Permalänk
Medlem

Moderkortsproblem med ny dator, kanske

Hoi där, har nyligen köpt en dator. Men tyvärr så startar inte skiten, fläktar drar igång men inga pip från moderkortet eller bild. Har petat runt lite och märker att inga varningsljud ploppar fram om jag drar bort minnen eller grafikkort. Så jag misstänker att moderkortet är dött och tänker skicka tillbaks det, men innan dess vill jag kolla så att jag inte har missat nåt som kan vara fel.

Hade bumpat min datorköpstråd om det gick.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Minnena passar till moderkortet, kollade i förväg.
Tyvärr kan jag inte prova delarna på någon annan dator.
Finns det nåt kan jag prova för att dra några slutsatser innan jag skickar skiten?
Kan det vara CPUn som det är fel på? Behövde trycka jävligt hårt för att få ner kylaren... såg inte så skör ut men man vet inte, CPUn var tom fastklistrad mot kylaren när jag moterade ner datorn, fick bort den men misstänker att jag satt lite mycket kylpasta.

Plockade även ihop delarna utanför datorn för att vara säker på att det inte var chassit som kortslöt skiten på nåt sätt. Funkade fortfarande inte.

Tack på förhan, The G man.

edit: Funderade över huruvida problemet kan ha orsakats av att PSUn inte kan driva mitt GFX?

Permalänk
Medlem

dum fråga, p4kontakten, har du satt i den? fick nämligen samma problem jag en gång i tiden

Permalänk
Medlem

jupp, p4 kontakten satt i