Half-Life 2 - något att ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Den bilden är från stället där det finns massa motorer med plankor som snurrar och kapar zombies. Kul i början men det blir enformigt när man inte kan kapa dom på något mer ställe.

Och du älskar postal 2? Sen när blir ett spel dåligt för att man inte kan sprätt upp en fiende på 200 olika sätt?
Detta måste vara det sämsta argument jag sett, va fan skjut dom istället då, du behöver inte använda sågklingorna.

Själv skulle ja kunna betala fullpris för HL2 igen, det och dess moddar har gett mig många speltimmar och spelglädje.
Har du inte spelat det än har du missat nått och 150 pix, vad är det? 3 pizzor?

Permalänk
Medlem

Min sign. säger väl allt!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Grymt smeknamn du har kommit på till dig själv, tyvärr så är det redan upptaget av en populär dator spels serie.

Storyn är bra om du orkar lyssna på alla konversationer, läsa på tidningarna som sitter uppklistrade på väggarna mm. Man behöver inte gå in på några sidor för att läsa storyn, men det kan underlätta.

Grafiken är väl sådär i nuläget, den duger helt klart och det finns många modar som gör spelet väldigt mycket snyggare (akta dig bara från de vågade Alyx skinsen).

Jag tycker själv att miljöerna är fina men det är en smakfråga.

Ja eller så är det ett ord på syrianska

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HL2 är lätt ett av de bästa FPSen som någonsin gjorts. Absolut inte felfritt men ändå. OM du är av Quake typen, dvs det enda du vill göra är att springa runt i labyrinter och skjuta miljontals monster så kanske HL2 inte är något för dig. Men om du klarar av spel som är lite långsammare och som innehåller många olika moment så är köpet givet.

Det finns för övrigt 985 listade moddar på moddb till HL2, och det tror jag inget annat spel kan överträffa.
Sedan så vill jag lägga till dessa moddar på listan:
Iron grip: the oppression
Minerva
The Island
Insects infestation
Combine Destiny
Synergy

HL2 är helt enkelt ett måste för alla dataspelare som någorlunda gillar fps. Precis som Terminator2 är ett måste för alla som gillar film + action.

Visa signatur

mesme

Permalänk
Medlem

HL2 är en av få spel jag har orkat spela från början till slut. Mycket bra spel tycker jag.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Avstängd

1an är bättre än 2an.. men 2an är grym för det!

har du inte spelat varken 1an eller 2an så är du en noob! d:

1an först 2an sedan.. efter det ska du spela ep1 och sedan i mars - juni när ep2 kommer så ska du spela det med!

annars är du en uber noob d:

mvh mini me

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Och du älskar postal 2? Sen när blir ett spel dåligt för att man inte kan sprätt upp en fiende på 200 olika sätt?
Detta måste vara det sämsta argument jag sett, va fan skjut dom istället då, du behöver inte använda sågklingorna.

Själv skulle ja kunna betala fullpris för HL2 igen, det och dess moddar har gett mig många speltimmar och spelglädje.
Har du inte spelat det än har du missat nått och 150 pix, vad är det? 3 pizzor?

Jag tycker inte om postal. Men hela grejen med det området är ju att man ska tycka det är kul. Det är det en stund. Bara en liten grej jag ville nämna om spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ep.2 släpps i höst!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
1an först 2an sedan.. efter det ska du spela ep1 och sedan i mars - juni när ep2 kommer så ska du spela det med!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

nice

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Jag tycker inte om postal. Men hela grejen med det området är ju att man ska tycka det är kul. Det är det en stund. Bara en liten grej jag ville nämna om spelet.

Hmm sen när går det området ut på att slakta zombies? Du ska komma förbi ravenholm, det är ditt mål och på vägen kan du om du vill använda sågklingorna som vapen och är det tråkigt har du dom vanliga pistolerna mm. Enda skillnaden mot dom andra ställen är väll att det bara är zombies och headcrabs där.
Det som man isåfall kan säga om området är att det kan vara lite smådrygt när man ska hoppa runt mellan olika tak men att använda "man kan bara skjuta av dom på mitten" som argument för att den delen är tråkig är ju bara dumt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Hmm sen när går det området ut på att slakta zombies? Du ska komma förbi ravenholm, det är ditt mål och på vägen kan du om du vill använda sågklingorna som vapen och är det tråkigt har du dom vanliga pistolerna mm. Enda skillnaden mot dom andra ställen är väll att det bara är zombies och headcrabs där.
Det som man isåfall kan säga om området är att det kan vara lite smådrygt när man ska hoppa runt mellan olika tak men att använda "man kan bara skjuta av dom på mitten" som argument för att den delen är tråkig är ju bara dumt...

Tycker du inte det verkar lite osannolikt att med alla dessa hjälpmedel att man inte ska vilja döda zombies med dom? Ja ja strunta i punkten jag lade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Börjat spela igenom Ep. 1 med kommentator spårat påslaget, riktigt intressant att höra hur de tänker när de skapar vissa saker. Flyter även grymt bra med Vista!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan öppna mods utan att använda sig av Steam?

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Nej, det kan du inte. Mods använder sig av HL2's grundinstallation, vilket kräver steam.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Nej, det kan du inte. Mods använder sig av HL2's grundinstallation, vilket kräver steam.

Ok, tackar så mycket för det snabba svaret

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag Half Life är sövande i längden.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Börjat spela igenom Ep. 1 med kommentator spårat påslaget, riktigt intressant att höra hur de tänker när de skapar vissa saker. Flyter även grymt bra med Vista!

Haha deras kommentator system är ju inget, spela Riddick där finns vissa spår som är upp till 15min där flera personer pratar om spelutveckling och andra roliga grejer.. räknar man minuter så är det nog 2-3 timmar bara snack.

Permalänk
Medlem

Varför jag tycker HL2 är underbart kul.

1. Grafiken: Det är en otroligt vacker grafik då den oftast är mycket ljus. Utomhusgrafiken känns relativ realistisk. Är trött på alla mörka mörka spel där man inte ser något alls. Verkar som många speltillverkare inte vet om att det existerar något som heter lampor.

2. Miljöerna: Gillar stuket att köra båt, köra bil, springa mm. Är mestadels utomhus och detta gillar jag starkt. Många verkar missat halva spelet då dom inte har stannat bilen eller båten och undersökt miljöerna runt om. Finns många gömda saker här och där.

3. Ljuset: Som jag sa förut, dom har lyckats bra med ljuset. Det känns ljust och skönt. Nattscenerna är även dom bra i ljuset.

4. Bakgrundsljuden: Fågelkvitter, vatten, blåst mm. Ingen märkligt så men man får en bra känsla i spelet då dom har valt bra ljud.

5. Svårhetsgraden: Det är en lagom svår nivå. Det ska inte vara för svårt eller för lätt.

6. Variationen: Dom har lyckats variera spelet. Först mycket springa, sedan åka båt, sedan åka bil. Springa på dagen, springa på kvällen. Springa i tunnlar, inomhus, utomhus mm. Vara i mystiska alienskepp mm.

7. Storyn: Många tänker inte när dom spelar utan måste få allt serverat på ett silverfat. Jag tycker storyn byggs upp bra men mycket måste man lämna till fantasin och detta gillar jag.

8. Detaljerna: Finns sjukt mycket detaljer som är lätt att missa så som planscher, graffitimålningar mm.

9. Ensamheten: Är ofta jag verkligen får känslan att något sjukt har hänt på våran planet. Man känner sig äckligt ensam när man åker vissa partier med bilen eller båten.

10. Dygnet: Man får bra känsla att dygnet går, man ser hur dagen går från morgon till kväll och sedan till natten.

11. Vackert: Åter är miljöerna mycket vackra. Allt handlar inte enbart om att det ska se 100% realistiskt ut. Även om dom har lyckats bra i HL2.

12 . HL1: Är väldigt olikt HL1 i storyn, spelsätt och upplägg. Detta är ett plus, det blir något NYTT! Om alla spel som var roliga inte skulle bli annorlunda hade vi suttit med PONG även nu. Sluta jämföra spel och spel. Alla spel som man tycker är bra har ju helt skilda förutsättningar. Ibland känns det som många vill se alla spel likadana...

Så, ja. Du ska köpa HL2. Spela igenom spelet långsamt. Undersök allt.

