Permalänk

HTPC som fryser sig.

Har länge nu haft problem med min HTPC som består utav

Asus k8n-vm
Sempron 2800
2 stickor ala 512 mb.
Seagate 7200.10 250 gb

Till problemet, jag kan formatera helt utan problem. Problemet kommer efter att jag installerat färdigt tillsammans med Net Framework 1.1 och Meedio.
Det som händer är att datorn, ett par omstarter efter formateringen, börjar låsa sig och det enda man kan göra är dra ur och stoppa in strömsladden. Det som följer sedan är att Windows inte kan starta, antingen fortsätter den blå "baren att rulla i evigheter, eller så kommer den vita fyllda linjen som då går till max, för att sedan stanna.

Efter en 5-10 försök går den igång om man tur. Men har man då turen att komma in i windows, så kan de låsa sig efter allt från 3 minuter till 14 timmar, men ibland så fryser den sig inte överhuvudtaget.

Jag har börjat få slut på olika testmetoder nu, och vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Har testat minnesstickorna var för sig, och även en tredje, med samma resultat.

Tacksam för hjälpen.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.