SweClockers drop!
Permalänk

Skrivare för CD och foto

Finns det nån färgskrivare som kan skriva ut både på ovansidan av cd-skivor OCH vanliga papper och foton?

Länka i så fall. Tack.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag beställde en Canon IP4200 för ca 900kr inkl frakt idag.
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Printers/Bubble_J...

Den ska klara att skriva ut på CD/DVD och skriver ut ruggigt bra fotobilder kant i kant.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Själv har jag precis beställt Canon Pixma IP5200 som verkar rätt lik 4200. Den skriver lite snabbare och klarar dubbelsidigt, annars samma tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keyfinder
Själv har jag precis beställt Canon Pixma IP5200 som verkar rätt lik 4200. Den skriver lite snabbare och klarar dubbelsidigt, annars samma tror jag.

4200 klarar dubbelsidigt med. Det enda som skiljer dom åt förutom nästan 500kr är att 5200 är snabbare och ska vara mer gediget bygd. Luckan är tydligen mer ljuddämpande än på 4200. Jag tycker 5200 är snyggare men marginellt så för mina behov duger 4200 fin fint

Skillnade i hastighet är marginell med. 5200 i svartvitt skriver ca 30sidor/min och 4200 29/min.
I färg skriver 5200 24/min och 4200 19/min.

www.datorbutiken.se har dom fraktfritt om man skriver datorbutiken som kod vid köp.

Visa signatur

Permalänk

Har fått min ip5200 och skrivit ut en del på den nu. Grymt bra utskrifter, åtminstone om man har bra papper. Den kan skriva direkt på små foton eller på cd-skivor. Jag ser ingen skillnad på "framkallade" foton eller på de som jag skriver ut själv. Den är ganska snabb också, och väldigt tyst. Den har dessutom ett natt-läge där den är ännu tystare fast långsammare.

Nästa steg för mig är att hitta prisvärda printable dvd-skivor, papper som funkar för dvd-omslag samt antagligen nya bläckpatroner till lägsta pris.

Rekommenderar den här skrivaren, jag är helnöjd.

Permalänk
Medlem

Är lika nöjd med min IP4200

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keyfinder

Vad menas med att den klarar dubbelsidigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Vad menas med att den klarar dubbelsidigt?

Det menas som det låter Man kan skriva ut på båda sidorna. Både 4200 och 5200 klarar detta.
4200 är snålare på färg än 5200 med. Någon sekund långsammare/A4 men den är så snabb som den är så det är inget man saknar.

Gå in på www.canon.se så kan du jämföra dessa två.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag trodde 4200 utgått. Jag kan dock bara fortsätta traditionen med goda ord, jag är väldigt nöjd med min 5200R. En mycket trevlig skrivare, stort plus till designen som möjliggör placering av allt möjligt ovanpå skrivaren. Dessutom de praktiska luckorna som dels förbättrar utseende när den inte används, hindrar damm från att ta sig in samt i viss mån förbättrar säkerheten vid eventuellt intrång över nätverk.

Dubbelsidig utskrift (duplex) är ovärdeligt om man skriver ut text, jag fattar nästan inte att folk köper skrivare utan det. Foton blir bra men jag har inte jämför speciellt mycket med andra skrivare, eftersom det inte är en renodlad fotoskrivare kanske man bör ifrågasätta livslängden.

Bra är också dubbla pappersfack. CD-utskrift har jag bara gjort ett test med, jag upplevde det som att det funkade rätt bra.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Jag trodde 4200 utgått. Jag kan dock bara fortsätta traditionen med goda ord, jag är väldigt nöjd med min 5200R. En mycket trevlig skrivare, stort plus till designen som möjliggör placering av allt möjligt ovanpå skrivaren. Dessutom de praktiska luckorna som dels förbättrar utseende när den inte används, hindrar damm från att ta sig in samt i viss mån förbättrar säkerheten vid eventuellt intrång över nätverk.

Dubbelsidig utskrift (duplex) är ovärdeligt om man skriver ut text, jag fattar nästan inte att folk köper skrivare utan det. Foton blir bra men jag har inte jämför speciellt mycket med andra skrivare, eftersom det inte är en renodlad fotoskrivare kanske man bör ifrågasätta livslängden.

Bra är också dubbla pappersfack. CD-utskrift har jag bara gjort ett test med, jag upplevde det som att det funkade rätt bra.

4200 har inte utgått. Köpte min för 900kr inkl frakt. Skriver ut dubbelsidigt och färgbilderna blir helt otroligt bra på fotopapper (man får med 5ex för test).
Skiva har jag inte testat på då jag saknar printable DVDs..

Sen som sades ovan att den är bra designad för att kunna lägga saker på den och man kan fälla luckorna på den så den blir stilren och snygg när den inte används.

Rekommenderar den verkligen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har en epson r200 o den funkar bra, kantikantutskrifter o cd/dvd prints. de jobbiga e att det nästan e billigare o köpa en ny när man ska byta patroner.. man m¨åste känna rätt personer för o få en bra deal på sånt

Visa signatur

P4 Prescott S478 3.2 @3.84MHz | Asus P4P800-E DLX | 2X512MB Infineon pc3200 | Maxtor 120GB | Radeon9200SE | Radeon7000 | 2X fujitsu-siemens MCM21T2

Permalänk
Medlem

Jag har också en ip4200. Jag fick den för strax under 900kr inklusive frakt till dörren från Luxemburg.

För fotoutskrifter är den hur bra som helst. Jag har iofs inte skrivit ut mer än några stycken än så länge (letar efter en leverantör av billigt och bra papper, några tips?), men de går inte att skilja från "riktiga" från ett fotolab, i alla fall inte när man ramat dem och satt upp på väggen. Om man bara vill ha bilderna i ett album tycker jag att det räcker med att ha dem på datorn.

DVD-utskrift har jag testat en gång. Det blev inte jättebra, men jag funderar på om det berodde på att bilden jag använde var aningen lågupplöst. Ska forska vidare på det.

Permalänk

Är Canon IP4200 i klass med Canon IP4300 ?

Permalänk

Nej, som jag förstår så motsvarar 4300 i princip den tidigare 5200. Sen finns ju 5300 numera dessutom, som är en upphottad 5200.

Permalänk

Okej, vilken är bäst då, 4200 eller 4300?