Permalänk

Jippie, en dvdspelare till i tvbänken!
Trodde det räckte med xbox, dvd och hdd inspelare...
Blir det 5,25" disketter till sommaren kanske?
Jag gillade att Wii "bara" var en spelkonsoll
Hur fungerar sms tjänsten med Wii konsollerna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

[Totalt subjektivt inlägg på gång...]
Jag är ingen konsolmänniska, har aldrig varit det heller, och kommer förmodligen aldrig att bli det heller.
Införskaffade en wii precis, och som jag ser det är det enda logiska alternativet.
Spel spelas bäst med mus och tangenbord (enligt mig!) det är därför jag inte skulle kunna tänka mig en xbox eller en ps3:a, då dom inte ger mig något som jag inte skulle kunna få bättre till datorn. Resonerar att efter varje generations spelkonsoller blir dom mer och mer lika en dator, varför inte bara ta steget i förväg o spela på datorn? Men Wii:n däremot ger mej helt ny, annorlunda och spännande kontroll. Måste säga att den motsvarar alla mina förväntningar. Sen hur spelprogrammerarna förvaltar detta är en annan sak. Självklart kommer det komma en hel drös med skitspel (vilken konsoll kommer det inte det?) men det gäller att hitta guldkornen.

Ta verkligen inte detta på fel sätt fanboys, jag kritiserar inte ER eller ERA val, utan världen genom mitt kikhål ser ut såhär.

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbbzn
[Totalt subjektivt inlägg på gång...]
Jag är ingen konsolmänniska, har aldrig varit det heller, och kommer förmodligen aldrig att bli det heller.
Införskaffade en wii precis, och som jag ser det är det enda logiska alternativet.
Spel spelas bäst med mus och tangenbord (enligt mig!) det är därför jag inte skulle kunna tänka mig en xbox eller en ps3:a, då dom inte ger mig något som jag inte skulle kunna få bättre till datorn. Resonerar att efter varje generations spelkonsoller blir dom mer och mer lika en dator, varför inte bara ta steget i förväg o spela på datorn? Men Wii:n däremot ger mej helt ny, annorlunda och spännande kontroll. Måste säga att den motsvarar alla mina förväntningar. Sen hur spelprogrammerarna förvaltar detta är en annan sak. Självklart kommer det komma en hel drös med skitspel (vilken konsoll kommer det inte det?) men det gäller att hitta guldkornen.

Ta verkligen inte detta på fel sätt fanboys, jag kritiserar inte ER eller ERA val, utan världen genom mitt kikhål ser ut såhär.

Kan inte hålla med mera alltså.
Wii är det enda som skiljer alla andra konsoler från PCn just nu känns det som..

Enda anledningarna jag skulle spela PS3 är Metal Gear solid och om Guitar Hero skulle komma dit...
Enda anledningen jag skulle spela Xbox360 är.. ehh.. vänta jag har redan en PC med microsoft mjukvara, vad ska man spela på 360 för?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Är inte metal gear köpt av nintendo? Har för mig det? Därför Snake kommer dyka upp i SSBB? Nån som vet?

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbbzn
Är inte metal gear köpt av nintendo? Har för mig det? Därför Snake kommer dyka upp i SSBB? Nån som vet?

Mig veterligen så är det så att Hideo Kojima (skaparen bakom Metal Gear Solid-spelen) gjorde en förfrågan om Snake fick vara med i Super Smash Bros. Melee till GameCube, men då var utvecklingen av spelen nästan klar, så de skippade det. Men denna gången inkluderade de Snake från första början. Allt detta på Hideo Kojimas önskemål.

Dessutom så har inte Nintendo köpt upp Konami, nej. Konami är nästintill andraparts utvecklare till Sony nu för tiden. Bara en liten kul detalj att protagonisten ifrån en av deras mest kända spelserier kommer till ett Nintendospel.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Mig veterligen så är det så att Hideo Kojima (skaparen bakom Metal Gear Solid-spelen) gjorde en förfrågan om Snake fick vara med i Super Smash Bros. Melee till GameCube, men då var utvecklingen av spelen nästan klar, så de skippade det. Men denna gången inkluderade de Snake från första början. Allt detta på Hideo Kojimas önskemål.

