Permalänk
Medlem

Det är nog lite olika... jag har inte fått upp några felmeddelanden för opera.

Dock vill inte det där golfspelet fungera ibland. Men det är ju inte precis någon vital del.

Förresten något som stör mig med bilhållaren... HCH-60 är att knappen för knapplåset blir svåråtkomlig. (jag kör utan luckan)

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
dom där felmeddelande kommer inte upp hela tiden? bara ibland lr?

Nej, det kommer inte så ofta som jag först tyckte... kan hända att det har att göra med om man surfar och ex. klickar på nån streamad videofil, alltså i samband med mediaspelaren. Det var det som jag testat mest efter uppgraderingen...

Visa signatur

The more, the merrier! - bränd Athlon 1200..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dewel
HCH-60

Följer inte med någon laddare, men det går att ansluta en laddare i botten...
Vet inte om det finns olika laddare för bilen... men CLA-60 har så att man även kan ansluta headset eller dyl.

Om man inte vill ha laddaren inkopplad... kopplar man bara in ett headset istället.

Vill du ha en bra hållare så kan jag rekomendera, HCH-64. Köpte min förra veckan och tycker den e kanon.

Någon som hittat något bra GPS program (via blåtand) till P-990?

Visa signatur

[COLOR="blue"]Philips 24", P-180,Cooltek CT 600, ASUS P7P55 D Delux, i5

Permalänk
Medlem

HCH-64?

Finner ingen sådan på SE's sida....

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rise226
Vill du ha en bra hållare så kan jag rekomendera, HCH-64. Köpte min förra veckan och tycker den e kanon.

Någon som hittat något bra GPS program (via blåtand) till P-990?

wayfinder, finns på minneskortet som man får med

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit skaffa en P990 genom tre och vet hur brandad samt stabil deras version är?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

HCH-64?

Finner ingen sådan på SE's sida....

finns på ex. http://www.webhallen.com/prod.php?id=63100

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va trött man blir.

Måste man kolla hos alla återförsäljare för att finna alla olika modeller av hållare?! Varför kunde inte SE ha den på sin sida?! Nu har man slösat pengar på en hållare som IMHO inte är jättebra...

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem
Citat:

Va trött man blir.

Måste man kolla hos alla återförsäljare för att finna alla olika modeller av hållare?! Varför kunde inte SE ha den på sin sida?! Nu har man slösat pengar på en hållare som IMHO inte är jättebra...

Vad är det som inte är bra med den hållaren du har, förutom att knapplåset blir svåråtkommet?

Jag letar efter en hållare där telefonen sitter fast bra så man kan vrida hållaren 90grader, så man kan se på film med liggande skärm.. Hur bra sitter den fast i din?

Råkade ut för nåt konstigt igår..enligt lagringsguiden har jag typ 10mb på telefonminnet, men ändå klagar den och säger att jag har upptagit 61 av 62 mb. Testade att starta om telefonen....samma varning...nån som känner till nåt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur kör man uppdateringarna egentligen? jag installerade programmet som följde med mobilen. Sen installerade jag programmet som fanns på SonyEricssons hemsida. Jag installerade och klickade igång programmet. Då spelades den där flash-grejen med SonyEricssons logo med musik. Efter ca 5min säger den att tjänsten inte är tillgänglig. Har jag gjort fel? jag kör med USB-kabeln som följde med. Ska man ha mobilen avstängd eller påslagen?
Någon som kan knappa ner en liten snabbguide?

Permalänk

Såg på ett forum för m600 att Sony Ericssons uppdateringstjänst inte fungerar som den ska för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristerZ
Såg på ett forum för m600 att Sony Ericssons uppdateringstjänst inte fungerar som den ska för tillfället.

Jag har beställt en M600i och undrar om du länken till det forumet, eller något annat forum om M600i?

Permalänk

Det var på http://www.esato.com/board/viewforum.php?forum=35 det är ett forum för sony ericssons symbian telefoner, så forumet gäller även för p990 och dom andra. Men i just det här fallet så var det en tråd om m600.

Permalänk
Medlem

Fått min P990 från 3 nu :).

Verkar ovanligt lite brandad faktiskt, positivt!
någon som vet om SE's uppdateringstjänst funkar även för 3's version?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeepen
Vad är det som inte är bra med den hållaren du har, förutom att knapplåset blir svåråtkommet?

Jag letar efter en hållare där telefonen sitter fast bra så man kan vrida hållaren 90grader, så man kan se på film med liggande skärm.. Hur bra sitter den fast i din?

1. Det är lite pilligt att komma åt knapplåset.
2. Det finns inte något hål/fäste eller dyl. för antenn.
3. Den känns lite sladdrig med den där bygeln som går att justera för olika telefoner.

Om du skall vrida telefonen känns det som om Webhallens hållare är stabilare.
Jag antar att den är ungefär som den jag har till min T610. Isf låser den fast telefonen både i botten och i toppen. HCH-60 håller fast telefonen i ladduttaget och sedan är det bara bygeln som ger stöd.

I vilket fall som helst tycker jag att det är mkt svagt av SonyEricsson att de inte har den andra hållaren ute på sin tillbehörssida!
*slå på fingrarna*

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Det är lite pilligt att komma åt knapplåset.
2. Det finns inte något hål/fäste eller dyl. för antenn.
3. Den känns lite sladdrig med den där bygeln som går att justera för olika telefoner.

