Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
J*vligt bra information då du är den enda personen i hela världen som vet om att 7900GTO är ett DX10 kort... Ojoj, att ALLA har missat det...

Hahahahahaha... det är sånna här trådar jag leter efter, nu när jag inte prenumererar på Kalla Anka längre.

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubi
Hahahahahaha... det är sånna här trådar jag leter efter, nu när jag inte prenumererar på Kalla Anka längre.

fortsätt premunera, klassisk tidning

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Ja herre gud vad mycket skitsnack det är i den här tråden alltså.
Hur som helst, funkar det bra att spela de spel man har nu idag gör man det klokt i alla vänta oavsett vilket kort som kommer att vara bäst.

Själv tror jag att de som har köpt ett 8800 kort idag inte har gjort något dåligt köp heller. Har man pengarna är det bara att slå till.

En sak är säker i alla fall. Jag kommer inte att köpa ett sämre kort än än 8800GTS nästa köp i alla fall. Idag sitter jag på ett ordentligt klockat 1800GTO som klarar av det mesta så jag ser ingen anledning att byta än.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på. Det hitils sämsta DX10 graphakortet presterar bättre i DX9 än det bästa DX9 graphakortet.

Jag planerar skaffa 8800GTX@SLI inom kort samt ett Core 2 Duo E6700 och ett Asus Commando. Och 4GB Kingstone PC7200 minnen.

Några kommentarer?

Visa signatur

"The United States of America is engaged in a war against an extremist group of women and children civilians." -George Bush

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toukmond
Värt att tänka på. Det hitils sämsta DX10 graphakortet presterar bättre i DX9 än det bästa DX9 graphakortet.

Jag planerar skaffa 8800GTX@SLI inom kort samt ett Core 2 Duo E6700 och ett Asus Commando. Och 4GB Kingstone PC7200 minnen.

Några kommentarer?

hoppas du inte spelar med dom grejjerna på en 15 tums skärm...annars kan du skänka dom till de mer behövande = mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kanske ska köppa en skärm också. Det får bli en annan tråd om det.

Visa signatur

"The United States of America is engaged in a war against an extremist group of women and children civilians." -George Bush

Permalänk
Citat:

Några kommentarer?

Att du köper en e6600 och twinmos twister 2x2048MB.

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem

tja köpte min 8800 gts för 2700 kr i asien XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maidos

Ok, och ditt bidrag till tråden är?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maidos

Ok kan du importera ett 10-tal kort så vi andra kan njuta av dx 10 @ SLI?

Permalänk

kommer inte ATIs DX10 kort heta R600 o inte x2800xt ? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
kommer inte ATIs DX10 kort heta R600 o inte x2800xt ? :S

Nja, kärnan heter R600, namnet på kortet är X2800 eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kanske ska köppa en skärm också. Det får bli en annan tråd om det.

Se till att du fixar X1900GT.. eller nej menar 7900GTO, dom låter ju så lika så jag råkade förväxla dom. Huvudsaken är att dom båda är DX10 i alla fall.. eller vänta..

Uppmärksamhetsproblem IRL? Ursäkta men det finns verkligen inga belägg eller någon som helst grund för något av det svammel du skrev innan och jag fattar inte att du ens kom undan med det så lätt.
Läs på innan du gör dig själv till åtlöje för det är fan så pinsamt att läsa..

För att förbättra din solida informationsdatabas kan jag tillägga att det i nuläget finns 2st grafikkort för allmänheten med stöd för DX10 (skall vara övertydlig så du inte förväxlar dessa med voodoo-serien eller liknande):

- GeForce 8800GTS
- GeForce 8800GTX

Så kludda nu över X1900GT/7900GTO med Tipp-Ex, se till att faktiskt läsa forumen på Toms Hardware och snälla jag tror jag talar för majoriteten när jag säger att jag inte bryr mig om du ska köpa 15st 8800GTX och seriekoppla dom till din moped.

Tack!

