Permalänk
Medlem

Nu fick även jag lite högre hastigheter:

Nyss enligt TP-test: 23.93 Mbit/s - 1.13 Mbit/s

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Ah vilken tur ni har då :).. Jag får bara ~~18Mbit och 0.9Mbit upp

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56

Samma här, får väl se om det blir bättre framöver när de fixat till problemen.

Permalänk
Medlem

Sitter fortfarande med 8/1, men gissar på att det inte kommer ändras om jag inte ringer o ändrar om mitt avtal med comhem. Har gamla large för 339:- i månaden. Om jag måste ändra o få högre avgift så väntar ja nog tills 24/8 kommer o binder om mig då istället.

EDIT: Gjorde lite tptest med, och har sämre hastigheter än va ja brukade ha.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56

Som sagt, deras support har nån lista där de vet vart man inte kommer få ut bra 24/1 värden ännu. Bara att maila eller ringa dem så får man svaret vart det gäller. Vissa kan få vänta som längst till 10/11 eller vad det var för att få rätt hastighet.

Tycker det personligen låter som en utopi och nytt rekord för comhem om de är helt klar 10/11. De har aldrig lyckats bra med en hastighetsökning tidigare. Brukar ta 2-3mån innan de lyckats tvätta bort alla buggar och belastningar.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Börjar se bra ut här också!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Sitter fortfarande med 8/1, men gissar på att det inte kommer ändras om jag inte ringer o ändrar om mitt avtal med comhem. Har gamla large för 339:- i månaden. Om jag måste ändra o få högre avgift så väntar ja nog tills 24/8 kommer o binder om mig då istället.

EDIT: Gjorde lite tptest med, och har sämre hastigheter än va ja brukade ha.

Du behöver inte binda om dig om du vill ha 24/1 istället för 8/1, bara att ringa och ändra. Det kostar ju lite mer i månaden iofs, 399:- mot 339:-

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Du behöver inte binda om dig om du vill ha 24/1 istället för 8/1, bara att ringa och ändra. Det kostar ju lite mer i månaden iofs, 399:- mot 339:-

Hmm.. ok.
Tror ja drar ner mig till medium istället då och får betala mindre för samma som idag tills 24/8?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen

Hmm.. ok.
Tror ja drar ner mig till medium istället då och får betala mindre för samma som idag tills 24/8?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, men drar nog ner mig till medium istället då. Tjänar några kronor iaf.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hmm igår kväll hade jag som bäst 22mbit, nu på förmiddagen visar tptest ca 14mbit igen, så lite problem att fixa har comhem allt

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Är 8/1 kund sedan det blev tillgängligt, konstigt nog så anges idag min uppkoppling på "mina tjänster" hos CH som "upp till 8000" både upp och ned. Men som vanligt ger TP drygt 7 ned och 0,8 upp, ringde CH och undrade men sorgligt nog var felet hos dem, skulle fortfarande ange "upp till 1000" hemifrån. Det enda som skett var att de döpt om min "Large" till "Medium" får väl se om det blir något billigare...

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Hmm igår kväll hade jag som bäst 22mbit, nu på förmiddagen visar tptest ca 14mbit igen, så lite problem att fixa har comhem allt

Hade 24,68mbit igår också men idag kommer jag inte ens upp 10mbit.
Anser nu att comhem bara är ett bluffföretag som inte vet vad dom håller på med!!!
Alla normala pesoner och företag borde ju veta att man inte lanserar ej fungerande produkter som som comhem gjort!
För beställer man ngt så ska d fungera riktigt bra ifrån första början..

Permalänk
Medlem

Anexus, lugn.

Jag känner inte till nått företag i någon gren som direkt lanserar en perfekt fungerande sak. Dom har ju dessutom köpt upp ett annat företag va ja förstår samt grejjar för fullt med deras nät. Ge dem några veckor iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ibland så börjar jag fundera om en del som skriver om det här ämnet nu efter att 24/1 kommit kan något annat än att surfa på internet eller spela på mammas dator som hon köpt på onoff !? och det för dom verkar inte förstå att en sådan sak som att gå från 8/1 till 24/1 inte bara är något som kan funka perfekt för alla direkt utan det kan ta några dagar / veckor / till och med någon månad tills det funkar acceptabelt och det är liksom något man får ta om man hoppar på något direkt ! man måste ju ha lite is i magen .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoonLady
Ibland så börjar jag fundera om en del som skriver om det här ämnet nu efter att 24/1 kommit kan något annat än att surfa på internet eller spela på mammas dator som hon köpt på onoff !? och det för dom verkar inte förstå att en sådan sak som att gå från 8/1 till 24/1 inte bara är något som kan funka perfekt för alla direkt utan det kan ta några dagar / veckor / till och med någon månad tills det funkar acceptabelt och det är liksom något man får ta om man hoppar på något direkt ! man måste ju ha lite is i magen .

Men det är grymt viktigt att man betalar fullt pris från första dagen?

Skulle du acceptera att din nya mobil inte fungerade som den skulle de första dagarna/veckorna? Skulle du acceptera att din nya tv bröt sändningen första veckorna?

jag kan komma med hur många exempel som helst, jag tycker inte man ska acceptera en undermålig produkt bara för att det rör sig om bredband.

