Primesup på Tradera
Detta företag verkar mycket, mycket skumt...
För det första köpte jag ett minneskort av dom. Skickade ett mail och tyckte att 10 dagars leveranstid va lite lång. Men, aja, det får vell gå...
Sedan fick jag tillbaka mail om att pengarna blivit tillbaka betalade och auktionen som jag vunnit avbruten.
Jag mailar dom och frågar varför. Jag sa endast att jag tyckte leveranstiden var lång men det betyder inte att jag inte vill handla.
Menmen, tydligen hade "chefen" bestämt så att jag skulle få det bättre med pengarna tillbaka.
Aja tänkte jag, jag köper kort på ett annat ställe.
Så jag köper ett minneskort från butik men kommer på efter några veckor att jag behöver ett större. Jag tänker beställa åt mig och en kompis och går in på Tradera igen och ska lägga bud på Primesup minneskort.
Wops, då har jag blivit spärrad från att lägga bud på deras objekt.
Jag skickar ett mail åt dom (som för övrigt inte alltid svaras på. Läs deras omdömen om detta) och personen i andra änden svarar att "det kan bero på ditt negativa omdöme".
Det jag skrev om dom var exakt:
"Positivt: Löste affären på annat sätt, tack för det. Men dålig emailsupport"
Så det var alltså POSITIVT, grönt. Men jag tyckte dom hade dålig emailsupport, vilket dom har.
Jag skrev tillbaka då:
- Vadå stänger ni av alla som skriver ett dåligt ord om er då?
Inte så smart av dom direkt att stänga av användare som inte smörar för dom.
Sen fick jag hursomhelst inget svar. Jag mailar igen, inget svar.
Jag måste fortfarande ha 2st minneskort så jag låter min flickvän beställa.
Allting går bra, tills jag säger hon frågar:
- Vad är alla kommentarer om moms och skatt i era omdömen? blir nyfiken
Då får jag tillbaka:
- Vad menar du med alla kommentarer? Hur många kommentarer hittar du med sådan karaktär? Varför blundar du för det positiva och fokuserar endast på ett par negativa omdöme. Har du någon kännedom om bakgrunden till dessa? NEJ!
Eh, jaha. Okej, det lär ju väldigt smart från en som sitter i kundservice åt ett företag.
Jag svarar och dom skickar tillbaka ett mail där der står:
- Vill du att bägge korten ska skickas till dig eller det ena till din kille
***** ******, dvs killen som hade snackat skit om oss på det där forumet!?!
Det dom säger där om forumet var att min flickvän hade tidigare sagt att hon läst på ett forum om en kille som först inte fick handla, sedan blev han avstängd och fick inte svar på sina mail.
Enligt dom är detta "skitsnack" och verkar inte ens ha hänt.
Det roliga är att det var mig det hände och det gick till precis så.
Så vill ni köpa billiga minneskort så kan ni välja att handla av dom på Tradera (eller ska jag säga han?) Men blir det nå tjaffs så räkna inte med att få det löst på ett smidigt sätt.
Och för övrigt är det jag skrivit här direkta utdrag från emailen så alla utropstecken och frågetecken och andra tecken och ord det använder är PRECIS som dom skrev åt mig och tjejen.
Man börjar nästan undra hur gammal personen är som svarar på dessa mail...
edit: Jag kan tillägga att nu håller de på att försöka dra in min flickväns affär med dom också! Jag fattar fan inte vad dom håller på med. Hon började undra över deras negativa omdömen och det gör ju alla som handlar över Tradera om köparen har negativa omdömen.
Men nu säger dom att hon ska skaffa en annan säljare och blev skit sura.
Om detta inte blir någon affär ska jag ta och lägga ut alla email på nätet så ni får se själva hur fan dom beter sig.
Been leveling up since 1983