lättsamma roliga spel till min laptop? (ibook)

Permalänk
Medlem

lättsamma roliga spel till min laptop? (ibook)

Lite knasig tråd kanske, men jag har haft min 12" ibook i över ett år, och har inte installerat ett enda spel.. men nu ska det bli ändring på det!
Frågan är ju dock vad för spel som är roliga på en laptop.. det ska vara singleplayer, och dom ska uppenbarligen inte vara speciellt krävande heller. Kommer nog inte att sitta och tokspela, så det ska inte vara något för avancerat spel (med avancerat så menar jag alltså att det tar lång tid att komma in i det, och att man måste lira flera flera timmar åt gången om det ska ge nått).

Med andra ord, nått lättsamt roligt spel som funkar på OSX.

Tips?

Permalänk
Testpilot

Alla Blizzards spel funkar vad jag vet på Mac, StarCraft är ju riktigt roligt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Bra tips faktiskt!
Ett problem som jag kanske skulle nämnt; det ska vara spel som kan spelas on-the-go så att säga, jag kommer med andra ord inte ha en riktig mus utan bara den där plattan

Är det verkligen ingen annan som vet några roliga lir?

Permalänk
Medlem

The Sims spelen finns ju till mac

och det ska väll vara helt ok att spela the sims med styrplatta, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
The Sims spelen finns ju till mac

och det ska väll vara helt ok att spela the sims med styrplatta, eller?

Mjo, borde funka.. problemet är att jag frågade efter _roliga_ spel

Starcraft verkar förövrigt inte stödja mac om jag förstår det rätt, så det var ju lite synd.

Permalänk
Medlem

Du borde ju hitta nåt lättsamt plattformsspel. Eller kanske en snes/nes-emulator? Där finns ju massa trevliga lättsamma spel som är perfekta att köra utan mus!

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruXo
Starcraft verkar förövrigt inte stödja mac om jag förstår det rätt, så det var ju lite synd.

Ok, på mitt fodral står det PC/Mac CD-ROM så jag antog att det funkade. Är det nått liknande med att vissa gamla Win98-spel inte funkar i XP kanske

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruXo
Mjo, borde funka.. problemet är att jag frågade efter _roliga_ spel

Starcraft verkar förövrigt inte stödja mac om jag förstår det rätt, så det var ju lite synd.

Jodå, det funkar, har kört mitt SC på min macbook utan problem.

http://www.blizzard.com/support/?id=msc0411p Där finns lite patchar och sånt till SC.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

No One Lives Forever 1&2 är GRYMT bra singleplayer FPS. Av nån anledning så får jag dock högre FPS i tvåan än i ettan fastän tvåan är långt mycket snyggare (dålig optimering). Läs nån recension om spelen. De är roliga, lagomt svåra och har väldigt fri banlayout för att vara FPS (i alla fall tvåan). Visst, det kan vara svårt att spela med trackpaden, men jag håller på att köra NOLF2 på superspy (svåraste svårighetsgraden) och har man vant sig vid styrplattan så är det inte så mycket problem.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ok, på mitt fodral står det PC/Mac CD-ROM så jag antog att det funkade. Är det nått liknande med att vissa gamla Win98-spel inte funkar i XP kanske

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Jodå, det funkar, har kört mitt SC på min macbook utan problem.

http://www.blizzard.com/support/?id=msc0411p Där finns lite patchar och sånt till SC.

Hmm, konstigt. Jag får fortsätta försöka då, vore ju jättekul att kunna lira lite starcraft igen, det var ett tag sen sist