Permalänk
Medlem

Logitech G15 Vs Saitek Eclipse II

Hej alla.

Jag har tänk köpa ett nytt tangentbord nu så fårgan vilken jag ska köpa ?

Vad jag vill ha är :
1: Tyst tangentbord, vill inte att det ska låta som min dell tangentbord (Jättetyst ska den vare)
2: Den ska ha belysning så man ser i mörker
3: Den ska ha multimedia knappar som volymratt, pausa/spela, hoppa över knappar mm.

Logitech bordet har ju lite mer funktioner som tex LCD skärmen som ja då inte tror kommer använda så mycket?? och dom programbara knappar om jag förstår rätt men å andra sidan så måste man installera drivrutin och grejer till den och det kan krångla enligt vissa

Saiteken är ju plug and play och det bästa att den har fått editorchoice frå det flesta Testerna :), den är inte jättestor häller.

"Eclipse II is by far one of the most advanced and comfortable keyboards to type on. Its sturdy design can take a beating if you like to bang on the keys, and the soft, cushy keys made little noise. Though it's not loud and clicky, the Eclipse II had enough pressure to give you a positive tactile response" Extremetech"

Det ända dom är överens är att den är dyr för funktionerna men själv tycker jag får man ett så bra tangentbord så skan man väl betala lite ?:)

I övrigt är det inte så mkt, Svara gärna om ni äger eller har provat dessa tangentbord.

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Finns ju en lightversion av logitechs tgb oxå som heter G11.
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LOGKBG1...
Själv har jag G15 o kanon nöjd.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 4070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

jag läste tester överallt nu och det blev Saitek pga att den är skönare comfort och ser syggare (smak sak), och att jag behöver inte lcd eller extraknapparna. Sist men inte minnst billigare

Det bästa är att den får ca 9av 10 i alla tester förutom en där fick den 8,3 + editorchoise .....