Dessutom så har inte Nintendo köpt upp Konami, nej. Konami är nästintill andraparts utvecklare till Sony nu för tiden. Bara en liten kul detalj att protagonisten ifrån en av deras mest kända spelserier kommer till ett Nintendospel.

Lite tråkigt att hjälpten som började sin bana, i alla fall här i Norden, till Nintendo bara finns på Playstation numera...
En remake på MGS 2, 3 till Wii hade uppskattats

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Mig veterligen så är det så att Hideo Kojima (skaparen bakom Metal Gear Solid-spelen) gjorde en förfrågan om Snake fick vara med i Super Smash Bros. Melee till GameCube, men då var utvecklingen av spelen nästan klar, så de skippade det. Men denna gången inkluderade de Snake från första början. Allt detta på Hideo Kojimas önskemål.

Dessutom så har inte Nintendo köpt upp Konami, nej. Konami är nästintill andraparts utvecklare till Sony nu för tiden. Bara en liten kul detalj att protagonisten ifrån en av deras mest kända spelserier kommer till ett Nintendospel.

Låter troligt faktiskt.
Får väl hoppas på ett nära samarbete mellan konami och nintendo i fortsättningen då, så att en ev. MGS-realeser kanske kan komma till wii också.

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk

Mitt råd för att välja konsol:
Köp den konsol som erbjuder mest värde för pengarna.
Aledningen till att jag köpte mig en C64 var spelen, när det var Amiga var det spelen, Atarin var det även här spelen samma sak var det med min pc från början.
Och samma sak var det med min Nes och Snes (fast dum som jag var sålde jag min Nes, nåt jag ångrar idag).
Och mitt inköp av en Ps2 baserades på att det då fanns (och fortfarande kommer) många bra spel som inte går att få tag på till min Pc.
Då det kommer till en 360 så kommer merparten att komma till pc förr eller senare, även om det givetvis finns exklusiva titlar som enbart kommer till 360. Men med Ps3 och Wii är det annorlunda, Wii verkar bjuda på ett nytt sätt att spela spel på och (kanske det bästa) möjligheten att spela alla gamla klassiker från Nintendo och även Megadrive (lr Genesis som den även hette). I mina ögon är 360 i grunden en pc och än så länge finns det inte tillräckligt med spel som imponerat, detta är den främsta anledningen till att jag inte införskaffat mig en 360 än. Dock så verkar Lost Planet och Mass Effect (kommer med stor sannolikhet till pc) vara spel som jag skulle vilja ha. Så jag kommer vänta tills jag vet mer om vilka spel som kommer till den och som inte kommer till pc. En sak är iaf säker, man förlorar inget på att vänta, konsolerna kommer knappast bli dyrare, men väntar man så kommer den garanterat bli billigare och spelutbudet till den bredare. Det här är bara råd och mitt sätt att se på vilken konsol som erbjuder mest värde för pengarna. För det är väl ändå spelen man köper en konsol för, iaf gör jag det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Wii= partyspel
X360 = seriösa spel

Har en 360 och jag kommer att köpa en wii så fort nån butik har dom i lager, men det jag förväntar mig av wii är mycket partyspel, typ warioware och rayman raving rabits.

Har svårt att tänka mig att wii kommer att få storbudget spel motsvarande gears of war, mass effect och lost planet. Sånna sple kommer att göra sig bättre på Xbox 360 och PS3.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

Intressant tråd, jag står verkligen och väger mellan dessa två. Jag vet att grafiken på Wii inte kommer att vara särskilt häftig jämfört med PS3 och XBOX360. Dock är jag gammal i gemet så jag har varit med och spelat nintendo sen -86 så man vet vad nintendo kan leverera förutom grafik.
Men nu är det så att jag är inte vill fäkta med kontrollerna när jag spelar utan sitta och slappa.
Sen undrar jag om man spelar XBOX på en icke HD-tv.. kommer grafikn bli såpass dålig att det inte är värt det då?

Sen vill jag självklart att någon kan på ett objektivt sätt förklara hur det ligger till med ljudnivån på Xbox samt hur ofta den "hänger sig" eller "fryser".

