Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Skapade ett online namn för ett tag sedan men skrev då in en svensk adress, nu hade jag tänkt att koppla mitt PS3 till nätet och hade hoppas på att jag kunde gå in och ändra min adress någonstans till en US adress, någon som vet var man gör det?

Permalänk

PS3:an har redan gått ner i pris i Japan , ser ut som det kommer bli tufft för Sony den här gången

http://kotaku.com/gaming/top/japanese-stores-slashing-20gb-pr...

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Avstängd

Japanerna, som alla andra väntar på dom bra spelen.
Finns inte så många bra spel ute som kan motivera ett sådant dyrt inköp just nu så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
PS3:an har redan gått ner i pris i Japan , ser ut som det kommer bli tufft för Sony den här gången

http://kotaku.com/gaming/top/japanese-stores-slashing-20gb-pr...

http://kotaku.com/assets/resources/2007/01/ps3cheapinjapan.jp...

Ser lite mysko ut det där? Är det bara jag eller är det en pingvin med en tomteluva? Old news någon? Men sen så är det ju som dem säger oavsett. Varför köpa ett PS3 när det inte ens finns några bra spel just nu? Jag tänkte precis samma sak innan jag köpte mitt, "vad ska jag med det till? Finn inga spel jag vill ha ändå". Men jag tänkte att eftersom jag ändå var i USA så skulle jag passa på. Men jag är nöjd ändå, nu är det bara en, max två månader kvar så har Motorstorm och Heavenly sword släppts och då är jag tolv år igen!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Japanerna, som alla andra väntar på dom bra spelen.
Finns inte så många bra spel ute som kan motivera ett sådant dyrt inköp just nu så.

Fanns inga bra spel till PS2 under releasen heller men ändå sålde den 900,000 enheter den första veckan i Japan (fast den kosta iofs "bara" 300$) . Många sa att priset skulle bli ett stort hinder för försäljningen och de verkat fått rätt nu

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Fanns inga bra spel till PS2 under releasen heller men ändå sålde den 900,000 enheter den första veckan i Japan (fast den kosta iofs "bara" 300$) . Många sa oxå att priset skulle bli ett stort hinder för försäljningen och de verkat fått rätt nu

PS2 hade bara N64 och Dreamcast att tävla med. Dessutom så fanns det Tekken Tag Tournament, SSX med flera. Tuffa spel som var bättre än annat som var ute just då..

Tiderna förändras och PS3 har inte så mycket att tävla med just nu. Konsollmässigt är den bäst, tycker jag iaf, men finns inte så hemskt mycket att göra med den om man inte älskar Linux.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Fanns inga bra spel till PS2 under releasen heller men ändå sålde den 900,000 enheter den första veckan i Japan (fast den kosta iofs "bara" 300$) . Många sa att priset skulle bli ett stort hinder för försäljningen och de verkat fått rätt nu

Fanns inte lika mycket motstånd då heller, lite skillnad nu mot en etablerad 360 marknad och wii med helt ny teknik.

Permalänk
Medlem
Citat:

PS3 har faktiskt sålt snabbare än PS2an

Permalänk
Medlem

Har precis kopplad ihop min PS3, inga bekymmer alls förutom att jag hade glömt mitt login som jag skapade för ett tag sedan. Gjorde ett nytt och knappade in en gammal US adress. Blev uppkopplad direkt utan bekymmer.

Menyerna och gränssnittet är precis som nämnts innan väldigt likt PSP, tycker det är snygga men något röriga.

Har en annan sak att erkänna och jag vill absolut inte bli kallad fanboy och jag klagar inte på någon konsoll men ljudmässigt är detta det tystaste någonsin. Jag jämförde med min 360 direkt och tyvärr för xboxens del så spelar de inte i samma liga. PS3 är extremt tyst.

Laddade ner lite demos: Motorstorm, Formel 1 och GT HD. Motorstorm var absolut grymt roligt, inte så snabbt som jag trodde med med grym känsla, väldigt mjuk och fint.
GT blev jag lite besviken på för jag kunde bara se bilen innifrån, har vant mig vid att se bilen bakifrån. har inte testat F1 spelet än.

Körde sen igång det enda full version spelet jag har: Resistance - FoM. Grymt kul. Inget innovativt direkt men snyggt, inga hack och enormt skojiga vapen. Kommer att bli mycket roligt att ta sig genom det. Kändes väldigt mycket som Call of duty fast då med en massa rymdgubbar. Blev imponerad att det verkar vara helt hackfritt, inga fps bekymmer än så länge.

Har även testat lite blu-ray filmer och blev inte besviken där. Ser ingen skillnad från HD DVD. OM det är positivt eller negativt för HD DVD vet jag inte, tycket båda formaten verka hålla vad de lovar.

Kör allt detta på 104' med en Sanyo Z4 projektor. HDMI kopplad.

Alltså ett hyfsat första intryck. Äger även en 360 med HD DVD så det är kul att jämföra, tror båda konsoller och båda HD format kommer att överleva detta krig. PS3 stora problem just nu är att det inte finns några "måste" ha spel och att den är något dyr. Misstänker att detta ändrar sig inom det snaraste då det äntligen släpps i hela världen.

Summan för min del är att jag är nöjd med att ha både min 360 och min PS3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
GT blev jag lite besviken på för jag kunde bara se bilen innifrån, har vant mig vid att se bilen bakifrån.

Tryck Select knappen. Se även till att slå tiden som krävs så att du låser upp alla andra tuffa bilar.. Ska inte avslöja några men du kommer inte bli besviken på sista det är helt klart.

Fint att du är nöjd med din PS3. Jag kan starkt rekommendera att du köper GripShift. Riktigt roligt spel. Prova demot vettja. Fullversionen är mycket bättre än demot..

I F1 demot så spela när det regnar. Så otroligt snyggt så man kan tro att man tittar på EuroSport istället för att spela ett spel.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
PS3 har faktiskt sålt snabbare än PS2an

I USA ja , i världen nej . Och det första beror på att det var brist på konsoler , Sony lyckades sälja alla PS2 konsoler under lanseringen i USA men inte alla PS3 konsoler

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Tryck Select knappen. Se även till att slå tiden som krävs så att du låser upp alla andra tuffa bilar.. Ska inte avslöja några men du kommer inte bli besviken på sista det är helt klart.

Fint att du är nöjd med din PS3. Jag kan starkt rekommendera att du köper GripShift. Riktigt roligt spel. Prova demot vettja. Fullversionen är mycket bättre än demot..

I F1 demot så spela när det regnar. Så otroligt snyggt så man kan tro att man tittar på EuroSport istället för att spela ett spel.

Skall genast testa det igen, tyckte att jag pillade på alla knapparna men har väl missat select knappen. Tackar för tipset, ska plocka gripshift demot också. Tyckte det funkade ruggigt bra att ta ner demos, tog mellan 5-10 minuter att ta ner dem/st. Har 24Mbit.

Permalänk
Avstängd

Jag bryr mig inte så mycket att ps3 har lite seg start, finns inget val för mig eftersom jag vill åt rpg.

thewall: Trevligt det du skrev om xbox vs ps3 ljudet, då 360 största svaghet är det jävla oljudet. Låter bra att ps3 är tystare.

Permalänk
Sötast
Citat:

I USA ja , i världen nej . Och det första beror på att det var brist på konsoler , Sony lyckades sälja alla PS2 konsoler under lanseringen i USA men inte alla PS3 konsoler

Undrar om det har något att göra med att PS3 inte är släppt i världen än

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag bryr mig inte så mycket att ps3 har lite seg start, finns inget val för mig eftersom jag vill åt rpg.

thewall: Trevligt det du skrev om xbox vs ps3 ljudet, då 360 största svaghet är det jävla oljudet. Låter bra att ps3 är tystare.

Tänkte att det var värt att nämna för det har varit så jäkla mycket diskussion om det här. Ska ärligt säga att jag har inte stör mig direkt på 360's ljudnivå. Kan bara säga att det hade varit trevligt om den var lite tystare nu när man jämfört.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Undrar om det har något att göra med att PS3 inte är släppt i världen än http://sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon5.gif

PS2:an släpptes bara i Japan under lanseringen , det var där de lyckades sälja 900,000 enheter under den första veckan . Så Ps2:an sålde faktiskt bättre i Japan under lanseringen än vad PS3:an gjorde i världen

Här är de senaste siffrorna från Japan för dom som är intresserade

System - Weekly sales - 2007 sales - Lifetime sales

1. Wii - 93,708 - 289,039 - 1,208,682
2. DSL - 89,287 - 434,165 - 7,857,489
3. PSP - 48,804 - 166,990 - 4,699,119
4. PS3 - 25,531 - 95,475 - 553,033
5. PS2 - 22,663 - 74,700 - 20,229,559
6. 360 - 9,035 - 27,270 - 291,972
7. GBM - 1,959 - 5,270 - 565,200
8. GBA SP - 1,547 - 3,911 - 5,918,951
9. NGC - 611 - 1,869 - 4,171,337
10. GBA - 79 - 136 - 8,823,245
11. NDS - 41 - 116 - 6,582,471

http://www.gamesarefun.com/news.php?newsid=7416

Citat:

PS3:an låter mera enligt det här testet

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=13603

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Antar att det kan skilja mellan olika 360's. Jag har konsollerna ca 30 cm ifrån varandra och då är det ganska enkelt att bedöma vilken som låter mest.

Permalänk
Medlem

en länk till hela det testet istället för en notis om det.
http://www.pregamelobby.com/forum/showthread.php?t=2680

har säkert postats innan men lägger den här nära tillhands,
för dom som inte är alltför lässugna så kan man ju sammanfatta det hela med att alla testresultaten är tagna centimeter ifrån maskinen samt att de är testade på olika platser och att själva mätpunkten är palcerad rätt olika till maskinens design, ps3an t.ex. blev mätt i närheten av fläktuttaget. men läs igenom testet och vidare kommentarer från testförfattaren så får ni se att han medger att det inte blir några utslag på nätutrustningen framifrån och en bit bort.

http://ps3.qj.net/Ninpou-new-batch-of-Ninja-Gaiden-Sigma-scre...
lite mer om sigma

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Angående Lair:

Citat:

- They now have levels with 10 000 soldiers in them.
- Levels (all outdoors) vary from Wastelands to Jungles to Icefields. (thank you jesus!)
- Levels may take 4GB of storage space each (obviously streaming as you go along)
(sooooo, no 360 port?)

- The game won't have multiplayer but will have online leaderboards and achievements as well as other community stuff.
(nice)

- The game will support downloadable content, what the fans ask for they will get. Specifically mentions dragon breeding minigame as an example in this regard.

Information tagen från tidigare scans.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

PS2:an släpptes bara i Japan under lanseringen , det var där de lyckades sälja 900,000 enheter under den första veckan . Så Ps2:an sålde faktiskt bättre i Japan under lanseringen än vad PS3:an gjorde i världen

Det var det här jag undrade om tidigare då nån hävdade att PS3 hade en bättre release än PS2. Hade för mig att det var runt 1 miljon maskiner första veckan bara i Japan, hur kan då PS3 ha haft en bättre release med färre maskiner i USA+Japan?

Inge flames men att hävda att det är den bästa releasen hittills fast siffrorna säger annat verkar konstigt.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Det var det här jag undrade om tidigare då nån hävdade att PS3 hade en bättre release än PS2. Hade för mig att det var runt 1 miljon maskiner första veckan bara i Japan, hur kan då PS3 ha haft en bättre release med färre maskiner i USA+Japan?

Inge flames men att hävda att det är den bästa releasen hittills fast siffrorna säger annat verkar konstigt.

Snabbast någonsin i USA.

PS2 släpptes inte samtidigt i USA och Japan. I Japan så är både PS3 och 360 floppar än så länge.

Fast i PS3s fall skulle jag inte oroa mig ännu då det kommer spel som kommer sätta fart på försäljningen rejält det här året.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Anti1oop--> Lite roligt är det att det i alla fall sålts mer PS3:or i Japan är Xbox360

thewall, bra att du är nöjd med köpet ;). Kan inte förstå hur de knäppgöckarna som säger att 360 låter mer men men ibland litar folk blint på vad ljudmaskiern säger och inte sunt förnuft

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Absolut nöjd är jag Xans, allt gick ju jättebra

Om jag ska klaga på något( inte på dig Xans ) och detta är inget stort klagomål så är det på handkontrollen.
Känns nästan lite billig, kan vara för jag är van vid 360. Xbox kontrollen känns mer rejäl, har lite mer tyngd.
När jag plockade upp PS3 kontrollen så trodde jag att jag skulle stoppa i ett batteri eller nått, den väger nästan ingenting.
Antagligen är det en vanesak.

Permalänk
Medlem

Kan det verkligen stämma med 39980 japanska yen för en ps3a...? det är ju ungefär 2350:- enligt forex...

Jo PS3an är en bra konsoll. Ångrar dock inte att jag sålde mig igen eftersom det inte är några bra spel ute IMO. Jag väntar till julafton 2007 alternativt sommaren 2007, då köper jag en igen

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Avstängd
Citat:

har läst det innan men tvivlar på det testet starkt, har lyssnat på wii och den är lååångt ifrån 360 i ljudnivå. Detta gäller min 360 och enligt andra är det inget fel på den heller. Om ps3 låter likamycket fortsätter jag med pc och köper en ps2 vid sidan om, för 360 vägrar jag använda iaf tack vare ljudnivån

Powerup 20gb versionen väll.
men jo visst, stor skillnad mot sverige, men det är samma i usa så

Permalänk
Medlem
Citat:

har läst det innan men tvivlar på det testet starkt, har lyssnat på wii och den är lååångt ifrån 360 i ljudnivå. Detta gäller min 360 och enligt andra är det inget fel på den heller. Om ps3 låter likamycket fortsätter jag med pc och köper en ps2 vid sidan om, för 360 vägrar jag använda iaf tack vare ljudnivån

Powerup 20gb versionen väll.
men jo visst, stor skillnad mot sverige, men det är samma i usa så

Varför säljer du inte bara din 360?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men den stora frågan är. Med tanke på ps3 har hårddisk. Hur lätt kommer det vara att ladda hem spel till den? samt, går det att bränna blu ray skivor? Finns det blu ray brännare? I så fall, vad kostar en tom blu ray skiva? Känns som man måste veta detta innan man ens funderar på köpa en ps3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Varför säljer du inte bara din 360?

Det jag försöker göra, var såld men tradera suger när folk som bjuder plötsligt försvinner när dom vunnit auktionen ;>

Permalänk
Citat:

Det jag försöker göra, var såld men tradera suger när folk som bjuder plötsligt försvinner när dom vunnit auktionen ;>

Skulle aldrig våga köpa en begagnad xbox 360 efter alla "red ring" historier , dock kan det bli en ny nästa månad eller en Wii . PS3 ska jag vänta med tills det blir en prissänkning , även om många kanske misstänker att jag är en Sony hatare efter mina senaste inlägg så är inte det fallet , tycker bara priset för PS3:an är hutlöst .

Visa signatur