Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Genom att ladda ner följande program (som också finns på skivan).

Active Exchange Active Sync

Några mer detaljer än så känner jag inte till, då jag inte kör mot Exchange.

//C

Man tackar, för resten borde inte vara så svårt att lista ut..

Visa signatur

Burken: Dual Pentium2 300mhz, 128MB, Tot: ca: 16GB hd
Enäggstvillingarna: Luke & Anakin: Dual Pentium2 450mhz, Luke 512MB, Anakin 256 (Har tappat hälften av minnet pga åldern), 2*9GB scsi, rackmonterade

Permalänk

Är det många som fortfarande väntar på sin telefon? Jag tycker allt snack om dålig tillgång har upphört, men jag har fortfarande inte fått min telefon??

Permalänk
Medlem

nej, det finns inte tillräckligt med p990 på den svenska marknaden.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är riktigt nöjd med telefonen men jag lyckas inte få den att fugera i mitt trådlösa nätverk hemma.

Det går att ansluta till nätverket men det går inte att surfa eller kolla mail.

När hag tittar i min Netgear router så hittar den enheten för jag kan se mac adressen men den får inget namn eller ip.

routern är inställd på att dela ut ip adresser och det fungerar perfekt med övriga burkar och fungerar i både "g och b" läge

I telefonen ser det ut så här:
Nätverksnamn: NETGEAR
Autentisering: öppen (delad fungerar ej att ansluta med)
Nätverksläge: Infrastruktur
Datakryptering: WEP
Wepnyckel: Nr 1
WEP-Nyckeltyp: ASCII
IP-Konfigurering: Automatisk
IP-DNS-adress: Automatisk

Telefon Firmware: R7A001

Tacksam för förslag om hur jag skall lösa detta.
Jag har kollat en del forum och det verkar vara ett mycket vanligt problem med få som har löst det och då har deras förslag inte hjälpt mig.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD5 - Core I7 930 @ 4200Mhz- Corsair H100 p/p - Corsair 12GB 1600MHz - GTX690

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cdnisse

Tacksam för förslag om hur jag skall lösa detta.
Jag har kollat en del forum och det verkar vara ett mycket vanligt problem med få som har löst det och då har deras förslag inte hjälpt mig.

Jo det verkar vara ett vanligt problem ja. Däremot kör jag senaste firmwaret och jag har inga problem att köra wlan (mail och webb). Dock skiljer sig mitt då jag köra WPA istället för WEP.

Det lilla tips jag kan komma på är att kontrollera så att du har lagt din WLAN-anslutning till "internetkontogruppen" "Internet". Annars så fungerar det inte bra alls.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Jo det verkar vara ett vanligt problem ja. Däremot kör jag senaste firmwaret och jag har inga problem att köra wlan (mail och webb). Dock skiljer sig mitt då jag köra WPA istället för WEP.

Det lilla tips jag kan komma på är att kontrollera så att du har lagt din WLAN-anslutning till "internetkontogruppen" "Internet". Annars så fungerar det inte bra alls.

//C

Jag använder min tele i flera olika trådlösa nätverk, både WEP och WPA. Kan bara säga att det fungerat bättre nu efter uppgraderingen. Dock kan det hända att det inte går att använda uppkopplingen, så man får starta om båda enheterna. Ledsen, men jag har väl inga bättre tips...

Visa signatur

The more, the merrier! - bränd Athlon 1200..

Permalänk
Medlem

Har provat på en hot spot inne i stan nu och där fungerade det klockrent!
Det måste vara något fuffens med min Netgear Router.
Jag får ta ett nattpass till och se om det löser sig

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD5 - Core I7 930 @ 4200Mhz- Corsair H100 p/p - Corsair 12GB 1600MHz - GTX690

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cdnisse
Har provat på en hot spot inne i stan nu och där fungerade det klockrent!
Det måste vara något fuffens med min Netgear Router.
Jag får ta ett nattpass till och se om det löser sig

Har en netgear på jobbet och den funderar tom bättre än med dlink:arna jag har hemma. Den vill hänga sig med dlink när man laddar stora filer, eller rättare sagt så slutar den ladda och det visas att filen är färdigladdad. Det funkar bättre på netgear:en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har löst mitt wlan problem nu.
Jag hade skrivit wep koden i ASCII format men det skulle skrivas i HEX

Nu fungerar det utan problem!

