Half-Life 2 - något att ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Goldeneye Source?

Bondspel?
Det måste jag kolla.

Det är inte som Goldeneye till N64a va?
Det ägde.

Jo, de har precis efterliknat just det spelet, vilket var guld. Spelade alltid när jag var mindre :)'

Citat:

Ifall du inte bryr dig om det likar HL1 eller inte så är det nog värt det. Själv hatar jag det för samma anledning, och lite annat.

Liknar HL1? Du måste skämta.. Funderat på att uttala dig efter du spelat spelet på vettig hårdvara ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Liknar HL1? Du måste skämta.. Funderat på att uttala dig efter du spelat spelet på vettig hårdvara ?

Han menar ju självklart inte grafiken. Utan att spelen i sig är liknande i gameplay/story och handling? Antar jag iaf.

Sen så har jag både HL1 och HL2, tröttnade på båda och lirade inte igenom dom. De enda FPS liren jag spelat igenom är UT2003, Quake 2 och F.E.A.R.

Men att jag tröttna på det betyder inte att trådskaparen kommer göra det, många tycker det är bra ^_^

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Är storyn bra i HL2?

grafiken?

fina miljöer?

Permalänk
Medlem

köp ionte hl2 suger balllen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Är storyn bra i HL2?

grafiken?

fina miljöer?

Nja storyn är icke existerande (jag bryr mig inte om era sidor som visar hur "djup" och "engagerande" den är),

grafiken är sisådär, valve lovade ju att de skulle kunna uppdatera motorn och göra hl2 bättre med tiden men hdr funkar bara på episode 1.

Miljöerna är sisådär även de, hellre call of duty isåfall säger jag.

Permalänk
Inaktiv

Tycker inte ens man kan jämföra Half-Life 2 och Quake 4.
Likaså HL2: Episode 1, det är kort men bra

Sen att båda är skitbra spel är en annan sak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
köp ionte hl2 suger xxxxxxxx

Grymt smeknamn du har kommit på till dig själv, tyvärr så är det redan upptaget av en populär dator spels serie.

Citat:

Är storyn bra i HL2?

grafiken?

fina miljöer?

Storyn är bra om du orkar lyssna på alla konversationer, läsa på tidningarna som sitter uppklistrade på väggarna mm. Man behöver inte gå in på några sidor för att läsa storyn, men det kan underlätta.

Grafiken är väl sådär i nuläget, den duger helt klart och det finns många modar som gör spelet väldigt mycket snyggare (akta dig bara från de vågade Alyx skinsen).

Jag tycker själv att miljöerna är fina men det är en smakfråga.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska köpa HL2. Grymt roligt. Grafiken är inte helt fel heller även om det numera finns spel som är snyggare.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Avstängd

klart du ska spela hl2 om du är en gamer?

om du har spelat 1an så är det ingen snack om saken...

om du inte har spelat 1an och inte vet storyn så ska du inte spela 2an..

så spela 1an först 2an sedan.. o sisst men inte minst ep1 d:

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

Som sagt jag syftate inte på den nya tekniken in spelen.

Mina punkter på HL2:
- Få och riktigt tråkiga vapen. Inga skumma men intressanta alien-vapen eller energivapen som i HL.

- Inga tuffa soldater med imponerande AI. Bara korkade fula saker som låter lustigt vad jag minns.

- Tråkiga miljöer. I HL besökte du futurisktiska labb och kontorsområden fyllda med monster från en annan verklighet (Xen), något sådant fanns inte i HL2. Lite headcrabs men inte mycket annat.

- Inga intressanta pussel som att aktivera en raketmotor för att bränna ihjäl ett stor monster med 3 enorma tentakler som hugger efter dig inne i någon anläggning.

- Inget besök i Xen. Jag vet att många tyckte detta var det tråkigaste i spelet men för mig var det som en drömma att hör att man själv fick resa dit. Kunde har gjorts bättre dock.

- Under hela spelet känndes det som om man var på väg till dom roliga ställena men det kom aldrig något roligt och intrssant ställe i HL2.

- Överglorifiering av anti-gravvapnet (AGV). Inget som man någonsin längtat efter i ett spel, bara en kul grej men inget som man ville att det skulle spela någon som helst roll i spelet.

