Permalänk
Medlem

Skönaste Datastolen?

Vilken datastol tycker du är skönast skicka fungerande länk + pris

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

Den från ikea för typ 800 spänn är skön.. vet inte vad den heter dock.

EDIT: ALLAK för 695:-!
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Permalänk
Medlem

"Magnus" från Jysk sitter jag helt ok i.
Sidan 8 i "veckans erbjudanden" 500:-
Sufra hit: http://www.jysk.se/index/indretning.htm
Klicka på häftet, till höger..sid 8.

Mvh

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera Allak från Ikea!

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

sitter på en 18 år gammal köksstol från ikea, stabil som tusan, faktiskt riktigt skön.

Permalänk
Medlem

På mitt sommarjobb hade dom en stol från en audi, den var grymt skön. Underdelen kom från en vanlig stol och två armstöd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg

Mvh

har den med... tyvärr så lägger foten ner efter ett tag då man tryckt gasfjädern rakt igenom den....

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg

Mvh

Lite OT, men ändå. Jag är smått chockad över att den länken funkar med den stavningen, men uppenbarligen så..

Permalänk
Medlem

Kinnarps gör bra stolar tycker jag, men de kan vara litet dyra för privat bruk.

Personligen tycker jag att Allak från Ikea verkar rätt crap om man har tänkt sitta i den litet längre tid (för få inställningsmöjligheter). Däremot är Verksam helt OK, och Kläppe verkar också vara bra.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd

Allak är ingen arbetsstol direkt, mera en slappestol.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Kinnarps gör bra stolar tycker jag, men de kan vara litet dyra för privat bruk.

Personligen tycker jag att Allak från Ikea verkar rätt crap om man har tänkt sitta i den litet längre tid (för få inställningsmöjligheter). Däremot är Verksam helt OK, och Kläppe verkar också vara bra.

Faktum är att jämfört med de två ikea-stolarna så är Kinnarps stolar inte så mycket dyrare, utan ligger i samma klass.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Äger en ALLAK och är mycket nöjd med den. Priset är ju väldigt överkomligt. Men allt är ju väldigt beroende på tycke och smak och alla är ju olika. Fast allak är mycket prisvärd imho

Fast den Scoc länkade till verkar ju inte dum den heller

Permalänk
Medlem

Om jag behövde en ny kontors stol idag så skulle jag försöka hitta en riktig märkes-stol på någon begangnatmarknad.

Permalänk
Medlem

Har själv en Allak, hyffsad med det finns klart bättre stolar. Helt optimal är den inte.

Scoc: Såg lite rolig ut. Kanske skulle ta och bygga sig en egen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor-SWE
Lite OT, men ändå. Jag är smått chockad över att den länken funkar med den stavningen, men uppenbarligen så..

jysk e ju dansk. indretning

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Avstängd

Tack för tipsen!
Köpe en Allak i dag.
Hade en träpall utan ryggstöd innan, sitter nu skönare, och slipper ramla i golvet när jag somnar vid datorn.

/SWIN

Visa signatur

Just nu: HP Z420 server med 3 x 10k SAS diskar i Raid 0, E5-1620, 24 GB ECC minne, KFA2 1070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag har någon föregångare till denhär . Jag är verkligen glad över att jag har en riktig kontorsstol och inte någon halvfåtölj (typ ALLAK och MAGNUS) när jag sitter vid skrivbordet. Det tar hårt på kroppen att arbeta i en sådan stol, vilket man tydligt känner av om man sätter sig i en sådan efter att ha vant sig vid "the real deal".

Skulle även vilja tillägga att det är värt att lägga någon tusenlapp extra på stolen (precis som sängen). Hur ofta byter man den bra stol, och hur ofta sitter man inte i den?

Edit:
När det gäller datorspelsupplevelse är ju värderingarna lite annorlunda. En bekant byggde en stol som han kallar för OfficeGT som används till bilspel (i kombination med ett lagom högt pedalställ och ratt och hela paketet). Stolen är för övrigt bygd på underredet från en MAGNUS, som även någon annan ansåg inte höll måttet.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Allak är kalas om man står ut med gnissel och konstant knarr (Om du inte sitter sjukt still i den). Äckligt material som gör att man klibbar fast i den med fel kläder (läs kalsonger).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Har en Allak med, riktigt skön faktiskt. Knarrar gör den lite då och då, blir lite smårädd ibland faktiskt när man lyssnar på musik eller något och lutar sig tillbaka och det knakar till.

Enda jag skulle vilja lägga till på den är lite mjukare armstöd.
Klart prisvärd.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Nominell föll mitt val på.
Nominell

Tillsammans med armstöd tyckte jag att det var stolen jag sitter bäst på i prisklassen under 2000:-

Permalänk
Avstängd

Någon som vet vart man kan få tag på en liknande stol i sverige?
Ser så satans go ut ;/

Permalänk
Medlem

Bilden här ovanför verkar vara en 5.1 surround-uppsättning med bildskärmar.

Mäktigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Skulle även vilja tillägga att det är värt att lägga någon tusenlapp extra på stolen (precis som sängen). Hur ofta byter man den bra stol, och hur ofta sitter man inte i den?

Word! Det finns två saker man inte bör snåla med och det är en bra stol och och en bra monitor. Båda är viktiga för ergonomin och de blir inte gamla efter två år som allt annat man köper till sin datorhörna.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Jag köpte precis en RH Extend Large begagnat för 1500:- (fast blå)

http://www.rh.se/Templates/Product1.aspx?PageID=efc42b81-b9e1...
Värt varenda krona - man kan ställa in den på alla tänkbara sätt (och några otänkbara )

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Precis som fastforward har jag också en RH stol, dock osäker om det är en extend eller moveon, jäkligt skön är den i alla fall.

http://www.rh.se/Templates/ProductRange1.aspx?PageID=7cf8f290...

Permalänk
Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Ska snart köpa mig en Kinnarps 5224 tycker den verkar riktigt bra.
dock så kan jag hålla med om att den är lite för dyr för hemmabruk.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Den här vill jag ha:

Permalänk
Medlem

Jag har någon datorstol från ÖoB som nästan är en exakt kopia av Allak, bäst av allt var att den bara kostade 395kr:)

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB