iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettan
"5 hours of battery of talk time"

Vilket är väldigt bra!

hyffsat iaf, undrar hur länge batteriet räcker om man håller på att leka med wifi, och kollar på lite video?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

Släpps Q4 i Europa. Juni i USA. 2008 i asien.. hmpf. Synd.

Permalänk
Medlem

Mmmmmaaaa... apple! Vill ha NU!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Visst, den ser jävligt nice ut nu men hur het kommer den vara när den släpps 4:e kvartalet med det priset och de funktionerna?

Priset är juni och usa (med cingular).
Hur det blir här får vi se - mobilmarknaden funkar ju rejält olika här och där...
Men tvivlar på att så många kommer ikapp, men å andra sidan är ju WiFi och Google/Yahoo inte lika viktigt här heller. I L.A./S.F. så måste det vara guld och lite till...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Priset är juni och usa (med cingular).
Hur det blir här får vi se - mobilmarknaden funkar ju rejält olika här och där...
Men tvivlar på att så många kommer ikapp, men å andra sidan är ju WiFi och Google/Yahoo inte lika viktigt här heller. I L.A./S.F. så måste det vara guld och lite till...

Funktionsmässigt så är den väll inget speciellt, det är skärmen och interfacet som är nytt.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Kanske en framtida telefon för mig...

Lite för dyr för min smak men man får stå ut

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Funktionsmässigt så är den väll inget speciellt, det är skärmen och interfacet som är nytt.

Att via GPRS få in position på Googlemaps vart man är, i Googlemaps kunna kolla efter närmsta Starbucks och ringa direkt genom att peka på den?
(Sen måste man ju inte beställa 4000 latte )

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara den som är den, men detta var ju inget speciellt. Funktionsmässigt är den ju som en villken pda/smartphone som hellst. Den är IMO riktigt snygg, men av bilderna att döma rätt stor, och jag har dessutom väldigt svårt för tanken på att peta på en skärm med fingrarna.

Så nja...

Edit: Ser ju ut att vara typ 14-15 cm lång enligt den här bilden.
http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/01/...
Den kan vara tunn, men ytan käns för maffig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara jag som tror att nokia och se nu börjar klura på produkter som kan mäta sig med denna, de har ju trots allt knappt ett år på sig nu tror att när väl iPhone kommer till Sverige så har vi liknande produkter från dem på marknaden.

we're announcing it today because we have to go get FCC approval... we thought it'd be better to introduce this today rather than let the FCC introduce this.

Permalänk
Medlem

Grymt häftig, om den hade släppts nu, men sent i höst?
Hur hett är 2mp om ett år?
Nja...
Är väl gränsnittet som är revolutionerande.

Permalänk
Medlem

Sen siktar ju inte Apple på att slå ihjäl S-E och Nokia direkt.
1% av marknaden innan 2008 - det är inte mycket det
[Men tillräckligt för att byta namn på Apple och ta bort computer i namnet]

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Det som är riktigt revolutionerande är ju just det faktum att touchpanelen är ett enormt steg framåt. Med tanke på hur jäkla bra användargränssnitt Apple brukar få till så är ju det också ett plus. Men i övrigt är den inget revolutionerande. Skulle vara kul att höra upplösningen på skärmen dock, den såg riktigt vass ut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Det som är riktigt revolutionerande är ju just det faktum att touchpanelen är ett enormt steg framåt.

Vad är revolutionerande med en tryckkänslig skärm? Har jag missat något?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur ser den ut på baksidan då?
Var är Appleloggan? *saknad*

Permalänk

här finns den på apples hemsida
http://www.apple.com/iphone/

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Vad är revolutionerande med en tryckkänslig skärm? Har jag missat något?

Den är smartare än andra tryckkänsliga. Om du minns Neonode så vet du ungefär vad det handlar om. 200 patent på denna pjäs. Tvåfingerskänslig touchLCD så du kan zooma in bilder osv.
Mac OS X i den. Full synk med min macbook. Klart man måste ha den

Glöm inte kolla keynoten i natt/morgon så får ni se vad som är speciellt med den. Nokia och SE mfl är långt efter gränssnittsmässigt. Lika lång som en Nokia N73, tunnar men bredare. Så stor är den inte alltså

Massor med bilder här.
http://www.engadget.com/2007/01/09/the-apple-iphone/

115mm lång, 11.5mm tjock, 61mm bred.

Permalänk

En häftig produkt men jag tror att Apple kommer få det svårt på mobil marknaden. Nokias n95 ligger långt framför den här tekniskt sett med hsdpa 5mp kamera osv och ligger därtill lägre prismässigt. Apples styrka ligger väl snarare i det nya gränssnittet, för hoppningsvis kan det kanske insperera dom andra tillverkarna att förnya sig också.

