Permalänk
Medlem

Core 2 Duo - Behöver Felsökningshjälp

Hej jag är ganska färsk på det här med datorer. Jag har byggt en dator förut men den var billigare och inte så avancerad kanske, men med den gick installation felfritt. men nu när jag fått min C2D så funkar ingenting känns det som. Jag tror att det är IDE porten jag har problem med men jag vet inte hur jag skall lösa detta.
När jag försöker installera Windows på min hårddisk så får jag ett fel meddelande Stop: 0x0000007B .
Jag testade att koppla ur alla hårddiskar, sen försökte jag att installera igen men fick samma meddelande. Testade att ta varje hdd var försig även. Fick samma meddelande. Sen försökte jag byta DVD-r läsaren mot en CD-r utan resultat, och med en DVD-rom utan resultat. jag har verkligen ingen aning om vad som kan ha gått fel nu

ABIT AB9, P965, Socket-775, GbLAN, ATX, 6xSATAII, DDR2, Firewire, PCI-Ex16

Sapphire Radeon X1650PRO 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out,2xDVI-I,Lite-Retail

Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt

Antec Performance One P180 silver

Antec NeoPower HE High Efficiency 430W PSU

+ delar från min gamla dator:

Nec DVD-r 3540A/DVD-rom(någon modell)/CD-R(Någon modell)
Maxtor Diamond 200GB HDD
Floppy
-----------------------------------------------------------------------------------------------

På Maxtor disken har jag en gammal windows XP SP2 installation. Den funkar men allt är lite utspritt. Har inte testat att spela eller något. Och det som är problemet också är att i Windows så hittas inte min floppy eller DVD-r/DVD-Rom/CD-R det enda förutom mina hårddiskar som funkar är mitt USB-crossairminne(1gb)

Permalänk
Medlem

http://aumha.org/win5/kbestop.php#0x7b

Forska där. Du kanske behöver nån drivrutin i början för SATA-disken typ...

Permalänk
Medlem

Fixade det, var en sata driver som fattades. Fixade en floppy sen tryckte F6 när windows installationen började, och hade Drivern till hands såklart.

Permalänk

That's the way it needs to be

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube