MyPhonExplorer och K800i vill ej fungera

Permalänk
Medlem

MyPhonExplorer och K800i vill ej fungera

Har en K800i från 3 som jag försöker synka med MyPhoneExplorer. Men programmet hittar inte min telefon. Jag har testat att ominstallera m.m. Men det hjälper inte. Har sökt i programmet efter enheter.. Inget vill säga.:(

Permalänk
Medlem

har du parat telefonen med datorn via bluetooth först?

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Hedersmedlem

glöm inte att du även måste skapa en "bluetooth serial port" så att MPE kan hitta telefonen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
glöm inte att du även måste skapa en "bluetooth serial port" så att MPE kan hitta telefonen

Hur gör jag det?
Jag har bara kopplat in den med en USB-kabel samt installerat alla program jag fick med.

Permalänk
Hedersmedlem

jaha sorry, trodde du ville ansluta telefonen via Bluetooth =D

Permalänk

Får du upp så du kan komma åt själv minneskortet man kan köpa till telefonen? Men saken är att du kanske måste byta com port inne i själva phone explorer. Hittar orginal prgrammet mobilen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lillen_89
Får du upp så du kan komma åt själv minneskortet man kan köpa till telefonen? Men saken är att du kanske måste byta com port inne i själva phone explorer. Hittar orginal prgrammet mobilen?

Nej inget programm hittar min mobil. Däremot får jag upp telefon minnet och memory stick i den här datorn. Eller hm Discphone hittar mobilen..