Visa signatur

Mvh, Jakob

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stringfellow Haw
Men det är grymt viktigt att man betalar fullt pris från första dagen?

Skulle du acceptera att din nya mobil inte fungerade som den skulle de första dagarna/veckorna? Skulle du acceptera att din nya tv bröt sändningen första veckorna?

jag kan komma med hur många exempel som helst, jag tycker inte man ska acceptera en undermålig produkt bara för att det rör sig om bredband.

nu är ju tyvärr avtalen för just bredband skriva som dom är och då tycker
ju jag att man faktiskt kan ha lite is i magen och det då man vet
att sådana här saker kan va ett problem i början !

och nej jag tycker du har helt rätt i att man kanske inte
skulle behöva pröjsa för den perioden då det kan va problem
men det är ju en helt annan fråga eller hur !

Permalänk

anexus tur att inte du var en gammal upc kund då ? , jag har varit med om massa saker sändare som gått sönder så jag fått vänta 2 veckor på 1 ny , sen har signalen från modemet till källaren varit kass , det med tog dom 4 månader o fixa , och sedan när dom uppgradera alla med 8/1 till 8/8 då man fick cirka 10 % mera uppload en 1 mbit .

så ge fan och klaga , Comhem har haft denna tjänst i 2 dagar knappt , så varför ens börja mjöla om det. säger bara vi med upc kommer ha driftstörningar till jul som ni slipper tycker detta är ett envist sätt att visa att man en konstig ,om man tycker att en tjänst som varit i gång i 2 dagar är dålig , det är klart allt har sjukdommar .

sen sluta ringa supporten om det tror inte det hjälper ett skit . Bättre att dom utan uppkoppling kan komma fram före ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Med risk för att upprepa en tidigare ställd fråga, är det nån som har koll på vad som avses med:

"IP-adresser: 4 st"

http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_large

Fyra dynamiska IPn? Känns som att användningen är rätt begränsad.. det är väl om man möjligtvis bara har modem och en switch :S

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Ja ni som bara spyr galla tycker jag skall lugna ned sig ett par hekto. Tjänsten har knappt varit aktiv i 2 dygn! Felet kan bero på VAD som helst. Som sagt för nu 3e gången finns det vissa orter som inte ens är fullt klara förrän nångång runt 10/11 dvs nästa månad. Bokade ni på nätet så fick ni ingen info om detta som via deras kundtjänst. Misstänker att det är fullt bokningsbart på alla orter men sedan om det fungerar är en annan sak.

Byt leverantör om det inte passar tycker jag, finns ingen annan leverantör som inte berörs av liknande störningar vid lansering en ny helt tjänst. Tom BBB's 100/10 tjänst fungerade ju inte överallt på en gång och det är endå via fiber. Kommer bli likadant vid comhems docsis 2.0 och högre uploadlansering så lika bra att ni vänjer er.

8/1 lanseringen hos comhem tog långt mer än ett par veckor att få att fungera bra.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Finns det några göteborgare som har fått 24/1?

Sitter fortfarande med min sunk 8/1-uppkoppling.. :/

Permalänk
Avstängd

frostfield: fick det igår natt vid 00:30 (gbg/hisingen), området kring Kaserntorget skulle inte få 24mbit förens 10 nov. Så om du bor nära där är det därför

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
frostfield: fick det igår natt vid 00:30 (gbg/hisingen), området kring Kaserntorget skulle inte få 24mbit förens 10 nov. Så om du bor nära där är det därför

Nej. Bor mellan kortedala och drottningtorget, ungefär..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Med risk för att upprepa en tidigare ställd fråga, är det nån som har koll på vad som avses med:

"IP-adresser: 4 st"

http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_large

Fyra dynamiska IPn? Känns som att användningen är rätt begränsad.. det är väl om man möjligtvis bara har modem och en switch :S

Japp 4 dynamiska ip-adresser är det.

Och som du säger, med en switch så kan alltså 4 datorer kopplas in.

Innebär också att man kan ha ett nätverk som går via en router och 3 datorer som går direkt mot internet.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk

Alamartimo det gäller bara UPC

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Alamartimo det gäller bara UPC

Ahh okej.. Men då förstår jag inte heller vad de 4 ip-adresserna som superboss skrev handlar om??

Men det borde väl vara samma. Eller har de fasta ip-adresser?

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alamartimo
Ahh okej.. Men då förstår jag inte heller vad de 4 ip-adresserna som superboss skrev handlar om??

Men det borde väl vara samma. Eller har de fasta ip-adresser?

vad är det du inte förstår med att man får 4 stycken IP adresser??

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
vad är det du inte förstår med att man får 4 stycken IP adresser??

Jo jag förstår.

Undrade mest om det vara fasta och inte dynamiska ip-adresser det handlade om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Finns det några göteborgare som har fått 24/1?

Sitter fortfarande med min sunk 8/1-uppkoppling.. :/

Jag bor i Uddevalla jag har fått 24/1

Permalänk
Medlem

TCP nedströms : 10.58 Mbit/s

TCP uppströms : 4.53 Mbit/s

UDP nedströms : 24.26 Mbit/s

UDP uppströms : 7.86 Mbit/s

Vad fan har hänt med TCP?? Har UPC.

Stämmer rätt bra, tankar aldrig upp i högre än ~ 550kb/s nuförtiden.