Nvidias virtuella modell för G80

Permalänk
Melding Plague

Nvidias virtuella modell för G80

Nvidia har traditionellt haft en virtuell modell när de lanserat en ny generation grafikprocessorer. När de lanserade Geforce FX 5800-serien hade de exempelvis damen "Dawn" som var alv-liknande och sprang runt på grenar. Hon kunde grimasera, göra gester och mycket mer. Nvidia kommer ta detta till nästa nivå i och med Geforce 8800 (G80).

Läs nyheten: Nvidias virtuella modell för G80

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen det skiljer sig från den bilden :S
Näsan och munnen är det enda som ser okej ut för mig.
Resten ser så plastigt ut.

Permalänk
Discokungen

Första jag tänkte när jag läste namnet var porrstjärna. Googlade lite och hittade denna bild

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Sexig brutta.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Flamso
[B]Första jag tänkte när jag läste namnet var porrstjärna. Googlade lite och hittade denna bild

"Höger klick" .. "spara bild som"

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
"Höger klick" .. "spara bild som"

http://www.themodernage.org/wp-content/uploads/2006/01/Adrian...

Intressant att nVidia har valt en modell som varit med i Top Model och Playboy.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jaha... Där övetalade Nvidia mig till ett köp av G80

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Smart marknadsföring ;P

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

hahaha, jag som tänkt skriva något liknande "om man inte kan se modelen naken så är det inget för mig" men det ser ut som jag fick äta up dom orden XD

Permalänk
Medlem

Haha... GF 80 Playboy edition

Permalänk
Medlem

mm visst ser bilderana lite plastiga ut.. men det ser inte ut som animerad plast;) ser ut som the real deal.. läskigt snyggt måste jag säga.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Om det ser bättre ut än så här kommer det ju vara överflödigt att ha "vanliga" bilder på datorn. Man kan ju göra sina drömbilder själv snart

Vi är nog inte där ännu men skall vi gissa 10 år max?

Permalänk
Medlem

Har hon precis tagit av sig våtmössan eller? Nej.. usch.. Det fattas en del till originalet.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker ärligt talart att hon är ful. Men om man som de flesta på sweclockers (reserverar för ev. fel) sitter vid datan 24/7 o har glsaögon så kansken man inte har så lätt att få tjejer...lol om dom scannade in elin grindemyr så skulle jag mkt hellre köpa kortet

Hon såg mkt snyggare ut i tidningen.

Permalänk
Medlem

Hehe, träningsmodell, jojo.

Permalänk
Avstängd

Så jävla töntigt. Hatar sådant här satans krimskrams.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Permalänk

dom måste värkligen fixa hennes hår. nvidia må veta mycket om grafik men när det kommer till hårstyling vet dom inget:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
dom måste värkligen fixa hennes hår. nvidia må veta mycket om grafik men när det kommer till hårstyling vet dom inget:P

En frisör kanske vore nått när dom ändå är igång?

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Är det inte lite fuskigt att använda kameror o grejs när man ska göra ett techdemo? Jag menar: är inte poängen med 3d-renderingsracet att det går att skapa något som ser realistiskt ut utan att fotografera eller spela in?

Och ja, kamerorna är nog mest till för Motion Capture, men det ser faktiskt ut som om texturerna är fotograferade..

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

"Bilderna är tagna under uppbyggnadsfasen och kommer förmodligen skilja sig från det färdiga resultatet."

Tycker dom är en bra bit på vägen, ska bli kul att se "The real shit!"

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Avstängd

Fyfan vad barnsligt. Undrar om deras marknadsförare har fyllt 16 än ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Fyfan vad barnsligt. Undrar om deras marknadsförare har fyllt 16 än ?

Brudar säljer... Det är smart... Etiken lämnade oss någon stans på 60-talet...
Skyll på era föräldrar...

Permalänk

Jag som tyckte att det gamla dawn-demot var snyggt.. Det ser iofs helt ok ut fortfarande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
Brudar säljer... Det är smart... Etiken lämnade oss någon stans på 60-talet...
Skyll på era föräldrar...

näää ska inte skylla på dom. ska gå ner till dom och säga tack:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Vart är bilderna?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Har hon precis tagit av sig våtmössan eller? Nej.. usch.. Det fattas en del till originalet.

Haha, detdär med våtmössa tänkte jag med xD
Tycker samma sak, googlesökningen visade betydligt vackrare resultat

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Ja, shit.. dom får göra nåt åt håret.. Men med tanke på Nalus hår, så borde det inte vara några problem..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Fyfan vad barnsligt. Undrar om deras marknadsförare har fyllt 16 än ?

lite överskattat det här med marknadsföringen och hur kartongen til grafikkorten sak se ut också.

men nvidia tjänar väl iallfall pengar på det här
vi får iallfall hoppas g80 blir väldigt snabb o kan nå en bit över 1ghz

Permalänk
Medlem