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Jag köper X360 för att jag har en Xbox .. och jag MÅSTE bara ha halo 3.. det finns inga alternativ .. Sen tror jag man blir less väldigt snabbt på att vifta med en dosa.. men vi får väl se .. ska prova hos min kusin som äger en nån dag

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Intressant tråd, jag står verkligen och väger mellan dessa två. Jag vet att grafiken på Wii inte kommer att vara särskilt häftig jämfört med PS3 och XBOX360. Dock är jag gammal i gemet så jag har varit med och spelat nintendo sen -86 så man vet vad nintendo kan leverera förutom grafik.
Men nu är det så att jag är inte vill fäkta med kontrollerna när jag spelar utan sitta och slappa.
Sen undrar jag om man spelar XBOX på en icke HD-tv.. kommer grafikn bli såpass dålig att det inte är värt det då?

Sen vill jag självklart att någon kan på ett objektivt sätt förklara hur det ligger till med ljudnivån på Xbox samt hur ofta den "hänger sig" eller "fryser".

Har testat spela på både HD och vanlit TV. Visst är skillnaden stor men Gears of War tex är grymt snyggt på crt-tv med!

Xboxen ljud kan vara lite störande, men det är inget man tänker på/hör när man har vanlig volym på tvn. Sen låter inte det hela tiden, utan lite då och då när skivan laddas. Jag känner inte en enda som har haft strul med 360n, och jag själv har inte heller upplevt något hack eller liknande.

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death
Har testat spela på både HD och vanlit TV. Visst är skillnaden stor men Gears of War tex är grymt snyggt på crt-tv med!

Xboxen ljud kan vara lite störande, men det är inget man tänker på/hör när man har vanlig volym på tvn. Sen låter inte det hela tiden, utan lite då och då när skivan laddas. Jag känner inte en enda som har haft strul med 360n, och jag själv har inte heller upplevt något hack eller liknande.

Har inte hört några problem med X360 heller.. dock när jag var på Elgiganten i Luleå och skulle testa så låste sig X360n vid loggan när jag körde en reset ;D .. sen när jag var utanför Game och tänkte testa där så stog det "ERROR 14" på skärmen.. Bra reklam!!

Men jag ska ändå ha en 360.. no doubt!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

har nu testat Wii(syrrans unge fick en,så jag hade en anledning att våldsgästa deras hem då:D),mycket kul men MYCKET ovant med med kontrollen,men efter några minuters spelande så hade man vant sej lite iaf.
rolig grej det där måste jag säga,trodde man skulle känna sej fånig när man stog och vevade på med armarna,men det tänkte man ej på,det var så kul:).

så min opartiska åsikt och råd om dessa nu då,xbox360 är roligt,no doubt about that,men Wii är roligt också,fast på ett annat och nytänkande sätt.
grafiken skiljde inte dom så mycket åt om jag ska vara ärlig(lite mer credit till xbox360 kanske när det gäller grafiken),men trust me,den ytterst lilla grafik skillnaden kompenseras upp utav timmar utav roligt spelande med kontrollen:).

så,om jag nu inte hade nån xbox360 och hade dessa 2 att välja mellan,så skulle det bli ett svårt val,men jag skulle nog satsa på en xbox360.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

varför inte båda ??????
själv kör jag x360 o wii och anser att dessa konsoller är bra på olika sätt. Så den bästa rekomendationen till är som funderar på detta samla ihop pengar o köp båda hehhe

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
varför inte båda ??????
själv kör jag x360 o wii och anser att dessa konsoller är bra på olika sätt. Så den bästa rekomendationen till är som funderar på detta samla ihop pengar o köp båda hehhe

Alla kanske inte vill eller har råd att lägga så mycket pengar på spelkonsoller att de har råd med ett "Wii60"-paket.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Är du en aktiv person, som inte spelar så jätteofta och vill testa något nytt ?
Där Wii din konsoll.

Älskar du att spela spel ofta och i många timmar, gillar action och fartfyllda spel.
Då är 360 din konsoll.

360 kommer nog ha längre livslängd än Wii också pga just grafiken och onlinestödet.

EDIT: Valde förövrigt själv 360 för 3 veckor sen.
Är otroligt nöjd med den, och den är mycket bättre än jag trodde.
Har dead rising, gears of war och NFS carbon. Helt sjukt rolig maskin.
Och jag har en gammal skruttig vanlig CRT tv, ändå är grafiken bländande snygg;)
Men såhär i efterhand blir man lite sugen på Wii också, men skulle jag få välja om igen, skulle det bli 360.