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk

Å HÖR SEN!!
ehm höm host....
Bra sagt iaf

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Avstängd

Nvidia kommer inte sänka priserna på sina DX10-kort förns ATI kommer med sina motsvarigheter. Kan inte tänka mig varför man skulle köpa ett grafikkort över 4000:- idag som inte är Nvidia så dem lär tjäna bra nu Tills ATI kommer med highend-kort igen får vi nöja oss med inbördes konukurrans mellan tillverkarna av Nvdia-grafikkort :/

Så när kommer ATI med sina DX10-grafikkort?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Avstängd

x1950xtx funkar bra än

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

toukmond ? är du allvarlig? med det du säger? hahahaha!!

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Medlem

jag har väl inte så jättemycket ontopic att säga kanske men det är fortfarande rätt relevant.

INTERNET, SERIOUS BUSINESS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ok, och ditt bidrag till tråden är?

är det inte uppenbart? att det är billigt i asien självklart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Se till att du fixar X1900GT.. eller nej menar 7900GTO, dom låter ju så lika så jag råkade förväxla dom. Huvudsaken är att dom båda är DX10 i alla fall.. eller vänta..

Uppmärksamhetsproblem IRL? Ursäkta men det finns verkligen inga belägg eller någon som helst grund för något av det svammel du skrev innan och jag fattar inte att du ens kom undan med det så lätt.
Läs på innan du gör dig själv till åtlöje för det är fan så pinsamt att läsa..

För att förbättra din solida informationsdatabas kan jag tillägga att det i nuläget finns 2st grafikkort för allmänheten med stöd för DX10 (skall vara övertydlig så du inte förväxlar dessa med voodoo-serien eller liknande):

- GeForce 8800GTS
- GeForce 8800GTX

Så kludda nu över X1900GT/7900GTO med Tipp-Ex, se till att faktiskt läsa forumen på Toms Hardware och snälla jag tror jag talar för majoriteten när jag säger att jag inte bryr mig om du ska köpa 15st 8800GTX och seriekoppla dom till din moped.

Tack!

Kunde inte ha sagt det bättre själv, å som sagt. Det är obefintligt i vilka datum eller vilka kort, vad dom presterar osv osv. Eftersom att i dagsläget så har vi inget konkret test för att se hur korten kommer prestera i dx10 aplikationer.
Vi kan bara slänga fram obekräftade analyser åt höger och vänster.
Vilket jag gissar att han grötnissen som tydligen "Hört" att kort som kom för ja, >6-12 > månader sedan skulle ha stöd för shader 4.0 16x afQ (16x Adaptive AF) osvosv råkat ut för :P...
Om han blivit felinformerad så vore en ursäkt för våran tid å agritioner vara passande (hans givande förståss), men om det nu är så att du bara satt å var dryg för att få uppmärksamhet så känner jag att du inte har något i ett gamer forum att göra.
För att prata hårdvara, så måste du kunna hårdvara. Å ha en aktiv och legitimerad källa för att ha svar på tal. Vilket ja du kanske inte vet, men så funkar det IRL också.
Kundskap är makt, pace out // Feffe <3

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN

- GeForce 8800GTS
- GeForce 8800GTX

[/B]

Så detta kort stödjer DX 10?!
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327330&view=detailed

Tänker slå till på det, men de står så dåligt om det skulle stödja DX 10..
Är det sant?! Tack ska du ha, fyller 18 idag så denna pressent var inte helt fel.

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan_Sandmark
Så detta kort stödjer DX 10?!
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327330&view=detailed

Tänker slå till på det, men de står så dåligt om det skulle stödja DX 10..
Är det sant?! Tack ska du ha, fyller 18 idag så denna pressent var inte helt fel.

Mvh
Johan

japp, det är ett DX10 kort...
Grattis!

Permalänk
Medlem

Gillar folk med felaktig fakta. Ger en ett litet leende för stunden:)

Permalänk

Hahaha det var nog den bästa tråden jag läst det här året än så länge iaf

Visa signatur

-_-