iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Inaktiv

Vill bara upplysa alla om att Telenor kommer att sälja iPhones runt årsskiftet. 3 ska också sälja den. Jag har snackat med bådas support...

Permalänk
Medlem

kul, om det nu är sant. supporterna brukar man ju dock inte alltid kunna lita på näre gäller sånt där.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

bara jag som tror att de borde börjat göra reklam för den redan nu om den kommer runt årskiftet.. ?

Permalänk
Medlem

hur kan tre ta in iphone när det bara är en gsm telefon???

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

jag ä personligen tveksam till att vi får se den innan den fått 3G, i alla fall om den som ryktena får 3G i fram emot april. men vem vet, bara apple

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
hur kan tre ta in iphone när det bara är en gsm telefon???

Jag sa det till dem på supporten men de stod fast vid att de skulle sälja den ändå.

När man snackar med operatörernas support verkar man få olika svar varje gång. Beror på vem man får prata med... En säger att de ska sälja den i januari, nästa säger att de inte fått nån info osv (självklart menar jag samma operatör nu....)

Permalänk
Medlem

Det är väl en sak vad supporten säger men det låter på Telenors VD snarare åt det andra hållet.

"Telenors Sverigechef Johan Lindgren välkomnar både Googles och Apples mobilinitiativ, även om Iphones affärsmodell är ohållbar för en operatör som Telenor."

http://www.idg.se/2.1085/1.131191

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Har alltid haft svårt för Apple saker men måste ju säga att Iphonen verkar ju riktigt bra, samt att den är grymt snygg och verkar kraftfull. Den faller dock helt bort för mig eftersom jag har lite krav den inte uppfyller:

För klen batteritid efter vad jag läst, detta blir blir förhoppningsvis bättre dock.
Inget tangentbord, är alldeles för van med nallar med tbord så jag skulle aldrig klara mig utan det tror jag.
Inge 3G men vad jag läst så ska det komma en sådan i EU i vår.
Verkar inte komma nå spel till den eftersom dom verkar skita i att släppa ut hur systemet funkar till speltillverkare.
För låg upplösning.
Ingen minneskortplats, helt oacceptabelt.

För mina krav så är det bra HTC som användbara telefoner :/ Patetiska är att förutom Apple så verkar det bara vara HTC som gör telefoner med lite nyare å smartare funktioner, varför är alla andra tillverkare så efterblivna? Har dom så svårt å tänka i nya banor?

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, Nintendo Switch, Samsung galaxy S23+

Intels fabrik på mark tagen av Israel

Permalänk
Medlem

Nu har jag for andra gangen lekt med en iPhone, den ar verkligen sa bra som de sager i reklamerna
Enda som saknas ar ordentligt stod for 3... hoppas att de kommer fa stod for det och tex MMS, da kan man ju verkligen anvanda den for att surfa med nar man inte har en Wifi hotspot nar sig.

*vantar med spanning*

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Inaktiv

Hehe, jag har också pillat med en kompis iPhone. Han tog med den från usa, hackade den och nu funkar den med vanligt kontantkort. Den är hur GRYM som helst. Jag kommer i alla fall köpa den, fast inte om operatörerna får för sig att de först ska 4000 för iPhonen och sedan blir man tvungen att teckna abbonemang på 500kr/månad. Då blir det aktuellt att hacka den .

Permalänk

Har ni använt dess tangentbord då? Jag pallar inte det. Resten är dock underbart men jag måste ha ett bätre tangentbord för att kunna gilla prylen.

Permalänk
Inaktiv

Peter @ JAYS man vänjer sig Efter att ha haft min i lite mer än 1 månad nu så funkar tangentbordet skitbra. Går faktiskt ritkigt fort att skriva nu mera.

Permalänk
Medlem

hobs0n: kommer ett SDK i vår, alltså utvecklingsverktyg för systemet, så det kommer nog att finnas möjlighet att göra spel och program

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eh som ni vet måste man synka telefonen, man kan inte dra in musik manuellt överhuvudtaget.
Men nu har jag en ny dator och tänkte lägga in lite musik, då står det att den är synkad med ett annat bibliotek redan, och att man inte kan lägga in något förrän telefonens spellista raderats. Jag vill ju inte radera min musik?!? För fan, ja kunde ju lägga in musik från vilken dator som helst med min iPod ju?

Permalänk
Medlem

Ah då är den delen löst då Tack för infon.

Nu är det bara 3G och minneskort platsen kvar som är dom allvarliga problemen IMO.

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, Nintendo Switch, Samsung galaxy S23+

Permalänk
Inaktiv

Klubban har precis samma problem. Formaterade datorn och nu kan jag inte lägga in ngt mer >.< Jävla itunes, måste finnas ngt sätt att kringgå det.

