Vilka in/utgångar? --> BILDER

Permalänk
Medlem

Vilka in/utgångar? --> BILDER

Ska ner till alperna nu i vinter och tänkte ta med mig den bärbara, men funderar på vilka sladdar som behövs till TV.n som finns på rummet vårt... frågade om han visste vilken modell det var men han skickade lite bilder istället, är lite osäker på ett par av anslutningarna på den... Det är ju rätt klart vad de flesta är för något, men jag är osäker på de två (för det står väl samma på dem båda) data-ingångarna är!? Den som sitter under s-video och den som sitter bredvid scarten, vad är detta för uttag?

Hade ju vart bäst om jag kunnat använda min dvi-utgång från datorn, men verkar inte som om det kommer att gå...

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem

Nä någon dataingång (DVI/VGA) finns inte. Troligtvis har du S-video utgång på datorn som du kan koppla in, tillsammans med ljudet, via anslutningarna på bild nummer 2.

Permalänk
Medlem

Okej, då får jag säga det igen, "Det är ju rätt klart vad de flesta är för något, men jag är osäker på de två (för det står väl samma på dem båda) data-ingångarna är!?"

och ja, jag har s-video och ja, jag vet att det fungerar hur bra som hellst att koppla in datorn den vägen, men undrade ändå vad det var för nåra skumma ingångar tv.n hade där bak...

nån annan som kan svaret?

/Niclas

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem

Jag ser bara en dataingång och det är nog antagligen den som används av tekniker vid reparation/service.
Kontakten brevid dataingången är ju en vanlig scart.

Permalänk
Medlem

man slutar aldig att förundras över hur dåligt folk läser tidigare inlägg... Att kontakten bredvid dataingången är en scart har jag redan nämt eftersom det var data-kontakten bredvid scarten jag undrade över!

Men det kan ju vara som du säger, en kontakt för service el. dyl...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lite svårt att se modellnumret på bilderna. Kan du ange det här så det blir lättare att googla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLayer
man slutar aldig att förundras över hur dåligt folk läser tidigare inlägg... Att kontakten bredvid dataingången är en scart har jag redan nämt eftersom det var data-kontakten bredvid scarten jag undrade över!

Men det kan ju vara som du säger, en kontakt för service el. dyl...

Den som sitter under S-video är ju en plomberad kontakt så under den är det nog inte ens något användbart. Fast det kan ju vara så att det är en plomberad kontakt så att servicegubbarna ser att man inte har varit på den själv och brutit garantin.

På den stora bilden borde ju alla ingångar vara med men det ser ju inte ut som att det finns någon VGA eller DVI så du får nog nöja dig med S-video.

-e- Om det varken finns VGA eller DVI så är det väl inte heller HD-upplösning på den.

Permalänk
Medlem

teetow: Jag har redan försökt att identifiera detta nummer utan resultat, bilderna är lite för oskarpa för detta tyvär.

dsk: Nej någon dvi/vga ansutning finns ju inte, och TV:en är trots allt köpt 2004 sa han, så den är inte jätte ny heller...

Visa signatur