Tycker däremot att batteritiden är i lägsta laget efter att ha testat ett par dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon som har tips på vettigt program för att konvertera videofiler till telefonen?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
någon som har tips på vettigt program för att konvertera videofiler till telefonen?

Prova att ladda hem SUPER:http://www.erightsoft.com/S5E01.html

Funkar bra.

/Edgar

Permalänk
Medlem

Någon som har fått repor på skärmen vid normal användning med pennan? Någon som skyddar sin skärm med skärmskydd (plastfilm)?

Har nu provat skydd från Clas Ohlson (39kr) och från Mteknik (99kr för 2st). Skyddet från Clas Ohlson är inte värt pengarna, skyddet stör för mkt (visuellt). Det från Mteknik var helt suverän, syns inte ens att man har skyddet.

Permalänk
Medlem

är det bara min batterilucka som är inbrottssäker?
Kan helt seriöst inte få upp den utan att bända sönder hela telefonen. Är helt sinnes. Har endast fått upp den 2ggr! Kompisens lucka är betydligt mycket lättare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gant
Någon som har fått repor på skärmen vid normal användning med pennan? Någon som skyddar sin skärm med skärmskydd (plastfilm)?

Skyddar min med displayskydd. Köpte ett på tradera, men finns nog billigare på ebay osv. Efter att ha använt min pda några månader utan skydd gör jag inte samma misstag igen

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

ja, batteriluckan är svår att få upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gant

Nix, inga repor alls. Körde först utan skydd, men man blir väl lite mer oaktsam med tiden, så jag satte dit ett... Dock så vet jag att man inte bör använda bläckpennor att peka med... Bläcket sätter sig fruktansvärt hårt...

...och min batterilucka sitter som fan också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad använder/rekommenderar ni för antivirus och brandvägg till P990?

Permalänk
Medlem

Jag har min p990 i fickan, har problem med att tangentlåset går upp ganska ofta, tycker det är irreterande att om man råkar vrida lite på linslocket stängs knapplåset av och förblir av samt att den dedikerade knapplåsknappen är alldeles för lätt och glappig.

Hur upplever ni batteritiden på era p990? tycker den sugs upp ganska fort, efter en dags sparsmakat användande är den nästan nere på 50-60%, utan att jag använt wlan. (har haft telefonen ca 3veckor och laddat den fullt såklart...)

Har ni förresten kommit på nåt sätt att använda den inbyggda fotolampan utan att starta kameran? (använda den som ficklampa)

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte haft luckan på på ett bra tag... men jag tror att det var så att man får sätta på knapplåset både med luckan öppen och sedan med luckan stängd....

Batteritiden är väl inte den bästa... men det är en "affärstelefon" och inte någon "äventyrstelefon"... dvs... man får ta och ladda den på hotellet varje natt.

Det där med lampan vore intressant...

Visa signatur

/Dewel

Permalänk

Jag har haft min 990 i 2 dagar nu och batteriet håller från typ kl8 till 20 tiden... Riktigt kasst med andra ord, hade min varit på 50% efter en dag hade jag varit super nöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristerZ
Jag har haft min 990 i 2 dagar nu och batteriet håller från typ kl8 till 20 tiden... Riktigt kasst med andra ord, hade min varit på 50% efter en dag hade jag varit super nöjd!

Jag har inget riktigt underlag för vad jag säger, men det stämmer i mitt fall. Jag hörde någonstans att moderna batterier behöver "tränas upp". Att först efter ett par laddningar och urladdningar så når den sin optimala drifttid.

Jag hade också mycket dålig batteritid i början (kanske 12h max) men nu klarar jag lungt två dagar med 2-3 timmar mp3-spelande per dag på den.

//C

Permalänk

Conie, vi får hoppas att du har rätt. Även jag har hört om det du säger så det stämmer säkert. Jag har bara 2 fulladdningar under bältet.

Men jag har också hört att det finns 2 typer av batteri till 990. En något-33 och en något-34. 34 ska ha mer kapacitet. Jag har något-33 Vilken har du? Det står på batteriet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag har också hört att det finns 2 typer av batteri till 990. En något-33 och en något-34. 34 ska ha mer kapacitet. Jag har något-33 Vilken har du? Det står på batteriet.

Jag har en BST-33 (950mAh).

Återigen rykten 8-), från början var det sagt att P990:n skulle levereras med ett 1120mAh-batteri, men att de av någon anledning slängde med ett mindre (snålhet kanske).

Ingen idé att byta för mig, har redan börjat vänta på Nokia N95 8-).

//C

Permalänk

Ok, men då så. Då finns det ju hopp för att min kommer hålla lika länge som ditt och då är jag nöjd.

Vänta på N95 säger du!? Jag känner till en annan telefon som skulle släppas Q1 men den blev lite försenad, vänta har jag slutat med sen dess

Vad är det som tilltalar dig med den? Synd att den saknar pekskärm.

Någon som lyckas få sin hotmail in i sin p990?

Permalänk
Medlem

Offtopic att prata om N95:an, men ett sista svar, sedan får vi ta det i en annan tråd 8-).

Jag är en mobiltelefonnörd, jag gillar att köpa telefoner, så att det är ganska naturligt att köpa en ny. Antagligen dyker den inte upp förän sommaren så det är ju långt till dess.

Vad som tilltalar mig med den? IP-telefonistöd (E61:an har ju det t.ex, häftigt värre), GPS-modulen, äntligen en telefon med 3.5mm stereoplugg.

Sedan ska det ju bli kul att se hur en 5 megapixel-mobilkamera har för kvalité.

Nackdelen med telefonen är väl den lilla skärmen (både i storlek och upplösning), men det får man väl ta 8-).

//C

EDIT: GPS-modul ska det ju stå, inte GSM 8-).

Permalänk
Medlem

Min batteritid är också den fullt tillräcklig.

Någon ny firmware på gång tro? får hoppas att de löser så att även tre-brandade lurar går att uppdatera via SEUS.

Kan man svara utan att trycka på skärmen när man har "flippen" avtagen, med vilken knapp isåfall?

tips som togs upp i N73-tråden om en ganska vettig försäkring för mobilen.
http://www.engstromtele.com/ 495kr för 24månaders fria reparationer.

Citat:

Någon som lyckas få sin hotmail in i sin p990?

hotmail stödjer väl varken pop3, eller imap men det kommer väl någon lösning till det också. 3 har ju fixat hotmail via sin portal om inte annat nu såg jag.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

kan man inte svara med scrollhjulet, genom att trycka innåt, har för mig att man kunde det på M600 i alla fall o de ä rätt lika.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Anno, jag fick hotmail att fungera genom ett program som heter flurry, fungerar mycket bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kan man inte svara med scrollhjulet, genom att trycka innåt, har för mig att man kunde det på M600 i alla fall o de ä rätt lika.

givetvis var det så enkelt, tack! gick finfint att svara och avsluta samtal genom att trycka in den.

Visa signatur

//anno

Permalänk

Jag har skrivit en liten recension på p990:an på min hemsida för er som är intresserade.

http://www.zulan.se/?p=460

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har skrivit en liten recension på p990:an på min hemsida för er som är intresserade.

http://www.zulan.se/?p=460

har varit lite intresserad av de där lurarna du skriver om men hoppas på att det ska komma något med inbyggd radio. vill inte missa radio funktionen bara för att vara trådlös. I övrigt så diggar jag musikspelaren i telefonen, funkar väldigt smidigt.

btw: om nån går i köptankar så har katshing.se P990i i lager.
dock endast 7st.
http://www.katshing.se/

Visa signatur

//anno