Permalänk
Medlem

antar att ni kör windows, men finns det inget program som ni kan använda för att dra in musik från iphonen till datorn?

typ som detta http://www.download.com/iGadget/3000-2169_4-10767043.html?tag...

vet att det funkat me liknande program med min ipod, när ja velat synca den me datorn efter ominstalation av operativsystemet, att ja först kopierat in låtarna o sen kunnat synca me itunes. kanske inte går. men värt att pröva

Visa signatur

Permalänk

http://www.tuneaid.net/ finns funkar bra dock bara till macosx men har man en iphone borde man ju ha mac också

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk

Någon som vet om 3G till Iphone kommer som det nämns i tråden i april nästa år?

När denna får 3G så blir det att köpa en telefon

Hur känslig är förrästen touch skärmen är den så hållbar att man kan ha andra saker i samma ficka som telefonen utan att vara rädd att den går sönder?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Någon som vet om 3G till Iphone kommer som det nämns i tråden i april nästa år?

När denna får 3G så blir det att köpa en telefon

Hur känslig är förrästen touch skärmen är den så hållbar att man kan ha andra saker i samma ficka som telefonen utan att vara rädd att den går sönder?

http://byxornanere.blogspot.com/2007/11/telenor-sljer-iphone....

Synd bara att det är telenor och inte tre =/

Då blir det en viewty och en ipod classic istället.

Permalänk
Medlem

Om man bara surfar, är det stor skillnad på 3G och GPRS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Om man bara surfar, är det stor skillnad på 3G och GPRS?

Enorm skillnad, är riktigt segt i gsmnätet.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Samt att med GSM nätet kan du inte prata och surfa samtidigt, fruktansvärt begränsande många gånger.

Fifan vad jag e less på min 2G nalle.. har längtat efter 3G sen jag köpte 2G nallen för 1.5 år sen GSM duger till att ringa å skicka sms, inget mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
http://www.tuneaid.net/ finns funkar bra dock bara till macosx men har man en iphone borde man ju ha mac också

varför det?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Gah har fortfarande inte fått rätt på "ipoden" än.

Jag kan inte lägga in nya låtar utan att det gamla biblioteket raderas, vilket jag inte vill.

På min iPod nano använde jag Ephpod, och då syntes den som en flashdrive.
iPhone syns ju som en kamera och dyker därför inte upp i scroll listan.

Programmet jens länkar till är heller inget vidare.
Vill kunna ha över mina låtar som redan är på iPhonen alltså så jag kan sedan radera biblioteket och lägga in nya på nytt.

Fy fan va krångligt bara

Permalänk
Inaktiv

Klubban samma problem här >.<

Permalänk
Medlem

Ni som köpt den via Ebay, har ni några tips på användare som är "säkra" att köpa ifrån?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

jag har ett par frågor ang iphone och eftersom den här tråden är över 200 inlägg lång så orkar jag inte läsa igenom allt som skrivits tidigare. Brorsan är nämligen i los angeles o åker hem på söndag så jag tänkte be honom köpa med sig en iphone. Annars så kan jag även köpa en från nätet ifall de är färdig crackade osv

1: Måste man ha itune för att föra över låtar till iphone?
2: finns det någonstan man kan köpa den hackade versionen av iphone med svenskt tangentbord? dvs med ÅÄÖ.
3: kan man ansluta sina egna 3.5mm hörlurar i iphonen eller måste man köra med tillverkarens lurar?
3: är det något mer jag behöver veta innan jag köper en iphone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
jag har ett par frågor ang iphone och eftersom den här tråden är över 200 inlägg lång så orkar jag inte läsa igenom allt som skrivits tidigare. Brorsan är nämligen i los angeles o åker hem på söndag så jag tänkte be honom köpa med sig en iphone. Annars så kan jag även köpa en från nätet ifall de är färdig crackade osv

1: Måste man ha itune för att föra över låtar till iphone?
2: finns det någonstan man kan köpa den hackade versionen av iphone med svenskt tangentbord? dvs med ÅÄÖ.
3: kan man ansluta sina egna 3.5mm hörlurar i iphonen eller måste man köra med tillverkarens lurar?
3: är det något mer jag behöver veta innan jag köper en iphone?

1. Vet inte, jag använder iTunes för det e sjukt smidigt Sen att man får med det i OS X är ju ännu ett plus

2. Finns säkert, dock tror jag väll den senaste versionen 1.1.2 har det inbyggt?

3. Ja och nej, alla passar tyvärr inte i det hålet, jag har en liten kort adapter i väntan på att v-moda VIBE DUO kommer till sverige

3. Nått mer... hmm, just nu tror jag inte att versionen 1.1.2 går att låsa upp out of the box. Men det kommer

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv

Vill nu upgradera från 1.0.2 till 1.1.1 Har sökt och det finns massvis med guider, för många helt enkelt.

Så vilken är den enklaste och "bästa" guiden för att gå ifrån upplåst 1.0.2 till upplåst 1.1.1

Jag vill hemskt gärna ha kvar mina sms, kontakter och musik, försvinner ngt av detta vill jag indra upgradera utan att på gnt sätt göra en backup.