Permalänk
Medlem

mellan dom två?

Wii utan tvekan

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Blir nog så man kombinerar sin 360 med ett wii när dom kommer in i januari ser sjukt kul ut på partajjerna

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpt en spelkonsol, så skulle det bli xbox360.
Jag kommer alltid se nintendos konsoler som barn konsoler med spel som super mario bros, zelda, donkey kong osv osv.

Men jag kommer dock inte köpa nån av konsolerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeraphin
Om jag skulle köpt en spelkonsol, så skulle det bli xbox360.
Jag kommer alltid se nintendos konsoler som barn konsoler med spel som super mario bros, zelda, donkey kong osv osv.

Men jag kommer dock inte köpa nån av konsolerna.

Zelda är iofs inget barnspel.

Dessutom kommer ju en mängd ganska våldsamma spel om man nu vill se dem som lite mer vuxna då.

I alla fall så får ju alla tycka som dom vill och detta var mina tankar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Zelda är iofs inget barnspel.

Dessutom kommer ju en mängd ganska våldsamma spel om man nu vill se dem som lite mer vuxna då.

I alla fall så får ju alla tycka som dom vill och detta var mina tankar.

Resident Evil! ^^ .. Vet dock inte om dessa titlar kommer till Wii men fanns ju till Gamecube ..

Men visst.. Nintendo siktar ju på en yngre målgrupp helt klart.. Men personligen skiter jag hur gammal man är.. Mario må vara "barn"spel men det är grymt underhållande ändå ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Är du en aktiv person, som inte spelar så jätteofta och vill testa något nytt ?
Där Wii din konsoll.

Älskar du att spela spel ofta och i många timmar, gillar action och fartfyllda spel.
Då är 360 din konsoll.

360 kommer nog ha längre livslängd än Wii också pga just grafiken och onlinestödet.

EDIT: Valde förövrigt själv 360 för 3 veckor sen.
Är otroligt nöjd med den, och den är mycket bättre än jag trodde.
Har dead rising, gears of war och NFS carbon. Helt sjukt rolig maskin.
Och jag har en gammal skruttig vanlig CRT tv, ändå är grafiken bländande snygg;)
Men såhär i efterhand blir man lite sugen på Wii också, men skulle jag få välja om igen, skulle det bli 360.

Håller med, dessutom borde väl wii sjunka i pris? Gamecube blev ju sjukt billig efter ett tag och tillverkningskostnaderna för en wii borde ju vara väsentligt lägre än för xbox 360 och playstation 3 (kontrollen kanske är något dyrare men kontrollerna till ps3/xbox 360 är väl knappast gratis heller). 2700 kronor för en konsol mest lämpad för partyspelande med 5 år gammal hårdvara är på tok för mkt imo.

Permalänk

Nintendo har väl gjort nått uttalande om att de numera kommer jobba hårdare för att få mera vuxna spel till sin nya konsol. Läste om det på aftonblaskan så vet inte hur mycket sanning det låg i det

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Avstängd

eftersom xbox360-kids suger pung så äger wii fett...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeraphin
Om jag skulle köpt en spelkonsol, så skulle det bli xbox360.
Jag kommer alltid se nintendos konsoler som barn konsoler med spel som super mario bros, zelda, donkey kong osv osv.

Men jag kommer dock inte köpa nån av konsolerna.

Intressant nog är det nästan bara människor mellan 12 och 15 som ser nintendos spel som riktade till barn.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Nintendo har något som igen annan tillverkare lyckats med: Spelglädje!

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Skaffa Wii. Man behöver inte vifta skiten ur sig som många påpekar. Dom har sett för mycket reklam på nätet ^^.

2007 kommer ex:
Super Smash Brothers B.R.A.W.L
Metroid Prime 3 Corruption
Super Mario Galaxy
Battalion Wars 2
Resident Evil: Umbrella Chronicles
Dragon Quest Swords
Super Paper Mario
Sonic and the Secret Rings
Kirby
Disaster: Day of Crisis
Project H.A.M.M.E.R
Final Fantasy Crystal Chronicles: Crystal Bearers

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Eller så skaffar man 360, och beställer Wii och får det nån gång i Mars ^^

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*