Permalänk
Medlem

Tysk radio?! VA FAN?!

Satte och surfade en sen natt så började jag höra röster... Va i helvete tänkte jag! Såg mig om i rummet, kollade runt i lägenheten, men det var tyst. Satte mig vid datorn igen och hörde röster... Noterade så småningom att de kom från högtalarna! Låter som nå tyskr adio eller liknande! Ingen jävla aning om vad det är!! Hjälp!?!?

Permalänk
Hedersmedlem

Tysk radio är precis vad det är

Jag har inte all elektronik i bakhuvet, men någonstans i din förstärkare sitter en kombination av krestar som, förutom att göra vad de nu ska göra, även fungerar som en primitiv radio.

Jag har heller inget bra förslag på vad du kan göra åt det, såvitt jag vet ska all CE-märkt utrustning testas för "RF Interference."

Permalänk

när jag spelade i band sist så hade vi samma problem i replokalen.. en av gitarrförstärkarna tog in nån rysk radiokanal.. så när vi inte spelade så hade vi underhållning i form av rysk humpahumpa musik..

Permalänk
Medlem

hahaha , säkert ett spöke som försöker berätta nåt för dig

Permalänk

Detta inträffar hos en polare som kör nått slags 4.1 system från Creative.. Lite små roligt faktiskt.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.