Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

nTune

Sitter här och är lite beviken att Nvidias program för överklockning, nTune, inte funkar som det ska(tror jag). Jag går inte kan änrda busshastighet på mitt grafikkort men när jag går till fliken "Justera GPU enhetens inställningar" så kan jag endast ändra varvtalen på fläkten, klockfrekvensen som ska kunna ändras genom att flytta två "bars" går inte att rubba, har tryckt i att jag vill använda egna klockfrekvenser men jag kan inte flytta dem. Någon som vet varför eller vet någon bättre programvara för att klocka mitt grafikkort, Leadtek 7900GT/GTO Extreme!?

Visa signatur

A64 x2 4600+ - 7900gt/gto - 2gb Corsair TWIN2X pc5400 - Asus M2N-E nForce 570 Ultra

Permalänk
Medlem

RivaTuner

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Som nämt, RivaTuner, är ett mycket trevligt program. Jag hade också problem med nTune, bland annat att jag inte lyckades spara profiler.

Lycka till med överklockningen

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Vila i frid

Trots att grabbarna på nVidia släpper skräp som nTune så har de iaf den goda smaken att släppa en bra klocknings-faq.

http://www.nvidia.com/content/nforce5/DU-02451-001_v01_overcl...

Använd ATITool med inbyggd artifakt-check. Mitt volt-moddade 7900gt kunde jag skrämma upp från 560 (563 med original 1.2 volt) till iaf 650.

Permalänk

Jag har inte volt inställningarna för PCIe i mitt bios! Vad kan jag göra? det enda som finns är "PCIe overclock" där kan jag ändra från 101% och uppåt. Kan jag flsha till någon annan bios? Jag har Asus senaste för mitt moderkort.

Tacksam för svaren, rivatuner funkar fint, enda jag saknar är att kunna ändra spänningen, den vill inte klocka högre än 560/768.

Visa signatur

A64 x2 4600+ - 7900gt/gto - 2gb Corsair TWIN2X pc5400 - Asus M2N-E nForce 570 Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ltd.Lilleman
Jag har inte volt inställningarna för PCIe i mitt bios! Vad kan jag göra? det enda som finns är "PCIe overclock" där kan jag ändra från 101% och uppåt. Kan jag flsha till någon annan bios? Jag har Asus senaste för mitt moderkort.

Tacksam för svaren, rivatuner funkar fint, enda jag saknar är att kunna ändra spänningen, den vill inte klocka högre än 560/768.

Du ska inte ändra volten på PCIe, utan volten till GPU'n på grafikkortet, det görs genom att ändra i kortets BIOS eller om det inte går genom att tex löda ett motstånd mellan 2 punkter på kortet

Permalänk

Ja, ok. Nae, jag har precis börjat så smått med överklockning så jag är inte så inne på att börja löda på mina grejer än...

Visa signatur