Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brandy
Hur gör man det?

man gör ingenting! man väntar bara tills telia har uppgradering den station som man sitter mot ... förrutom att startom modemet när de är klara med stationen.

givetvis msåte man ha en modem som klarar högre upload också.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Jag ingen ökad upstream här heller Trollhättan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsson32
Jag ingen ökad upstream här heller Trollhättan

Som sagt, Telias planer är att ha gjort detta under Oktober månad.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk

Jag har inte fått de här i heller än men blev lite irriterade att mitt ny beställda Zyxel modem från Telia inte hade Auto läge mellan Annex A och Annex M så jag flashade de med nyaste versionen för de silvriga då kunde man välja de så om ni har de silvriga saknar dne så flashade med nyaste så löser de sig.
Hoppas jag får min upload snart.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Varit utan internet i 2 dagar nu. Hoppas detta beror på den nya uploaden.
Annars blir ja riktigt grinig på dom.
Morsan har också Telia bor ca 5 km ifrån mig, där fungerar det bra.
En annan kille som nästan bor granne med mig har likaså varit utan i 2 dagar nu.
Väntar med spänning...

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Ingen ökad upstream i Töreboda heller!

Visa signatur

Moziz här vem anars

Permalänk
Medlem

Får man ett nytt modem gratis om man upgraderar från 8mbit till 24 ?
Har bara ett gammalt Alcatel som har många år på nacken.

Vet att man kan ringa och ska göra idag men ändå.

Permalänk
Avstängd

om du binder ditt abb. får du nog det...

Permalänk
Medlem

Telia är för "roliga" ibland.

Samtal1:
För att få gratis modem måste man binda sig 18 månader.

"klick"

Samtal2:

Du behöver inte nytt modem, det kommer funka utmärkt med ditt gamla.

(jag har det första Alcatel-modemet man fick när Telia lanserade sin ADSL tjänst första gången, dvs bra många år gammalt.)

"klick"

Samtal3:

Du får ett gratis modem hemskickat om du binder dig 12 månader.

Äntligen....

Att det ska vara så svårt..

Permalänk
Medlem

kan man flasha om det svarta trippleplay modemet med frimawares från det silvriga?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
kan man flasha om det svarta trippleplay modemet med frimawares från det silvriga?

Nej, och varför skulle man vilja? Det finns en firmware till det svarta Trippleplay som stödjer Annex M.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

En fråga, läst dessa trådar på andra forum och har inte fått svar på min fråga. Kommer andra leverantörer som BBB kunna nytja 24/2.5mb om man har 24/1 nu?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
En fråga, läst dessa trådar på andra forum och har inte fått svar på min fråga. Kommer andra leverantörer som BBB kunna nytja 24/2.5mb om man har 24/1 nu?

Nej, dom måste uppgradera sin grejer i så fall...

EDIT: Inte uppgraderat här än, attans!

Permalänk
Medlem

Hur vet jag när dom uppdaterat? Bara starta om modemet och se om det går snabbare? För det står ingenstans antar jag.

Permalänk
Medlem

hur kommer folk in i modemet? har kommit in, men hade inte min router i kopplad då, en d-link804hv... är det den som blockar? gick ju att komma in i modemet utan router på, 192.168.1.1, men nu funkar de inte :S vad är det för inställning i routern som blockar sånt?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Citat:

ingen som vet det riktigt... folk som har frågat bbb, har fått svaret att det inte finns några planer på det just nu!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det BBB eller telia som har uppgraderat sin utrustning nu? ..................

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

telia har du missat trådens namn helt lr?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Fick detta svaret av telia idag. Det gäller telestation i hässelby (sthlm)

"Hej!
Tack för din förfrågan.

Din station är planerad att bli uppgraderad i slutet av oktober månad. Något exakt datum har vi inte.

Med vänlig hälsning

XXXX XXXXXXXXXXXX
Telia Kundservice"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Hur vet jag när dom uppdaterat? Bara starta om modemet och se om det går snabbare? För det står ingenstans antar jag.

internet dör ju när dom uppgraderat, så du lär ju märka

de tog ca 3 sekunder efter ja snackat me supporten för mig å få uppgraderat
från 8 till 24 - sen va de bara å uppgradera FW så funkade de perfekt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpx

"Hej!
Tack för din förfrågan.

Din station är planerad att bli uppgraderad i slutet av oktober månad. Något exakt datum har vi inte.

Med vänlig hälsning

XXXX XXXXXXXXXXXX
Telia Kundservice"

Fick samma svar om Gävleborgs län, kan tänka mig att alla får det svaret.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

värkar vara hysteri efter högre upload själv vart jag ganska nöjd för ett par dagar sen. Fick ett brev av min lokala ISP som sade att dom hadde uppgraderingar på G YES tänkte jag då, har suttigt med 8/1 i över ett år nu å det börja kännas lite segt. Nu efter uppgradering sitter jag på 21 ner och 2.5 upp. Ganska stor skillnad alltså, nu e det nästan roligt å tanka drivisar igen

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpx

"Hej!
Tack för din förfrågan.

Med vänlig hälsning

XXXX XXXXXXXXXXXX
Telia Kundservice"

Fick detta som svar på frågan när uppgraderingen är planerad för Tidaholm:

Hej!
Tack för din förfrågan.
Om allt går som planerat ska Annex M förhoppningsvis vara igång 23/10.
Med vänlig hälsning
Telia Kundservice

Håller mina tummar så de blir blåa..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
hur kommer folk in i modemet? har kommit in, men hade inte min router i kopplad då, en d-link804hv... är det den som blockar? gick ju att komma in i modemet utan router på, 192.168.1.1, men nu funkar de inte :S vad är det för inställning i routern som blockar sånt?

Du måste koppla datorn rakt i modemet och sätta fast ip...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Du måste koppla datorn rakt i modemet och sätta fast ip...

ok, men har man något av nytta där? jag såg inget speciellt när ja var inne... för man skulle väl bara invänta sen har man tillslut mera i uppload, om man har förutsättningarna villsäga. Eller kunde man skynda på/fixa något i modemet som måste göras?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du måste iaf uppdatera modemet om du har ett äldre?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Nej flamur du kan inte påskynda det hela utan vänta bara lungt på att uppgraderingen kommer.

Med andra ord starta om ditt modem i slutet av månaden.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Nej flamur du kan inte påskynda det hela utan vänta bara lungt på att uppgraderingen kommer.

Med andra ord starta om ditt modem i slutet av månaden.

En bättre metod är att starta om modemet varje dag. Enligt uppgift är omstart av modemet nödvändig så om man gör det varje dag så slipper man vänta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
om man gör det varje dag så slipper man vänta.

Orkar du så är du välkommen att göra det. Jag klarar av att vänta till den siste & starta om.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Orkar du så är du välkommen att göra det. Jag klarar av att vänta till den siste & starta om.

jo precis, så jag tänkte också... men folk härjar ju framåttillbaka om att tvinga fram o allt vad dom skriver men var som jag tänkte, bara invänta tills det känns rätt, då startar man om

Visa signatur