.. Ring d-links support?

Permalänk
Medlem

njea, jag fick den idag. hållt på att konfa upp den dom senaste 3 timmarna, så jag har inte hunnit så långt

Edit:
Det verkar som att jag hade fel. Anslutningen hackar liksom fram när jag remote desktopar, jag tappar anslutningen i några sekunder för att sen fungera några sekunder, tappar. funkar tappar osv.

Och jag har laptopen i samma rum som min router

Permalänk
Medlem

Slå av SuperG mode om laptopen har ett vanligt 54mbit kort. Det rekommenderade D-link supporten mig, och det fungerade direkt för mig.

Felen som jag fick var att det inte gick att streama video från stationär dator samt att TightVNC gick helt kasst, dvs laggade.

Lycka till.

/BK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bk2003
Slå av SuperG mode om laptopen har ett vanligt 54mbit kort. Det rekommenderade D-link supporten mig, och det fungerade direkt för mig.

Felen som jag fick var att det inte gick att streama video från stationär dator samt att TightVNC gick helt kasst, dvs laggade.

Lycka till.

/BK

det fungerade ett tag typ. testade att streama lite filmer två rum ifrån. Hackade men tänkte att det var väl för att jag var så långt ifrån, det gick ju i alla fall. gick in i samma rum och då fungerade det inte.

Jag kan öppna nätverkssharen nu, men så fort jag går in i en fil eller katalog så står den i 3 minuter och sen får jag felmeddelandet "det lokala enhetsnamnet används redan"

shit jag blir gaaalen snart. att jag inte lär mig
köpte dlink 604 först. den sög ju som få, hängde sig och dålig på att routa trafik

Köpte en Dlink 624 wireless suger g router. Allt var finemangt, förutom att den hängde sig också hela tiden. Sen tvärdog strömförsörjningen till den så jag köpte mig nu en dlink dlg4300 och det verkade ju lovande

men skiten är ju fan keff också!
skall jag behöva fixa min 624 och koppla extra genom 4300 för att få skiten att fungera. åååå. jag blir så trött på detta skiten. Om någon har något mer jag kan testa blir jag överlycklig

Permalänk
Medlem

Ring supporten!!! Du betalar ju för det eller?

/BK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bk2003
Ring supporten!!! Du betalar ju för det eller?

/BK

yes, i shall do that. kommer göra det när jag åker hem idag.

EDIT: Tydligen så är det fel på den Firmwaren som jag har 1.6W