Validera inbäddning av Flash | Hur?

Permalänk
Medlem

Validera inbäddning av Flash | Hur?

Hej!

Precis som topic lyder..

Hur lyckas man få validerande (X)HTML-kod när man lägger in Flash? Jag har googlat efter det, men jag tycker alla säger olika och jag har inte lyckats hitta något som funkar.

- Måste man gå ner till HTML?

<object> eller <embed>?

Tacksam för en fungerande lösning,
Joakim

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem

Embed är la inte med i någon html- eller xhtmlspecifikation?

Hur som skulle jag rekommendera SWFObject för att infoga flashobjekt utan massa ful kod. På så vis fixas browserstöd automatiskt, plus (och minst lika viktigt) att det finns allternativt innehåll för de utan flashstöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Embed är la inte med i någon html- eller xhtmlspecifikation?

Hur som skulle jag rekommendera SWFObject för att infoga flashobjekt utan massa ful kod. På så vis fixas browserstöd automatiskt, plus (och minst lika viktigt) att det finns allternativt innehåll för de utan flashstöd.

Vad händer med de som har Javascript avstängt då?

- Kom gärna med fler lönsningar!

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j.green
Vad händer med de som har Javascript avstängt då?

- Kom gärna med fler lönsningar!

De får så klart ta del av det alternativa innehållet. Men de som aktivt stänger av javascript men ändå har flashstöd är nog en väldigt liten minoritet. Webbläsare som inte stöder javascript alls stöder ju inte heller flash.

Permalänk
Hedersmedlem

W3C

Hade samma problem som du med min sida. Hittade denna guide/förklaring http://alistapart.com/articles/flashsatay och det funkar fint för mig. Validerar Xhtml strict 1.1. Ett tips är att skumma igenom vad som står där o inte bara kopiera o klistra direkt lättare att få det funka om man förstår vad man gör.

Visa signatur

Cogito, ergo sum

Permalänk
Medlem

Är det inte udda att det ska vara så extremt svårt att få till?