Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

hahaha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
PAY BEYOND

Permalänk
Medlem

I USA och Japan är det snorbilligt mot Europa, men det hjälper ju inte oss.

Men Jens Alex är stockholmare och Nordisk Films påslag kanske man kan göra nått åt. Är ju sjukt om han ska kunna skylla på momsen och komma undan med ett påslag på 780:- utöver det.

Min smärtgräns går också vid 6000:-
Ska de nu ta 6625:-, så får de skicka med MotorStorm...

Jag tänker inte sitta och titta på, jag ska ringa på måndag. Jag ska ha en väldigt bra anledning till att betala 780:- utöver momsen.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Kan inte alla bara protestera och importera istället för att visa dom svinen ? 7000 tänker jag aldrig ge för en konsoll ffs.

Permalänk
Medlem

ja nåt måste de fan inkludera i priset!! en extra kontroller hade inte varit fel eller ett spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honky
kan man spela in tvprogram på PS3, genom att koppla in den i digitalboxen eller nått?

med eller utan tredjepartsprogarm spelar ingen roll

Vet inte ifall någon har svarat, de flesta är nog upptagna med flaming osv.

Så som jag har förstått så finns det de som har lyckats med att koppla in ett usb-tvkort till ps3 och därigenom fått det funka med mythtv. Detta är dock inte speciellt säkert, men jag har för mig att jag har hört något sådant.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Varför ska det vara så snorbillligt i Usa och Japan? Knappast att det kostar mycket för Sony att skeppa hit grejerna.

Nä, det är Sonys attityd mot Europa och sen Svenska generalagenten som är helt ifrån vettet.
Jag fattar inte hur Sony kan motivera en sådan prisskillnad...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jag som just bestämmt mig att köpa PS3 och så kommer detta....Får hoppas att de skickar med något extra om de ska ta närmare 7000

Permalänk
Avstängd

Mellwing jämför wii priset i japan mot eu(sverige) då. 100% dyrare här än där, knappast bara sony

Permalänk
Medlem

Svenska leverantörer har kommit på vilka produkter som genererar mest pengar. Tyvärr finns det många sådana i*****r i sverige speciellt inom nordisk film och bergsala. Det kommer nog inte bli lätt att köpa från tyskland då det riskerar att ta slut där ganska så fort.

Permalänk
Medlem

Ruskigt pris, känner mig mer nöjd än någonsin att jag skaffade mig en US PS3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
är där nån som vet om man kan registrera en importerad PS3 på det svenska PSN efter EU releasen eller om man måste köra med en påhittad adress?

Nån som har svaret på detta?, ifall man kan då blir det import för min del

Permalänk
Medlem

Ja det kommer att komma en patch som fixar detta vid EU releasen...

Sen är det bäst att importera...Aldrig att man betalar 7 papp för en konsoll.

Och sen det skitsnacket med fredag att delarna kostar 5800 är skit snack. Varför säljer dom PS3or för 599 USD i usa då?

Jag är glad att jag sålde min ps3a för 8 papp för som det ser ut nu så är där INGA bra spel varken till ps3 eller 360. Bara skit spel. Tackar vet jag bf 1942 och bf2 samt tekken 3 till ps1....

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Avstängd

Kan jag hålla med lite om powerup, första riktiga MÅSTE HA spelet till ps3 är FF och det släpps 2008. Sen såklart tekken6,mgs4 men också spel som dröjer.

Permalänk
Medlem

Ja precis....Har inte spelat FF sen nian :/ Hur är 10,11 och 12? Är det ngt att ha eller?

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Medlem

tvivlar starkt på att kommentarer som "bara skitspel" kommer från erfarenhet.
inte en chans i världen att det har testats på alla spel som finns till 360 och release spelen till ps3.
man kan inte gå efter titlarna på spelen(trailers och bilder kan ljuga rätt så rejält dom med,så dom kan man ej heller gå till 100% efter),då går man misste om myyyycket bra spel kan jag lova.eller visst kan man,men som sagt,man går misste om mycket då.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Appropå spel här är en lista med PS3 mums 2007:

http://www.psu.com/node/7343

1an var verkligen svårtippad.

Edit: Jag saknar Warhawk mfl.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Mellwing jämför wii priset i japan mot eu(sverige) då. 100% dyrare här än där, knappast bara sony

Självfallet tycker jag inte det bara är Sony som är helt ifrån vettet
Men att det är flera som gör samma sak gör det inte bättre.

Tycker Sverige borde protestera mot dessa ockerpriser, dom 30-40% (100% med Wii) går ju rakt ner i fickan hos tillverkarna och är därmed inte skäliga

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tvivlar starkt på att kommentarer som "bara skitspel" kommer från erfarenhet.
inte en chans i världen att det har testats på alla spel som finns till 360 och release spelen till ps3.
man kan inte gå efter titlarna på spelen(trailers och bilder kan ljuga rätt så rejält dom med,så dom kan man ej heller gå till 100% efter),då går man misste om myyyycket bra spel kan jag lova.eller visst kan man,men som sagt,man går misste om mycket då.

Men vad du tvivlar på är helt oväsentligt i detta sammanhang då jag i mitt inlägg skriver att jag inte hittar några bra spel. Tar du åt dig så mycket av det att du måste försvara och skriva sådär? Vad gör det om jag tycker så? Kommer världen gå under eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Powerup^
Men vad du tvivlar på är helt oväsentligt i detta sammanhang då jag i mitt inlägg skriver att jag inte hittar några bra spel. Tar du åt dig så mycket av det att du måste försvara och skriva sådär? Vad gör det om jag tycker så? Kommer världen gå under eller?

=/
nope,du får la skriva som du vill,men det verkade lite konstigt bara,du har ej testat alla,men ändå så vet du att alla är skit=/.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag har sett och läst i diverse tidningar och spelat demos så är det två spel som jag har tyckt vara nått sånär och det är DOA4 och Raw vs. Smackdown.

Nöjd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

=/
nope,du får la skriva som du vill,men det verkade lite konstigt bara,du har ej testat alla,men ändå så vet du att alla är skit=/.

om man inte kan avfärda saker man inte lockas av utan att ha provat kommer livet att bli rätt besvärligt. (och dyrt framförallt) med samma argument kan du tex inte heller avfärda PS3 som dyr, för du kan ju inte veta att den inte "känns" prisvärd förrän du verkligen blivit av med dina tusenlappar och sitter där och funderar på om känslan av maskinen uppväger att de flugit ut genom bankens fönster.

jag vet att jag inte kommer uppskatta spel som GoW (båda förkortningarna av det) eller FoM, jag gör det inte bara av erfarenhet (att ha spelat liknande) utan också av en sån ovetenskaplig sak som magkänsla.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Allexz tack som fan för den infon Förbokade på dustin också ;>
Får väll vänta och se om jens tänker om, annars blir det någon annan stans och avboka i sverige.

Får väll också planera en ölrunda till tyskland om nu deras pris blir vettigare

Då föreslår jag att (vi) så många här som blir missnöjda med priset vid release (om det blir så illa)

Fixar våran fina konsoll på samma dag tid och båt såklart. Kan bli ett jävlans röj och mycket skoj. (Får hoppas på att PS3orna är hela på vägen tillbaka)

Och självklart Så tar vi foton för hela resan å skickar in till Nordisk och Tackar dom så hjärtligt för resan och festandet som deras ocker har "betalat" ;D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
PAY BEYOND

HAHAHAHA Din jävel!
Jag är sjuk som fasen å nu får du mig att garva så jävligt att hela kroppen värker värre än någonsin xD

Det där var det bästa jag hört sedan man ens började prata om PS3an xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
om man inte kan avfärda saker man inte lockas av utan att ha provat kommer livet att bli rätt besvärligt. (och dyrt framförallt) med samma argument kan du tex inte heller avfärda PS3 som dyr, för du kan ju inte veta att den inte "känns" prisvärd förrän du verkligen blivit av med dina tusenlappar och sitter där och funderar på om känslan av maskinen uppväger att de flugit ut genom bankens fönster.

jag vet att jag inte kommer uppskatta spel som GoW (båda förkortningarna av det) eller FoM, jag gör det inte bara av erfarenhet (att ha spelat liknande) utan också av en sån ovetenskaplig sak som magkänsla.

om du läser om det jag har skrivit angående varför jag inte tänker köpa en ps3,så förstår du.
känslan har inget med det att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag har några grejer jag funderar på och skulle vara grymt tacksam om nån har lust att svara. Jag ska åka till USA nästa vecka och tänkte köpa med mig en PS3 hem, osäker på om jag ska köpa 20gb eller 60gb ($100 som skiljer, kanske mer värt att köpa 60 när man ändå håller på?). En sak som oroar mig är kontakten, det är ju vara amerikansk kontakt, kommer man kunna köra med en reseladdare eller vad de nu kallas eller kan man kanske köpa en svensk kontakt senare?

En annan sak jag tänkte på hur man får bästa upplösningen? Jag antar att man får köpa en HDMI kabel extra eller komponentkabel? Stämmer det?

Sen en sista fråga, kommer man kunna köpa en hårddisk senare ifall det behövs? Jag är väldigt sugen på att köpa 20gb till en början eftersom det redan känns som ganska mkt minne, men jag har ju inte heller någon aning om hur mkt plats varje spel behöver.

MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

om du läser om det jag har skrivit angående varför jag inte tänker köpa en ps3,så förstår du.
känslan har inget med det att göra.

Citat:

så har väl jag också all rätt att säga att 6000 inte är värt för en spelkonsoll.
onödigt?nja,tycker det är helt relevant faktiskt.

du har en känsla att det inte är "värt" 6000, sen invänder du mot att nån invänder för att alternativet för 3000 inte har "bra" spel, det är också en känsla. vilket jag menar är just vad du borde ha. för logik är vi uppenbart bortom i denna tråd för länge sen ändå, lika bra att fokusera på det som räknas då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnd
Hej,
Jag har några grejer jag funderar på och skulle vara grymt tacksam om nån har lust att svara. Jag ska åka till USA nästa vecka och tänkte köpa med mig en PS3 hem, osäker på om jag ska köpa 20gb eller 60gb ($100 som skiljer, kanske mer värt att köpa 60 när man ändå håller på?). En sak som oroar mig är kontakten, det är ju vara amerikansk kontakt, kommer man kunna köra med en reseladdare eller vad de nu kallas eller kan man kanske köpa en svensk kontakt senare?

En annan sak jag tänkte på hur man får bästa upplösningen? Jag antar att man får köpa en HDMI kabel extra eller komponentkabel? Stämmer det?

Sen en sista fråga, kommer man kunna köpa en hårddisk senare ifall det behövs? Jag är väldigt sugen på att köpa 20gb till en början eftersom det redan känns som ganska mkt minne, men jag har ju inte heller någon aning om hur mkt plats varje spel behöver.

MVH

1 det är mer än diskstorlek som skiljer, är inget av det extra intressant kan du lika gärna ta 20.

2 sladden är löstagbar och går att ersätta med en från tex en dator för svensk kontakt. adapter går också bra.

3 ja, i den ordningen.

4 ja den är utbytbar mot vilken 2.5 SATA som helst. varje spel ska kunna ta runt 5GB vad jag hört som max. kan ju ändras kanske.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack så jättemkt för svaret, det va exakt allt jag behövde veta. Vad är det som skiljer 20 från 60 då? Jag vet att 60gb har wlan, är det bara det som skiljer? Använder man wlan till att köra spelen online eller till andra saker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
du har en känsla att det inte är "värt" 6000, sen invänder du mot att nån invänder för att alternativet för 3000 inte har "bra" spel, det är också en känsla. vilket jag menar är just vad du borde ha. för logik är vi uppenbart bortom i denna tråd för länge sen ändå, lika bra att fokusera på det som räknas då.

vart kommer känslan in i bilden=/?
jag VET(jag känner det inte på mej) att jag ej kommer att behöva en hel del utav dom dyra sakerna som finns i en ps3.
det är inte värt 6000 för en SPELKONSOLL,inte en multimediamaskin,utan en SPELKONSOLL.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

senaste siffran jag sett nu är 7000 kr
Det är väl ca 770 Euro.

Ska vi i Sverige behöva betala 770 när resten av Europa betalar 599?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnd
Tack så jättemkt för svaret, det va exakt allt jag behövde veta. Vad är det som skiljer 20 från 60 då? Jag vet att 60gb har wlan, är det bara det som skiljer? Använder man wlan till att köra spelen online eller till andra saker?

nej, bara till nätkontakten, (som går lika bra/bättre med sladd) allt annat trådlöst är blåtand. (som givetvis båda har) sen är det bara kortläsare och listfärgen som skiljer tror jag.

det enda yttre som påverkas är nog PSP-kopplingen, men har man en router med trådlöst kanske det också funkar lika bra ändå.

Citat:

vart kommer känslan in i bilden=/?
jag VET(jag känner det inte på mej) att jag ej kommer att behöva en hel del utav dom dyra sakerna som finns i en ps3.
det är inte värt 6000 för en SPELKONSOLL,inte en multimediamaskin,utan en SPELKONSOLL.

men ändå vet du att nån som inte tycker ett spel ser kul ut eller inte tycker en maskin för 3000 som saknar funktioner man tycker är bra är ett sämre alternativ har fel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

Om man inte säger ifrån, så kommer de smeta på med momssnacket när det gäller tillbehören med. Kanske inte så kul sen när man vill ha en extra Sixaxis, Eyetoy, eller liknande...

Att alla bara avbokar är ingen bra ide, ifall det får gensvar och priset sänks. Jag tänker inte ge upp innan vi fått svar från Mr Jens Alex. Är det negativt kan man dra igång en massiv avbokningskampanj och starta en köpstrejk på PS3.

isf finns fler länder med liknande skattesatser/övriga regionalt prisökande problem att jämföra med.

man borde snarar demonstrera genom att inte köpa spel, vilket möjligen är vad Nordisk films motiv för påslagen redan är. de ser kanse initialt att folk inte köper spel utan spelar GTHD eller demos ett tag, andra enbart spelar film på den rent av och då tänker de få sig en snabb hacka där med.

problemet med företag ibland, särskilt enbart distribuerade sådana är att de totalt sakna förmåga att tänka långsiktigt.

Visa signatur