Om du skall vrida telefonen känns det som om Webhallens hållare är stabilare.
Jag antar att den är ungefär som den jag har till min T610. Isf låser den fast telefonen både i botten och i toppen. HCH-60 håller fast telefonen i ladduttaget och sedan är det bara bygeln som ger stöd.

I vilket fall som helst tycker jag att det är mkt svagt av SonyEricsson att de inte har den andra hållaren ute på sin tillbehörssida!
*slå på fingrarna*

Attans också... jag som beställde en HCH-60 igår. =( nåja, man kanske kan modifiera den lite så den blir stabilare.. Fördelen med den är väl att den kanske passar fler modeller om man har nån extra lur...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats med att uppdatera firmware i sin P990 sen i tisdags?

Permalänk
Medlem

Lite "nytto" prog.

http://my-symbian.com/uiq3/software/index.php
http://cellphonesoft.com/

Har lagt in SwissManager i min telefon, har funkat bra.

Någon som funderar på att köpa "väska" till sin p990i (IEC-20) ?

Köpt mig en sådan, men jag är inte nöjd med den. Den bygger ut ganska mycket från bältet med klämman och känns som en klump. Jag upplever inte den som smidig. Men den är för övrigt mycket rejäl, och skyddar telefonen bra. Men jag kommer nog byta till en som sitter mer fast i bältet och som är lite smidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

rise226: vilka modeller av väskor finns det som passar? tips?Vill inte köpa en väska som passar många olika telefoner.

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har problem med att telefonen klagar på att telefonminnet är slut, fast det egentligen inte är det?

Ex. håller just nu på att försöka ladda hem en fil på 150 mb till minneskortet (1,8gb ledigt), då slutar den ladda för att den klagar på att minnet håller på att ta slut på telefonen. På telefonen finns typ 40mb ledigt så det är bara nåt den fått för sig...

Håller på att bli galen.

EDIT: jag har laddat ner så stora filer tidigare så det ska inte vara nåt bekymmer för den att hantera dem...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gant
rise226: vilka modeller av väskor finns det som passar? tips?Vill inte köpa en väska som passar många olika telefoner.

Har tyvär inte några exempel på väskor som passar, men jag ska leta på en ny själv. En som sitter lite mer "slimat" i bältet, utan risk att den hakas av och hamnar i backen.

Ingen annan som har problem med att telefonen klagar på att telefonminnet är slut, fast det egentligen inte är det?
Ex. håller just nu på att försöka ladda hem en fil på 150 mb till minneskortet (1,8gb ledigt), då slutar den ladda för att den klagar på att minnet håller på att ta slut på telefonen. På telefonen finns typ 40mb ledigt så det är bara nåt den fått för sig...

Håller på att bli galen.

EDIT: jag har laddat ner så stora filer tidigare så det ska inte vara nåt bekymmer för den att hantera dem...

Har haft samma problem med minne fullt, sen senaste uppgraderingen. Men inte fått det sen jag la in swiss manager, och aktiverade "luck funktionen" stänger ner prog när jag stänger luckan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Claes Ohlsson har en ganska trevlig väska... ClickOn. Modifierar man den... dvs tar bort det jäkla clips fästet. Då fungerar den bra... fast jag skulle gärna vilja ha ett bättre magnetlås för "luckan".

Visa signatur

/Dewel

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får bort ljudet vid uppstart och vid avstängningen av mobilen? Och hur ställer man in så att skärmen inte blir svart (stängs av) så snabbt?

Permalänk
Medlem

nån som hört ifall det är nån uppdatering på g??

min knarkar ur så fort man går in på aftonbladet...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

knäckte nyligen min P910 på jobbet, antar att dom inte är gjorda för att klara av belastningen på ett jobb som smältverk :/ jag som var sugen på en P990

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
knäckte nyligen min P910 på jobbet, antar att dom inte är gjorda för att klara av belastningen på ett jobb som smältverk :/ jag som var sugen på en P990

Om du förstört din nuvarande telefon så är det väl ett utmärkt tillfälle att fixa en ny telefon (och nyare modell).

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Om du förstört din nuvarande telefon så är det väl ett utmärkt tillfälle att fixa en ny telefon (och nyare modell).

//C

Precis som jag sa så tror jag inte en P990 klarar av miljön där jag arbetar, tyvärr. gillar telefonen skarpt men har inte råd att offra 5 lax då den med största sannorlikhet kommer gå sönder igen.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Precis som jag sa så tror jag inte en P990 klarar av miljön där jag arbetar, tyvärr.

Det har du aldrig skrivit. Du skrev om P910.

Jag kan dock förstå dig, antar att konstruktionen inte är så enormt olika när det kommer till "överlevnad" i din arbetsmiljö.

//C

Permalänk
Medlem

undrar om någon vet hur man kan få den att synca mot en exchangeserver? någon som vet?

Visa signatur

Burken: Dual Pentium2 300mhz, 128MB, Tot: ca: 16GB hd
Enäggstvillingarna: Luke & Anakin: Dual Pentium2 450mhz, Luke 512MB, Anakin 256 (Har tappat hälften av minnet pga åldern), 2*9GB scsi, rackmonterade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kkaallll
undrar om någon vet hur man kan få den att synca mot en exchangeserver? någon som vet?

Genom att ladda ner följande program (som också finns på skivan).

Active Exchange Active Sync

Några mer detaljer än så känner jag inte till, då jag inte kör mot Exchange.

//C