Använder du anti-virus program?

Permalänk
Medlem

Använder du anti-virus program?

Jag satt och funderade lite på hur många som använder anti-virus program och brandväggar, så jag tänkte starta en omröstning för att se hur pass många som egentligen gör det.

skriv gärna också vad ni använder för antivirus/brandvägg

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Använder både och, "Telia Säker Surf" (F-Secure).

Permalänk
Medlem

avg och windows brandvägg + router

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Använder Windows brandvägg + router, hade NOD32 men just nu har jag inte det installerat... Company of Heroes funkar inte med NOD32 installerat :S

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

självklart både och, norton internet security + adaware (inte på bärbara) + sunt förnuft:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Company of Heroes funkar inte med NOD32 installerat :S

Fungerar bra här, har hört att betan skulle krascha med NOD32 fast inte nuvarande version.

Permalänk

Comodo Firewall Pro / Kaspersky anti-virus

Visa signatur

" You gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? " - Mr. Blonde

Permalänk

Nod32 och windows brandväggen.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Avast antivirus plus clark connect på en fristående gammal burk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Fungerar bra här, har hört att betan skulle krascha med NOD32 fast inte nuvarande version.

Fungerade bra förut.. men sen slutade det fungera, fick "Problem with your connection to Relic Online server blablabla".

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Både antivirus och brandvägg. Och så använder jag Opera så att jag kan surfa på väldigt konstiga porrsidor utan att oroa mig

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Router + windows brandvägg + NOD32. Plus Opera med script o insticksprogram avslagna på alla sidor förutom de jag besöker regelbundet. Site-specific settings fungerar aldelles utmärkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Router + antivirus + AVG Free

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk

Avg Free, Sygate samt en råjter

Permalänk
Medlem

Router + NOD32 som sparkar alla andra AV:s rumpor

Permalänk
Medlem

Jag använder faktiskt 3 skydd.. sp2 brandvägg, AVG Free samt sunt förnuft..

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

router + avast + windows vista firewall + åtminstonde ganska sunt förnuft

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Router brandvägg + Kaspersky Anti-Virus 6.

Permalänk
Medlem

nis 2007 & zap

Permalänk
Medlem

Kerio Personal Firewall + nod32

Permalänk

NOD32 + Win. FW.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

nod32 och smoothwall, funkar perfekt

Permalänk

AVG + Outpost

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

router, windows brandvägg + NOD32

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Avstängd

I Windows brukar jag använda båda delarna men just nu kör jag inget antivirusprogram för jag skall dra in OS X istället och har avinstallerat massa grejer.

Antivirusprogrammet brukar vara Avira Antivir trots reklamen, AVG och Avast var ungefär lika störande (eller om jag inte har provat AVG?) men hittar färre virus, F-secure och en bantad version av Kaspersky via AOLs antivirusprogram har jag också provat men de fungerade inte som jag ville (Hata små popupfönster vid systrayen o allmänt nedsegad dator.)

Mjukvarufirewallen är just nu Jetico men den är inte så användarvänlig, för någon som inte klarar av den skulle jag rekommendera Comodo.

Min hårdvarufirewall är en Celeron 433a som kör m0n0wall.

Permalänk
Medlem

Tiny personal firewall 2005 enbart.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Använder Kaspersky Internet Security, bästa som finns imo.

Permalänk
Medlem

Router - Outpost - Nod32

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Ingenting.

Permalänk