- Ytterst tråkigt slut. Omgivningen ser ut som en blanding av dom blåa byggnaderna i Halo och hela människoodlingsgrejen i Matrix. Dessutom måste du spendera denna del med endast en upgraderad version av AGV som nu även kan plocka upp levande varelser. Jag kunde verkligen inte tänka mig något tråkigare.

- Kroppar kan inte gibba. Fy och skam. LIksom i dom flesta spel sedan fysikmototrer började bli standard så går det inte längre att spränga sönder kroppar med explosiva vapen. Dom flyger bara iväg som om någon slängde dom.

- I längden tråkigt ställe där man får tillgång till spontant utplacerade motorer med plankor mastmonterade så att dom kan hugga av zombies på mitten. Är kul i början med sedan tröttnar man eftersom att det inte går att kapa kropparna på något annat ställe. Det vore mycket roligare om man åtminstånde kunna kapa huvet också.

+ Tekniska förbättringar givetvis.

+ Flera typer av zombies.

Jag har spelat igenom HL 7 gånger men jag kommer nog aldrig mer spela igenom HL2.

PS. Detta är mina och ingen annas åsikter.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Som sagt jag syftate inte på den nya tekniken in spelen.

Mina punkter på HL2:
- Få och riktigt tråkiga vapen. Inga skumma men intressanta alien-vapen eller energivapen som i HL.

- Inga tuffa soldater med imponerande AI. Bara korkade fula saker som låter lustigt vad jag minns.

- Tråkiga miljöer. I HL besökte du futurisktiska labb och kontorsområden fyllda med monster från en annan verklighet (Xen), något sådant fanns inte i HL2. Lite headcrabs men inte mycket annat.

- Inga intressanta pussel som att aktivera en raketmotor för att bränna ihjäl ett stor monster med 3 enorma tentakler som hugger efter dig inne i någon anläggning.

- Inget besök i Xen. Jag vet att många tyckte detta var det tråkigaste i spelet men för mig var det som en drömma att hör att man själv fick resa dit. Kunde har gjorts bättre dock.

- Under hela spelet känndes det som om man var på väg till dom roliga ställena men det kom aldrig något roligt och intrssant ställe i HL2.

- Överglorifiering av anti-gravvapnet (AGV). Inget som man någonsin längtat efter i ett spel, bara en kul grej men inget som man ville att det skulle spela någon som helst roll i spelet.

- Ytterst tråkigt slut. Omgivningen ser ut som en blanding av dom blåa byggnaderna i Halo och hela människoodlingsgrejen i Matrix. Dessutom måste du spendera denna del med endast en upgraderad version av AGV som nu även kan plocka upp levande varelser. Jag kunde verkligen inte tänka mig något tråkigare.

- Kroppar kan inte gibba. Fy och skam. LIksom i dom flesta spel sedan fysikmototrer började bli standard så går det inte längre att spränga sönder kroppar med explosiva vapen. Dom flyger bara iväg som om någon slängde dom.

- I längden tråkigt ställe där man får tillgång till spontant utplacerade motorer med plankor mastmonterade så att dom kan hugga av zombies på mitten. Är kul i början med sedan tröttnar man eftersom att det inte går att kapa kropparna på något annat ställe. Det vore mycket roligare om man åtminstånde kunna kapa huvet också.

+ Tekniska förbättringar givetvis.

+ Flera typer av zombies.

Jag har spelat igenom HL 7 gånger men jag kommer nog aldrig mer spela igenom HL2.

PS. Detta är mina och ingen annas åsikter.

Jag hoppar över HL2. Är trött på mediokrta FPS.

Permalänk
Medlem

kan bara säga att jag gillade hl2.. var väll stämningen som fick med mig, sen att gravity gun är klart överskattad är juh sant. men när det är så billigt så tycker jag inte att nån ska säga nej.. roligt dom få timmar det varar

Permalänk
Medlem

"Jag hoppar över HL2. Är trött på mediokrta FPS" Sa han och gjorde sitt största misstag sedan han pallade äpplen från den sura mannen på andra sidan kvarteret.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Citat:

Jag hoppar över HL2. Är trött på mediokrta FPS.

Jag tycker du ska lyssna lite på andra först. Detta var bara min beskrivning. Någon annan skulle väl kunna göra enliknande lista.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker du ska lyssna lite på andra först. Detta var bara min beskrivning. Någon annan skulle väl kunna göra enliknande lista.

Håller med, du jämförde lite för mycket med HL1, det går inte att göra bättre än perfekt vet du väl?

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Folk förväntar sig att en uppföljare ska se ut precis som föregångaren, då misslyckas det i dennes ögon.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Kom på en annan sak, laddningstider till förbannelse!

Permalänk
Medlem

Laddningstid uppkommer mer eller mindre i alla spel, HL2 är optimerat så att det redan laddat in ljuden/grafiken/animationerna innan banan börjat så man slipper all FPS-drop i mitten av strider, hellre det än att det börjar hacka mitt i allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HL2 är bara köpvärt för alla moddar som släpps till det. Spelet i sig är svintråkigt och har totalrutten AI. Sedan att handlingen framförs på ett ruttet sätt gör ju inte saken bättre. (ett spel med den "kalibern" ska inte ta 8 timmar att klara av på första försöket på "normal"....)

Jag tar HL1 över HL2 vilken dag som helst.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Recension:
http://www.gamereactor.se/recensioner/2934/Half-Life+2/

Citat:

Allting från upplägget till spelkontrollen, till den övergripande designen, ljudet, de visuella detaljerna, storyn och den artificiella intelligensen i Half-Life 2 är utfört med en makalös precision och detta är i slutändan det bästa actionspelet jag någonsin testat. Att Valve skulle lyckas överträffa det första spelet såg jag som en omöjlighet. Visst, det finns smärre svagheter såsom långa laddningstider, bökig installationsprocess och AI-styrda medhjälpare som tenderar att ställa sig i vägen för Gordon med jämna mellanrum. Jag tycker också att det är synd att Valve inte valt att göra en renodlad multiplayerdel med äventyrets alla vapen och fordon inkluderade utan istället skickat med Counter-Strike Source. Allt detta överskuggas dock löjligt lätt av en spelupplevelse olik någon annan jag någonsin upplevt. Jag leder revolutionen och kommer knappast att ge mig förrän ordningen, makten och friheten är återställd. Robespierre, Jefferson, Washington och Franklin - jag är en av er, jag heter Gordon Freeman... och jag är en fri man.

Permalänk

här är en bkgrund gjord av ett screenshot från HL2 lost coast grafiken skiljer sig inte så där jätte mycket mellan lost coast och HL2

ungefär så HL2 ser ut

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

HL2 är ett av de bästa spelen som jag har spelat, fastnade i storyn, häpnades av grafiken och hela spelet var toppen. Var en besvikelse när det tog slut. Mitt tips är ialla fall att köpa det.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

För det priset tycker jag absolut du ska köpa det! Visst du kanske inte kommer tycka det är så jätte bra men 150 spänn är inte så mycket för ett spel ändå

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Citat:

Massa bra synpunkter...

Jag håller med dig. HL2 är ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Tycker för övrigt också att det inte går att jämföra Quake 4 med HL2. Quake 4 spelar i en helt annan division!

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Hl2 vann väl en massa priser prisad som det bästa FPS spelet quake 4 var väl en besvikelse för de flesta

men smaken är som baken men jag har lirat Doom III Q4 kul spel men mörka som fan HL2 är ändå ett spel som inte många andra kan skryta med att vara bättre

köp HL2+Ep 1

du blir inte besviken jag blev det inte iaf.

här en screen från HL2 det är från "ravenholm" ett lite skjul det har sina sidor spelet

detta är med alla grafik inställningar på max i spelet HDR ja hela kitet

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Den bilden är från stället där det finns massa motorer med plankor som snurrar och kapar zombies. Kul i början men det blir enformigt när man inte kan kapa dom på något mer ställe.

Visa signatur
Permalänk

Att gilla datorspel men inte kört igenom HL1 och HL2 är som att brutalt mörda dina närmaste. Fast lite sjukare.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Kom igen jag vill se någon anna göra en lista med synpunkter.

Visa signatur
Permalänk

Nåt spel som inte alls fått nån uppmärksamhet knappt är Call of chtulu dark corners of the earth.

tycker det spelet är helt klart värt att ha i samlingen.
Hyffsad grafik, bra spelkontroll,svårt att skjuta( sikta), pussel,gåtor osv och en bra atmosfär.
Lite creapy imellanåt.
Tycker iallafall dom flesta ska prova det.

Hl2 är för lätt och tråkigt, men med modden hidden så vart hl2 värt att äga igen, Hidden är riktigt kul.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Inaktiv

slappyjoe så jävla läskigt spel bara, har själv klarat lite mer än halva