Visa signatur

Second place is the first loser.
| MSI KN8 NEO4 | A64 3000+ @ 9x235 | x800xl | 2x512 mb Corsiar Value | 80GB |

Permalänk
Medlem

alltså, 5 timmars taltid, det är inte så illa, håller de sig bara i närheten av det så äre helt klart i klass me andra mobiler, även med mobiler med mycket mindre display. 16 timmars bid browsing tolkar ja som lek med telefonen, o det är klart i klass, om inte bättre än många mobiler, speciellt mobilder med lika stor display osv.

och upp till 8 Gb, det ä fan inte illa

det änd jag inte gillar är att apple börjat med att de numera visar saker innan de är färdiga att släppas. tidigare var de alltid klara att skeppa dagen efter, men å andra sidan, så har det varit sådant tryck på att de skulle släppa en mobil, att de nog ville visa den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Den sak jag ännu inte har förstått är hur batteriet ska räcka. Använder man telefonens funktioner kommer man ju vara tvungen att ladda den konstant. Man måste ju alltid ha batterikapacitet så att man kan ringa, annars blir man ju helt galen!

Står väl endast 5 timmars browsing på apples hemsida

Visa signatur

Hej hej

Permalänk

http://www.apple.com/iphone/technology/specs.html

Battery

* Up to 5 hours Talk / Video / Browsing
* Up to 16 hours Audio playback

johank: Endast 5h? Min Macbook klarar 3h browsing om jag har tur Ta den mobil du har och ha konstant på displayen och surfa får vi se var du hamnar
Jag tycker 5h taltid är outstanding.

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att jag inte alltid kräver batterikapacitet på min bärbara till skillnad från min mobil, vilket är en stor skillnad.

Visa signatur

Hej hej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johank
Skillnaden är att jag inte alltid kräver batterikapacitet på min bärbara till skillnad från min mobil, vilket är en stor skillnad.

Jo, jag ville bara påpeka att det snarare är i övre kategorin batteritid än den undre. Sen om det inte räcker ändå är ju en annan sak.
16h musik. Nokias musiklurar har väl runt 10h.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är bra siffror, men man får inte glömma att det är ett bra tag tills denna släpps.

Visa signatur

Hej hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johank
Håller med om att det är bra siffror, men man får inte glömma att det är ett bra tag tills denna släpps.

Precis och då lär det finnas andra alternativ, men apples uppfinningsrikedom i användarvänlighet är ju oslagbar.

18:50 - iPod-Telefonen kör Mac OS X. 160dpi på 3.5"-skärmen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johank
Håller med om att det är bra siffror, men man får inte glömma att det är ett bra tag tills denna släpps.

Juni är inte långt bort tycker jag Men för oss är det ju lite till tyvärr. Handlar säkert om rättigheter som Cingular köpt sig och att den ska CE godkännas i EU osv.
Men jag lovar att denna är unik även i höst. Inte i prestanda men i gränssnitt. Men det är bra detta för det kommer ta andra ett steg framåt. För oss som kör Mac finns det ju egentligen bara detta alternativ nu

Undrar lite över iPhone namnet dock.. var inte det patenterat av Cisco? hmm..

Permalänk
Medlem

efter att ha tittat på http://www.apple.com/iphone/ipod/ och kollat in "quick tours" så vart man förälskad i menysystemet. Verkar sjukt trevligt uppbyggt med musik, albumbläddring, sms, bilder osv.

Hoppas bara den lever upp till förväntingarna nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johank
Håller med om att det är bra siffror, men man får inte glömma att det är ett bra tag tills denna släpps.

du får ju även ha i åtanke att det är en 3,5" display, en sådan slukar ju lite. så igentligen borde man ju jämföra med mobiler med lika stor display, om det nu fanns nån men batteritiden står sig ju rätt hyffsat mot mobiler med mindre display oxå

sen hare ju inte hänt så mycket på batterifronten de senaste 6 månaderna, så varför skulle det ske de närmaste 6 månaderna, dessutom så äre ju inte svårare än att de bara byter till de "nya" batterierna o kretsarna, ungefär som man bytt till core 2 duo istälelt för core duo i sina datorer

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Lite nya bilder! Nice är bara förnamnet!
http://www.engadget.com/photos/first-iphone-pics/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirty
efter att ha tittat på http://www.apple.com/iphone/ipod/ och kollat in "quick tours" så vart man förälskad i menysystemet. Verkar sjukt trevligt uppbyggt med musik, albumbläddring, sms, bilder osv.

Hoppas bara den lever upp till förväntingarna nu.

Exakt. Sanslöst Ljusår för SE och Nokia tycker jag personligen när det gäller OS. Men det är ju OS X med

Permalänk
Medlem

OK, techspecsen fanns där också. Nåja, en del techspecs.

320x480 i upplösning på skärmen och en bredd på 6 cm om jag läste rätt. Inte illa alls.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.