Kan även rekommendera spelet F.E.A.R. Ett av dom bättre SP spelen jag spelat i dagsläget. Inte p.g.a. grafiken för där tycker jag HL2 är vackrare utan p.g.a. storyn och skräckkänslan. Spelat igenom expansionen på F.E.A.R. och känns tomt nu.
Men F.E.A.R. är väldig storybaserad. Du måste hänga med vad som berättas i spelet och förstå vad dom säger, annars blir spelet inte alls roligt.
Sitter du riktigt mörkt utan lampor med högt ljud så hoppar man allt till några gånger...

Och som slutpunkt:
Varför verkar så många ha den uppfattningen att så fort ett nyare spel med kraftigare AI, grafik, fysik mm så är dom äldre spelen pase?
Jag sitter ibland och spelar tex Zelda 2 rakt igenom och njuter av spelkänslan. Inte p.g.a. att jag är nostalgisk utan att spelet är lika bra nu som då. Bra spel blir aldrig dåliga. Samma som filmer, böcker och musik.

Visst finns det spel som är skit efter några år. Med dessa spel är ju då med andra ord inte lika bra och tidlösa.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Det vet jag redan! Gillar även Valves!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Haha deras kommentator system är ju inget, spela Riddick där finns vissa spår som är upp till 15min där flera personer pratar om spelutveckling och andra roliga grejer.. räknar man minuter så är det nog 2-3 timmar bara snack.

Visa signatur

Permalänk

blev riktigt sugen på att lira hl2 nu ;D

Glömde bort hur kul det var.... Håller på och isntallerar det igen nu =P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiddefisk
blev riktigt sugen på att lira hl2 nu ;D

Glömde bort hur kul det var.... Håller på och isntallerar det igen nu =P

haha ja efter Knashatts inlägg måste jag säga att jag bara vill hem så fort som möjligt och installera om det

och förresten rekommenderar jag hl2, särskilt för 149 kr!

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Ärligt talat så saknade jag Black Mesa känslan i Half-Life 2, miljöerna var rätt tråkiga.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Inaktiv

Sen så finns ju garys mod 10 till hl2, helt underbar mod o lätt värt sina 81kr

Permalänk
Medlem

HL-2 har snygg grafik, ok story. Men på tok för linjärt som många andra spel . Om man tex jämför med F.E.A.R vad det gäller IQ på bottarna så har HL-2 Inte mycket att säja till om.Dom beter sig ju hur idiotiskt som helst ibland, riktigt tråkigt på sådant förövrigt kul spel.Sedan är det ju alldeles för kort speltid.

Permalänk
Medlem

Det är ju värt 149 kronor men det finns lätt bättre FPS spel ute om det är det du är ute efter. Fun factor så är FEAR, Quake 4, Prey och Far Cry roligare bara för att ge några exempel. Men det fina med HL2 är väl moddarna som du kan spela efteråt. Men själva spelet är inte så mycket att hurra för imo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Half-life 2 är ett av det bästa spelet genom tiderna, även om inte just du/ni gillar det så kan man inte säga emot det. Antalet personer som hyllar det överröstar de som inte gillar det med en stor marginal. Har varvat det 2-3 ggr, ska nog köra det ännu en gång tror jag

Permalänk

åååh har precis installerat om det. har spelat 5 minuter, hade glömt hur fint det är. för övrigt spelade jag det förra gången på en 800 mhz, 256 ram, radeon 9200. med min bärbara i sign (som inte är topp-notch..) kan jag smaska på inställningarna så att det är 100 ggr bättre än innan. mmm det här ska bli fint.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Körde igenom det en andra gång nyligen, något jag aldrig brukar göra med spel i princip, särskilt inte FPS men HL2 har ett riktigt skönt action-tempo tycker jag, sen tycker jag miljöerna är väldigt varierande faktiskt för att vara ett FPS.

Permalänk

här en bild på HL2 detta är nån underjordisk ingång kolla väggar golv säg inte att det är fult

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
här en bild på HL2 detta är nån underjordisk ingång kolla väggar golv säg inte att det är fult

http://img521.imageshack.us/img521/9267/hl22007022522230228gj...

Det är fult.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org